Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het bouwen van mijn huidige speakers. Die bevallen op zich goed, maar er zijn een paar redenen om toch een volgende stap te zetten:
- De gevoeligheid is aan de lage kant. Momenteel geen probleem, want vermogen zat en ik zit er dichtbij, maar ik verhuis binnenkort naar een grotere kamer en waar ik over anderhalf jaar zal wonen is me überhaupt niet bekend... Liever dus iets met een hogere gevoeligheid en ook een hoger max. SPL.
- Twee speakers en twee subs vind ik niet optimaal, zeker omdat ik later eventueel nog een of twee extra subwoofers wil inzetten. Dus dan liever fullrange speakers die aangevuld kunnen worden met strategisch (en gecamoufleerd) geplaatste subwoofers.
- Misschien wel de belangrijkste reden: ik heb zin in iets nieuws
De BMS 4540ND's die in de te-koopafdeling stonden gaan de hoge tonen verzorgen, met een 6,5" Beyma voor het midden en de CSS SDX10 die ik nu ook al gebruik als woofer. Martijn gaat opnieuw het filter in elkaar bakken
Hier zijn wat plaatjes van het ontwerp. Wat er nog niet uitgewerkt is, omdat ik even wacht tot ik weet of dit concept financieel haalbaar is:
- Bracing
- Voetjes
- Elektronica (filter, bekabeling)
- Vast nog wel iets
Oh ja, ook deze keer is de naam nog niet gekozen... Ik sta open voor leuke suggesties