DDdac met 48 TDA1543's

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
BMW850
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 26 aug 2011, 19:14

Re: TDA1543 X 48 DACje

Bericht door BMW850 »

Heb je suggesties voor een goede opzet van de voeding ?
Dat is moeilijk te zeggen neem hier eens een kijkje: http://www.diyaudio.com/forums/power-su ... lator.html Ik zou aan zoiets denken.
Ik gebruik de DDDAC icm de Shigaclone: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86768.0

Ook ben ik zelf ook nog bezig geweest met de salas-low-voltage-shunt-regulator voor receiver board en de 24tower DDDAC.
Maar dat ligt nu even in de ijskast ...
Ik denk dat je het beste resultaat zult halen om alle ic's appart te voeden icm met een super regulator.
En de Tower DAC b.v met een salas-low-voltage-shunt-regulator.
Het is gewoon allemaal uittesten om erachter te komen wat goed klinkt in jou set.
De voeding is heeeeeel belangrijk.

Succes,

Rudy
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: DDdac met 48 TDA1543's

Bericht door Gijs »

Ok, dat was weer effe huiswerk.
Mooie klus, prachtig loopwerk ! Je graaft diep, zo te lezen, maar t resultaat mag er wezen.
Ik ben nog lang niet zo ver, loop een beetje vast op de bron, heb een muziek pc maar heb nog geen bediening kunnen vinden die zo goed werkt als de Squeezebox server, en zelfs die lijkt nogal hoog gegrepen voor mn lief.

Handige bediening zonder TV aan te hoeven zetten, naast opgeslagen muziek ook met streaming radio én beeld kunnen omgaan, zo goed mogelijk klinken....
XBMC heb ik, Jriver moet ik nog proberen.
Ondertussen is de muziek PC weer even in gebruik als reserve werk pc, dus de ontwikkeling staat een beetje stil. Oh well, komt wel weer :-)

Eerste idee om de voeding te veranderen is het inzetten van een CRCRC of CLC opzet in de voeding, maar dat is vooral omdat het idee dat er net zoveel energie in de voeding als in de DAC zelf wordt gebruikt me niet lekker zit. Alle IC's los gaan voeden gaat nog wel een paar stappen verder, ben benieuwd hoeveel dat nog oplevert.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DDdac met 48 TDA1543's

Bericht door dre »

sonos?
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: DDdac met 48 TDA1543's

Bericht door Gijs »

Voegt niks toe, ik heb al een squeezebox, en beiden kunnen ze niet met beeld omgaan.
Bovendien heeft mijn DDDAC alleen een USB ingang. Er zijn meer ingangen mogelijk met een extra stukje electronica, maar de USB klinkt volgens de ontwerper het beste.
Squeezebox heeft geen USB uitgang, Sonos systemen zo te lezen ook niet.
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: DDdac met 48 TDA1543's

Bericht door studiostevus »

Squeezebox met i2s aansluiten op je dac klinkt het beste...
Plaats reactie