Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist
Moderator: Beheerdersteam
- Dracoplasm
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
- Locatie: Groningen
Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist
Ik heb een TA2024 Class-D in een mooie zwarte behuizing gekocht.
Deze moet nu nog uit China komen, maar wanneer deze arriveert moet de versterker van stroom worden voorzien.
Wie heeft ervaring met het voeden van deze kleine versterkertjes? Is het de moeite waard er een voeding zelf voor te maken, en is daar een ontwerp voor? Of kan ik hem beter aan een 'adapter' (het is nog vroeg, kan zo snel geen andere naam bedenken) hangen?
Mits er zelf een voeding gemaakt zal worden, zijn deze kastjes met een vlak front te koop (dus echt dit model, vorm etc)? http://www.ebay.de/itm/230734577233?ssP ... 801wt_1013
Bedankt allemaal.
Deze moet nu nog uit China komen, maar wanneer deze arriveert moet de versterker van stroom worden voorzien.
Wie heeft ervaring met het voeden van deze kleine versterkertjes? Is het de moeite waard er een voeding zelf voor te maken, en is daar een ontwerp voor? Of kan ik hem beter aan een 'adapter' (het is nog vroeg, kan zo snel geen andere naam bedenken) hangen?
Mits er zelf een voeding gemaakt zal worden, zijn deze kastjes met een vlak front te koop (dus echt dit model, vorm etc)? http://www.ebay.de/itm/230734577233?ssP ... 801wt_1013
Bedankt allemaal.
Laatst gewijzigd door Dracoplasm op do 01 mar 2012, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Ik heb mn TA2024 geen fancy voedingkje gebruikt. Heb een oude Linksys adapter 12v 1000mA gepakt. Werkt prima !
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Idem.
Ik gebruik een oude externe TFT voeding van 13-14 jaar oud en werkt prima
Ik gebruik een oude externe TFT voeding van 13-14 jaar oud en werkt prima
- Dracoplasm
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
- Locatie: Groningen
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Dan duik ik de zolder maar eens op. Ligt vast nog wel iets.
Edit: ligt helemaal niks meer. Wat zou een goede optie zijn om te kopen/maken?
Ik kan bijv. in Groningen bij de Okaphone kijken, maar weet niet wat ik hebben moet.
Ik dacht dat ik een 4a nodig had, maar jullie gebruiken een zwakkere?
Edit: ligt helemaal niks meer. Wat zou een goede optie zijn om te kopen/maken?
Ik kan bijv. in Groningen bij de Okaphone kijken, maar weet niet wat ik hebben moet.
Ik dacht dat ik een 4a nodig had, maar jullie gebruiken een zwakkere?
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Volgens mij is mijn voeding 3A, maar dat boeit niet echt hoor. Tenzij je tot het maximum wil gaan, maar dan nog kom je met 1A een heeeel eind.
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Volgens mij komt een TA2024 op vol vermogen niet eens boven de 0,4 a 0,5 amp uit. Heb dit ooit keer gemeten.
- Dracoplasm
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
- Locatie: Groningen
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Oke. Dan kan ik in theorie dus ook gewoon een adapter pakken voor een externe HDD, heb namelijk een samsung ding liggen van 12V --- 2a en twee Asian Power Devices met de zelfde output.
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Dat gaat helemaal goed komen. Als er wat rommel te horen is.. zou je er nog een elco parallel over de voeding heen kunnen doen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Op Ebay verkopen ze genoeg 30-40W externe voedingen voor weinig.
Eventueel kun je nog een lowESR condensator erbij zetten om zo hoogfrequente troep nog wat te onderdrukken.
Eventueel kun je nog een lowESR condensator erbij zetten om zo hoogfrequente troep nog wat te onderdrukken.
- Dracoplasm
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
- Locatie: Groningen
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Bedank allemaal. Eerst maar eens zien of China levert. Nogal slechte ervaringen mee de laatste tijd.
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
tja... je besteld een bouwpakketje en dan mist er een kristal die nodig is voor de display unit... idd, het wil wel eens fout gaan.
Of beter nog... 1 1x18w tda2030a bestellen en dan een tda 2.1 print krijgen.
Of beter nog... 1 1x18w tda2030a bestellen en dan een tda 2.1 print krijgen.
- Dracoplasm
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
- Locatie: Groningen
Re: Tripath TA2024 Class-D voeding of aan een adapter
Nou hij is binnen, allemaal leuk en aardig maar kraakt en doet. Verschillende adapters gebruikt, en leek het net wel te doen maar vervolgens begon hij weer te kraken ed - moeilijk te omschrijven.
Iemand enig idee?
Edit: bij rustig geluid lijkt hij het wel te doen, maar een heel klein beetje laag of snelheid en het kraakt en doet... Voeding niet voldoende? Is een externe hdd ding van 12v 2a...
Iemand enig idee?
Edit: bij rustig geluid lijkt hij het wel te doen, maar een heel klein beetje laag of snelheid en het kraakt en doet... Voeding niet voldoende? Is een externe hdd ding van 12v 2a...
Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist
Ik had hetzelfde met een instelbare laptop voeding, hortend geluid zeg maar en distorsie. Andere bieding en probleem was weg (12v 0.5a).
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Dracoplasm
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
- Locatie: Groningen
Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist
Had je dat ook wanneer het volume iets hoger werd gezet?meiborg schreef:Ik had hetzelfde met een instelbare laptop voeding, hortend geluid zeg maar en distorsie. Andere bieding en probleem was weg (12v 0.5a).
Mvg Reinder
Ik heb drie adapters geprobeerd, maar zijn alle drie externe HDD voedingen.
Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist
geen 12v accu in da house ? van een boormachine oid.
- Dracoplasm
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
- Locatie: Groningen
Re: Tripath TA2024 Class-D - binnen maar ruist/sist
Ergens een tft voeding vandaan getoverd (3,3a) en lijkt tot op heden prima te werken.
