Naast alle 'cracks" die echt zelf dingen bedenken en bouwen op hoog niveau, is dit een bouwverslag van een eenvoudige sure 4 x 100 W met een paar naar ik hoop aardige modificaties.
Het doel:
Een 4 weg open baffle systeem bouwen waarvan alleen de bron standaard is, n.l. een apple TV waar alle loss less files op staan.
De voorwaarden:
- Niet te gek duur want het is een experiment, en ik ben helaas geen soldeerbout ridder
- Wel zo goed mogelijk zowel klank als ook opbouw en "uiterlijk". Alles er uit halen wat er in zit dus!
- Actief via een Behringer dcx2496 , want daar is veel over te vinden/aan te modificeren en hij is balanced.
- Dus balanced want dat lijkt me gewoon leuk om te bouwen. En ik zie de voordelen er van ook wel zitten.
- En gebruiken wat er al is, want dan houden de volgende generaties ook nog wat over
Dit laatste heeft al meteen een aantal keuzes opgeleverd. Ik had al professionele voedingen liggen van een niet geslaagd experiment, die zijn regelbaar van 30-56 volt en hebben maar 1 rail. Daarom gekozen voor de Sure bordjes en niet voor een IRS2092 ontwerp van ebay waar men heel enthousiast over is diyaudio.com.
Ook de behuizing was snel gekozen! Ik had nog twee oude snijplanken liggen van prachtig hout (vroeger onderdeel van ons keukenblad en er uitgezaagd om de spoelbak en het fornuis te plaatsen) die moesten ook maar eens hergebruikt.
Komt ook omdat ik in mijn jeugd die prachtige versterkers met houten zijkanten de mooiste vond!
Kortom een retro behuizing moet het worden.