Lcd tv 'ontbrommen'

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door jaapschreuder »

Misschien een beetje vreemd , maar hierbij toch mijn probleem...

Ik heb een lcd tv waar een brom/storing hoorbaar is bij het weergeven van fel licht.lees wit, of iets wat daar op lijkt.
Dit is hoorbaar wanneer de tv heel zacht staat, en best irritant.

Verder speelt deze tv over de stereo installatie, aangezien het geluid van een lcd te triest voor woorden is. Op mijn oude transitor versterker geen probleem, maar op de buizen versterker is deze storing versterkt hoorbaar via de speakers...

Heeft iemand suggestie voor het oplossen/verbeteren?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door SARK »

jaapschreuder schreef:
Ik heb een lcd tv waar een brom/storing hoorbaar is bij het weergeven van fel licht.lees wit, of iets wat daar op lijkt.
Dit is hoorbaar wanneer de tv heel zacht staat, en best irritant.
Komt de brom uit de luidsprekers of van de TV zelf :?:
Je schrijft namelijk ook dat je op een transistorversterker geen last hebt van deze brom en met een buizenbak wel, meest simpele oplossing is dan om alleen een transistorversterker te gebruiken :wink:
Plaats ook even het merk en type, misschien dat er mensen zijn met dezelfde TV die mogelijk iets kunnen testen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door Kappa7 »

Plaats die buizen versterker eens wat verder weg van de TV?
Instraling???
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door jaapschreuder »

SARK schreef:
jaapschreuder schreef:
Ik heb een lcd tv waar een brom/storing hoorbaar is bij het weergeven van fel licht.lees wit, of iets wat daar op lijkt.
Dit is hoorbaar wanneer de tv heel zacht staat, en best irritant.
Komt de brom uit de luidsprekers of van de TV zelf :?:
Je schrijft namelijk ook dat je op een transistorversterker geen last hebt van deze brom en met een buizenbak wel, meest simpele oplossing is dan om alleen een transistorversterker te gebruiken :wink:
Plaats ook even het merk en type, misschien dat er mensen zijn met dezelfde TV die mogelijk iets kunnen testen.

Geluid komt uit de tv zelf, en is dus ook te houten met geluid minimaal en mute. Verder is de brom hoorbaar na het veranderen van zender tijdens de zenderinformatie. Dit is een blauw ietwat fel vlak.

Merk is samsung, type weet ik zo niet, iets van LE-26 nog wat. Ben nog niet weet thuis geweest namelijk
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door ray5150 »

Als er nog garantie op zit, gewoon terugbrengen.
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door jaapschreuder »

Ik kan me niet herinneren wanneer ik hem gekocht heb, maar ik denk dat ie minstens 3 jaar buiten de garantie zit;-)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door SARK »

jaapschreuder schreef:
... maar ik denk dat ie minstens 3 jaar buiten de garantie zit;-)
Heb je al die tijd al last gehad van de brom of is dat pas geleden begonnen :?:
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door jaapschreuder »

Het was me al eerder opgevallen, hoor het al een tijdje. Kan me niet herinneren of die het in het begin ook deed..
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Lcd tv 'ontbrommen'

Bericht door Arno »

Niet dat ik een oplossing heb hoor, maar ik heb ook zoiets gehad, maar dan met mijn laatste beeldbuis tv. Als er dan iets wits in beeld kwam, of zelfs al bij twee regels ondertiteling, dan begon de tv te piepen. In mijn geval was dat het begin van het eind.
Plaats reactie