Ik ben al een tijdje aan het denken om een Nelson Pass versterker te gaan bouwen. Nu ik een onverwachts bod heb gekregen op mijn huidige versterker, is dit ineens een stuk urgenter en interessanter.
Ik ben alleen tussen de Alephs, de X'en, en de F's het overzicht een beetje kwijtgeraakt. Dus wellicht dat jullie kunnen helpen met het bepalen welke het beste voor mij geschikt is. Over de setup die ik heb:
-Audio Physic Tempo 2SE (modified) speakers. Deze hebben een lage efficientie, 83dbm@8Ohm
-Audio Physic Rhea subwoofer (active). Wordt aangesloten op speakerterminals. Deze zou zo opgezet moeten zijn dat er geen effect op de main versterker optreedt.
-Zelfbouw Aikido Pre. Deze heeft een gain van 14db
-Diverse bronnen
Over wat ik luister en wil horen:
-Vooral Jazz en wat Pop
-Natuurlijke sound, transparantie
-Geen overdreven kleuring
-Hoeft niet oerend hard, maar mijn kamer van 30m2 moet wel goed gevuld kunnen worden
Ik ben benieuwd!
