Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist

Bericht door Dracoplasm »

Ik heb een TA2024 Class-D in een mooie zwarte behuizing gekocht.
Deze moet nu nog uit China komen, maar wanneer deze arriveert moet de versterker van stroom worden voorzien.
Wie heeft ervaring met het voeden van deze kleine versterkertjes? Is het de moeite waard er een voeding zelf voor te maken, en is daar een ontwerp voor? Of kan ik hem beter aan een 'adapter' (het is nog vroeg, kan zo snel geen andere naam bedenken) hangen?

Mits er zelf een voeding gemaakt zal worden, zijn deze kastjes met een vlak front te koop (dus echt dit model, vorm etc)? http://www.ebay.de/itm/230734577233?ssP ... 801wt_1013

Bedankt allemaal.
Laatst gewijzigd door Dracoplasm op do 01 mar 2012, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door TubeHead »

Ik heb mn TA2024 geen fancy voedingkje gebruikt. Heb een oude Linksys adapter 12v 1000mA gepakt. Werkt prima !
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door MichaelB »

Idem.

Ik gebruik een oude externe TFT voeding van 13-14 jaar oud en werkt prima :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door Dracoplasm »

Dan duik ik de zolder maar eens op. Ligt vast nog wel iets.

Edit: ligt helemaal niks meer. Wat zou een goede optie zijn om te kopen/maken?
Ik kan bijv. in Groningen bij de Okaphone kijken, maar weet niet wat ik hebben moet.
Ik dacht dat ik een 4a nodig had, maar jullie gebruiken een zwakkere?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door MichaelB »

Volgens mij is mijn voeding 3A, maar dat boeit niet echt hoor. Tenzij je tot het maximum wil gaan, maar dan nog kom je met 1A een heeeel eind.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door TubeHead »

Volgens mij komt een TA2024 op vol vermogen niet eens boven de 0,4 a 0,5 amp uit. Heb dit ooit keer gemeten.
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door Dracoplasm »

Oke. Dan kan ik in theorie dus ook gewoon een adapter pakken voor een externe HDD, heb namelijk een samsung ding liggen van 12V --- 2a en twee Asian Power Devices met de zelfde output.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door TubeHead »

Dat gaat helemaal goed komen. Als er wat rommel te horen is.. zou je er nog een elco parallel over de voeding heen kunnen doen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door b_force »

Op Ebay verkopen ze genoeg 30-40W externe voedingen voor weinig.
Eventueel kun je nog een lowESR condensator erbij zetten om zo hoogfrequente troep nog wat te onderdrukken.
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door Dracoplasm »

Bedank allemaal. Eerst maar eens zien of China levert. Nogal slechte ervaringen mee de laatste tijd.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door nxs77 »

tja... je besteld een bouwpakketje en dan mist er een kristal die nodig is voor de display unit... idd, het wil wel eens fout gaan.
Of beter nog... 1 1x18w tda2030a bestellen en dan een tda 2.1 print krijgen.
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter

Bericht door Dracoplasm »

Nou hij is binnen, allemaal leuk en aardig maar kraakt en doet. Verschillende adapters gebruikt, en leek het net wel te doen maar vervolgens begon hij weer te kraken ed - moeilijk te omschrijven.
Iemand enig idee?


Edit: bij rustig geluid lijkt hij het wel te doen, maar een heel klein beetje laag of snelheid en het kraakt en doet... Voeding niet voldoende? Is een externe hdd ding van 12v 2a...
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist

Bericht door meiborg »

Ik had hetzelfde met een instelbare laptop voeding, hortend geluid zeg maar en distorsie. Andere bieding en probleem was weg (12v 0.5a).

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist

Bericht door Dracoplasm »

meiborg schreef:
Ik had hetzelfde met een instelbare laptop voeding, hortend geluid zeg maar en distorsie. Andere bieding en probleem was weg (12v 0.5a).

Mvg Reinder
Had je dat ook wanneer het volume iets hoger werd gezet?
Ik heb drie adapters geprobeerd, maar zijn alle drie externe HDD voedingen.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist

Bericht door TubeHead »

geen 12v accu in da house ? van een boormachine oid.
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist

Bericht door Dracoplasm »

Ergens een tft voeding vandaan getoverd (3,3a) en lijkt tot op heden prima te werken.
Plaats reactie