project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
ik heb een keer gezeur gehad over te weinig foto`s.......Arno schreef:Pas je op dat je niet teveel serverruimte gebruikt, dre?
leuk dat je dit even aanboord...........Vrij luxe voor een filterkassie!
Komt het filter hierin op 1 vlakke plaat zoals je nu hebt, of ga je de componenten over de wanden van de filterkast verdelen, zou dan aanzienlijk compacter kunnen worden...
er zijn toch nog wat filteraanpassingen gekomen,dus ik wordt bang dat er nog wat extra ruimte nodig is.......
ik moet wel zeggen dat het een hele fraaie aanpassing is!
Het project van leobus heeft me op het idee van deze aanpassing gebracht. Waar goede drivers je al niet toe leiden.
Ik denk dat je nog gaat ontdekken dat deze aanpassing een vrij dramatische impact heeft. Luister nog maar naar wat meer tracks.
Ik denk dat je nog gaat ontdekken dat deze aanpassing een vrij dramatische impact heeft. Luister nog maar naar wat meer tracks.
ik heb nu alleen nog de eerste beluisterd,en het effect is als enorm te omschrijven.
veel meer impact!
morgen de andere maar eens testen.......
ben echt benieuwd welke me beter bevalt.
nee,walter
veel meer impact!
morgen de andere maar eens testen.......
ben echt benieuwd welke me beter bevalt.
nee,walter
Ik gok erop de de woofers eerder afgefilterd worden en de mid verder naar beneden doorloopt, dus een grotere spoel voor de woofer en grotere condensator voor de mid nodig.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
volgende!Walt schreef:Ik gok erop de de woofers eerder afgefilterd worden en de mid verder naar beneden doorloopt, dus een grotere spoel voor de woofer en grotere condensator voor de mid nodig.
Groetjes Walter
Bedoel je dat ik de eerste variant reeds goed heb geraden?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Nee.
Beetje flauw zo, laten raden.
Ik geef hier de respons oud (zwart) en nieuw (blauw). Je zou het niet zeggen, maar deze subtiele wijziging heeft grote gevolgen. Ik heb deze verbetering gemaakt van filter 4.0 naar 5.0 in de parsival kloon van leobus. Omdat dre met het niveau van het midden aan het pielen was, dacht ik: ook eens proberen bij hem, dat moet met die PHL1130 ook goed uitpakken.
Ik geef hier de respons oud (zwart) en nieuw (blauw). Je zou het niet zeggen, maar deze subtiele wijziging heeft grote gevolgen. Ik heb deze verbetering gemaakt van filter 4.0 naar 5.0 in de parsival kloon van leobus. Omdat dre met het niveau van het midden aan het pielen was, dacht ik: ook eens proberen bij hem, dat moet met die PHL1130 ook goed uitpakken.
Ja, de PHL heeft een dipje rond 900Hz en ik had weer eens gemerkt hoe cruciaal het niveau is bij 1000Hz. Dat is een gebied dat een speaker niet per se beter of slechter maakt als het iets te veel of te weinig is, maar het heeft erg veel invloed op de voicing. Met deze laatste wijziging is het dipje gecorrigeerd. Dre had telkens behoefte om het midden iets harder te zetten. Maar als dre slechts met het niveau ging spelen, ging ook het hogere midden mee omhoog en dat kwam de kwaliteit van het geluid niet ten goede, dus toen bedacht ik dat hij wel eens last van dat dipje zou kunnen hebben.
De volgende wijziging die hij gaat proberen is een filter aanpassing waarbij het laag van 100-400Hz een tikkie meer krijgt en daarboven iets minder. Ik denk dat de speaker dan wat meer gaat 'ronken'.
De volgende wijziging die hij gaat proberen is een filter aanpassing waarbij het laag van 100-400Hz een tikkie meer krijgt en daarboven iets minder. Ik denk dat de speaker dan wat meer gaat 'ronken'.
Ik voorspel dat Dre eindigt met een curve die zo ongeveer vlak is, maar dan wel zo'n ruime dB per decade afloopt.jeroen_d schreef:De volgende wijziging die hij gaat proberen is een filter aanpassing waarbij het laag van 100-400Hz een tikkie meer krijgt en daarboven iets minder. Ik denk dat de speaker dan wat meer gaat 'ronken'.
Ik denk dat je er met die opmerking niet ver naast zit, behalve dat hij vooral waar is voor het gemiddelde van de hoeken 0, 15, 30, 45 en 60 graden. Als je het gemiddelde van de vorige versie ziet in het plaatje en dan bedenkt wat er gebeurt als genoemde gebieden wat wijzigen...
het zit er in!
helaas had ik niet alle waardes helemaal,maar redelijk in de buurt.
het verschil is als groot te omschrijven!
maar eerst even de standaard nummertjes luisteren voordat ik een echte conclusie trek.
helaas had ik niet alle waardes helemaal,maar redelijk in de buurt.
het verschil is als groot te omschrijven!
maar eerst even de standaard nummertjes luisteren voordat ik een echte conclusie trek.
- MechanicalAnimal
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8#p1553408
Het is ook wel zoeken maar op blz. 66 vind je wel wat
Het is ook wel zoeken maar op blz. 66 vind je wel wat
he leven!
ik denk dat ze nu af zijn,de klachten die ik krijg:he wel erg weinig laag in deze opname terwijl ze het met de volgende weer wat veel vinden.....
ik hoop dat jeroen nog een keer komt,die vind toch wel weer wat!
ik denk dat ze nu af zijn,de klachten die ik krijg:he wel erg weinig laag in deze opname terwijl ze het met de volgende weer wat veel vinden.....
ik hoop dat jeroen nog een keer komt,die vind toch wel weer wat!
Je moet een keer aan laagcorrectie gaan doen in die ruimte van jou dre! desnoods met bass traps. Wellicht nog een keer de meetset meenemen om dit soort problemen in kaart te brengen. Het is de laatste stap tot "termino".
op de luisterplek is het laag nu een heel stuk beter als de laatste keer dat jij er was. 
Dat is allemaal leuk en aardigdre schreef:op de luisterplek is het laag nu een heel stuk beter als de laatste keer dat jij er was.
Het is nog maar de vraag of basstraps voldoende resultaat kunnen bieden, maar begrijp ik het goed dat een dsp uit den boze isjeroen_d schreef:Dat is allemaal leuk en aardigdre schreef:op de luisterplek is het laag nu een heel stuk beter als de laatste keer dat jij er was., maar als er bij de ene opname teveel en de andere te weinig laag in zit dan heb je toch duidelijk last van minimaal een bult en een dal die roet in het eten gooien.
was meer bedoel als dat de verschillen in de opnames duidelijk hoorbaar zijn...........jeroen_d schreef:Dat is allemaal leuk en aardigdre schreef:op de luisterplek is het laag nu een heel stuk beter als de laatste keer dat jij er was., maar als er bij de ene opname teveel en de andere te weinig laag in zit dan heb je toch duidelijk last van minimaal een bult en een dal die roet in het eten gooien.
het probleem wordt weer eens beetje opgepompt door jullie.
het klinkt echt heel goed,cool was hier pas nog.
misschien dat ie een mening wil plaatsen.