Thomann "t.bone micplug"?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Ja, hij is dan nog steeds als meetmicrofoon te gebruiken, alleen is dan de gevoeligheid zo'n 6 - 8 dB lager.
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Eigenlijk is het de Miller modPjotr schreef:Wat hij daar doet IS de Linkwitz mod![]()
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Ja, zo'n 10 jaar geleden al. Die hele verbouwing van de versterker zoals Billy dat gedaan heeft is helemaal niet zo nodig. Je kunt gewoon de bestaande elektronica van de Behringer gebruiken zonder enig nadeel. Hier het oorspronkelijk schema van de ECM8000:
En hier de modificatie:
Op het printje zit al plaats voor R1. Die moet je dan alleen nog aansluiten. Die verbouwing is wel chirurgenwerk. Eerst het frontkapje er af halen, dan voorzichtig de draadjes los solderen van het kapseltje. En dan kun je de XLR connector los schoeven en kun je het hele printje er uit trekken. Dat printje zit wel weer verpakt in krimpkous wat je er i.i.g. aan de kant van het kapseltje een stukje er af moet halen om R1 er bij te solderen. Vergeet niet om de weerstand van 15K (de oorspronkelijke R1 naar de 6V voeding) er af te halen.
Voorzichtig het kapseltje modden met een lancet mesje. Pas wel op dat kapseltje is van erg dun aluminium. Als dat deukt is het waardeloos. Het is dus wel handig om een paar reserve te hebben (verkrijgbaar bij RumoH).
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Ik weet niet hoeveel SPL jullie willen meten maar de capsuletjes die typisch gebruikt worden in de ECM8000 (en dus ook Superlux en Dayton microfoon) kunnen sowieso niet heel erg veel meer dan 120-125dB hebben.
Dat is wel al bij (meer dan) 1% meen ik me te herinneren.
Dat is wel al bij (meer dan) 1% meen ik me te herinneren.
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Voor een overhead bij een drumkit moet dat voldoende zijn (en voor bij de gitaarversterker ook welb_force schreef:Ik weet niet hoeveel SPL jullie willen meten maar de capsuletjes die typisch gebruikt worden in de ECM8000 (en dus ook Superlux en Dayton microfoon) kunnen sowieso niet heel erg veel meer dan 120-125dB hebben.
Dat is wel al bij (meer dan) 1% meen ik me te herinneren.
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Ik heb die gemodde ECM IN de kelk van een sax gehad zonder enig probleem... en losse gemodde WM60A kapseltjes in een klarinet.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Wat vreemd om omnidirectionele mics daarvoor te gebruiken, meestal neem je dan cardiode.
Maar das een heel ander verhaal
Maar das een heel ander verhaal
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Wat kun jij zeuren zeg...b_force schreef:Wat vreemd om omnidirectionele mics daarvoor te gebruiken, meestal neem je dan cardiode.
Maar das een heel ander verhaal
Re: Thomann "t.bone micplug"?
Hoezo? Cardioïdes zijn imho schromelijk overgewaardeerd, geen rechte response, proximity effect en windgevoelig. Ik denk trouwens dat veel van die instrument-clipons supercardioïdes zijn, maar die zijn ook niet veel beter.b_force schreef:Wat vreemd om omnidirectionele mics daarvoor te gebruiken, meestal neem je dan cardiode.
