5 Ohm lijkt me veel voor een 8A gloeiwikkeling.TheoK schreef:Ik meet 5 Ohm tussen de groen-gele en de groene.RobertD schreef:Meten is weten....
Dat zou betekenen dat het wel goed zit?
Meet de geel/groene eens tov. de primaire wikkelingen.
Moderator: Beheerdersteam
5 Ohm lijkt me veel voor een 8A gloeiwikkeling.TheoK schreef:Ik meet 5 Ohm tussen de groen-gele en de groene.RobertD schreef:Meten is weten....
Dat zou betekenen dat het wel goed zit?
Dat ga ik zeker doen Barry. Maar vandaag niet meer.Barry2001 schreef:Alsnog doen wat je van plan was Theo, primaire kant aan de variac en meten. Dan weet je het zeker.
De opzet was hier ook om te zien welke wikkelingen en aansluitingen bij elkaar horen, dus dat zit helemaal goed Anne.Ah!buis schreef:Een paar kleinigheidjes![]()
Als je zulke laagohmige dingen meet gaan de meetdraden en overgangsverliezen (meetpen of klem naar te meten ding)nogal roet in het eten gooien.Om een trafowikkeling te meten op weerstand,ook kijken hoeveel er overblijft als je bij het meten de trafodraden kortsluit(tegen elkaar drukt),de weerstand van de wikkeling is dan het verschil met en zonder sluiting.
Voor dat je dat soort dingen meet is het handig eerst uit te zoeken welke draden bij één wikkeling horen.Gewoon hoorohmig meten,uitslag dan hoort dat bijeen,niks dan van andere wikkeling.
Anne
Haha, gewoon doen wat je zelf mooi vindt meubelmaker! Dat is het mooie van zelbouw, een unieke machine maken. Secondelijm is wel gevaarlijk natuurlijk, als iemand 'm eens bij die handvaten oppakt ligt 'ie ook in een seconde op de vloer....zonde.TheoK schreef:Nou Barry die meubelmaker leest ook op het forum mee en zag de negatieve reacties staan
over die handvaten. Zegt hij tegen mij ik laat ze wel weg.
Ik zeg het is jou versterker. Jij moet er elke dag naar kijken.
Toen zei hij ik kan ze er altijd nog op lijmen met seconde lijm.
Dus misschien komen ze er nog op maar dat is dan zijn keuze.