http://www.tube-town.net/ttstore/produc ... -Lugs.html
In de hoop u hiermede van diest te zijn geweest verblijf ik,
Hoogachtend,
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Wat ik vaak doe is 2 steuntjes per buisvoet, 1 voor de plus kant, 1 voor de min kant. Dan kun mooi de voedingselco over de 2 steuntjes solderen, vlak bij de buis.IJsbier schreef:Net maar even een berg draadsteunen besteld. Moet alleen nog even kijken hoe en waar ik ze neer ga zetten.
Eerst maar even de gloeistroom (draden) anders laten lopen.
Gewoon met de boutjes van de buisvoeten. Centraal aardpunt is wel aan te raden. Als je dan vanaf elke buis de min van de elco in mijn tekening aan dat aardpunt hangt zou het goed moeten gaan.IJsbier schreef:2 Steuntjes per buis is een goede tip, maak je deze vast aan de boutjes waarmee de buisvoeten aan de behuizing vast zitten, of plaats je ze normaal verder weg?
Afgelopen donderdag steuntjes besteld, alleen bij het bestellen vergeten de straat en huisnummer op te geven bij het verzendadres.... Eens kijken wat DPD daarvan gaat maken.
Zou het een idee zijn om in het midden van de 3 buizen een centraal aardpunt te maken? Dit punt komt dan ook gelijk aan de behuizing te liggen. Ik weet niet zeker of dit handig is.
Dat was precies mijn idee. Van de middenaftakking van de trafo naar de min van de elko's (Een 47uF + 47uF JJ Elko) en vandaar naar het centrale massapunt tussen de buizen.Ah!buis schreef:Het belangrijkst is dat je dat punt niet gebruikt voor de eerste elko na de gelijkrichter en de trafo.
De trafo aan de min van de eerste elko en vandaar naar het centrale punt,niet andersom![]()
Anne
Dit heeft Anne al meerdere malen uitgelegd. Ook bij mij.Ah!buis schreef:Niet goed,die massa's komen ook weer samen bij de ingang,krijg je een kring (lus)
.
Anne
Als het zo goed gaat,niet andersHoe zou jij het doen,Anne?