Okay even kijken of ik iedereen kan antwoorden..
@ Dre:
Ja er zijn nog meer speakers aangesloten.
Achter in het zit gedeelte hangen 2 kleine opbouw speakertjes (van die kunstof kijkshop dingen)
In het dashboard zitten de originele speakers nog, die zijn op het moment niet aangesloten.
Dus die plastic dingen zitten op het rear kanaal en die dingen die nu op het dashboard liggen op het voor kanaal.
@ Luukvdk
Onze camper heeft geen deuren, althans niet waar je iets in kunt bouwen. Er zit geen bijrijders deur in daar zitten wat kastjes welke wel als speaker ruimte zouden kunnen dienen. Aan de bestuurders zijde zit weer wel een deur, maar dat is slechts een sandwich paneel van ik denk 3 cm dik of zo..??
Dus inbouwen gaat hem echt niet worden.
Subje zou er bij kunnen de huidige radio heeft een pre out voor een sub / rear kanaal. Maar dan moet er dus wel een extra ampje bij en wat filter werk (pre out is full range uitgang).
Een compleet iets op het dashboard spreekt me nog het meeste aan.
Heb ik meteen de mogelijkheid om iets te creëren voor de navigatie en de achteruit rij camera.
Daar heb ik inderdaad wel al eerder over gedacht. Wel wordt het dan rekenen voor wat betreft de inhoud en ik weet niet of de afwijkende vorm dan nog invloed heeft op een eventueel filter..???
@ Henkjan:

Ik neem aan dat je begrijpt dat een camper bedoeld is om te kamperen en dus lange weekenden dus op voorhand al bezet zijn..
Dus veel meer dan ideeën uit tekenen zal er niet van komen deze Pasen..
@ Bart-jan:
Linkje..???? Foto's..???
@markbakk:
Het kan inderdaad behoorlijk heet worden achter die enorme voorruit..
Goede tip en ik zal er zeker op letten.
Ik denk dat bij car audio componenten die geen probleem zal zijn, maar ik wil eigenlijk af van die 2 of 3 in een ovale speaker gevallen waar met geen mogelijkheid een leuk kastje voor te berekenen is.
Moet ik nog rekening houden met de 4 ohm die het huidige radio/versterkertje het liefst als belasting ziet..??
Heeft er zo iemand al een idee waarbij ik niet een filter hoeft te ontwerpen ??
(voor mij niet te doen ivm te weinig ervaring en meet apparatuur)
Het veranderen van de vorm van de kast maar niet de inhoud heeft dat heel veel invloed op een eventueel filter..??
De ruimte is erg groot maar ik wil toch wel graag nog een stukje weg zien, dus gewoon een "standaard" monitor gaat hem niet worden.
Ideetje platte center zou wel kunnen bijvoorbeeld maar dan 2 keer dus.