Vandaag en gisteren alleen thuis dus wat tijd gevonden om aan de versterker te werken.
Solderen, even afkoelen in de tuin, weer solderen, colaatje pakken, weer even solderen...
Het was een lekker dagje!
Ik heb de versterker nu in stereo draaien. Ik ben echt super tevreden met het geluid.
Heel veel power

, lekker "doorzichtig" en geen brommetje te bekennen. (nou ja, heel klein brommetje dan als ik mijn oor tegen de speaker houd

)
Een deel van de bedrading zit al netjes, een ander deel moet ik nog even op orde brengen. Het was nog een heel gedoe met de voedingstrafo. Het is een Hammond 372JX en daar komt echt een hele bos draad uit. In die hoek is het dus een beetje rommelig

.
Dit zijn de meetgegevens:
Ingangsgevoeligheid (alleen eindtrap):
ca 900mVrms voor 50W uit
Vermogen (een kanaal gemeten, grens clippen):
50Wrms
Bandbreedte (-3dB):
ca 6Hz - 31KHz
Tegenkoppeling:
ca 12dB @ 1KHz
ca 4.6dB @ 20KHz
Uitgangsweerstand:
ca 1Ohm (moet ik nog goed meten).
De versterker is goed stabiel, ook onbelast. De grootste oneffenheid in de curve treed op bij een capacitieve belasting van ca 2uF. De versterker piekt dan bij 25KHz met ca 3.5dB. Bij 20KHz is de curve dan ca 2dB omhoog. Met een ohmse belasting is de curve helemaal netjes op een klein piekje rond de 100KHz na, maar daar ga ik niks aan doen. Een goed compromis lijkt me

.
En hier de foto's: