Hahaha en Hannesie, hoe klinkt dat nou?
Ik ben het met bovenstaande(n) ook gedeeltelijk eens hoor. Ik vind het ontwerp zelf erg gaaf en heel bijzonder. Ook vind ik op zich de combinatie met de woonkamer prima. De combi met de Elysiums vind ik ook minder. En nogmaals, het feit dat de woofers verborgen zijn vind ik niets. Dan had ik er net zo goed een Peerless SLS 6.5 in kunnen zetten oid.
Laat ik over het fabricageproces nog maar niet eens beginnen! Wat een karwei zou dit zijn! Schijven maken, op een draaibank op maat maken. Dan vierendelen en de tussenliggende stukken maken. Dan de dubbele baffle platen nog. En dan heb je nog maar iets tussen de 2 en 4 liter over. Is dat de reden dat B&O er ruim 1500 euro voor vraagt?
Maar ze zijn zo leuk....
De Elysiumkloon past idd prima bij de monitors qua looks maar voor mijn gevoel zijn ze zo lomp vergeleken bij die kleine monitors.
Toevallig is de voet van de stand op een enkele mm na dezelfde grootte als de Elysium kloon zou zijn. Dat geeft een idee van de grootte.
De aandacht moet gaan naar de Elysiums en de subs moeten ondersteunend zijn. Daarom wil ik die niet te groot maken. Wederom de eeuwige strijd tussen de grootte en de kwaliteit. Ga ik voor (op zichzelf staande) looks dan is de tulp de duidelijke winnaar. Ga ik voor kwaliteit en bewezen concepten dan wint de kloon.
Ik vind dit zo lastig!