[Project] Devastating precision

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Na dit weekend ga ik als een malle aan de berekeningen beginnen, want de 16e moet alles eigenlijk af zijn. Intussen heb ik nog flink doorgewerkt aan de speakers. De bracing is nu zo goed als af, en de gaten voor de poorten zijn ook al gezaagd en gefreesd. Nu wachten op de terminals en dan het hele zooitje nog in elkaar plakken :)
Bijlagen
IMG_20120210_234838.jpg
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door markbakk »

b_force schreef:
het was eerder de vraag welk verband dat dan moet zijn
Welnu, een beetje ambitieus typ gaat nu hypothesen en z'n meetset opstellen. :-&
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

markbakk schreef:
Welnu, een beetje ambitieus typ gaat nu hypothesen en z'n meetset opstellen. :-&
:goeie:
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Ruimten voor de midwoofers en tweeters zijn nu ook af. Het enige wat nu nog rest is het in elkaar zetten van de boxen, de bekabeling erin leggen en de drivers erin schroeven. Daarna kan ik beginnen met het afstemmen :)
Bijlagen
IMG_20120212_191854.jpg
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door jeroen_d »

Sjongejongejongejonge wat een megaproject dit. :bounce:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Vinculum »

Dat word een kleine hernia als je die moet tillen... :shock:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door rho »

Wat een bakbeesten zeg! :shock:
Nu ze zo bij die tafel en stoelen staan valt dat beter in te schatten dan in de vorige foto's.

Die super uitgewerkte bracing zal volgens mij zeker wel helpen bij het bekomen van devastating precision. :D
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Vandaag al geluid gaat toch niet lukken. Ik heb de baspoorten met Bison Konstruktie Tix gelijmd, en dat moet vannacht eerst drogen voordat ik de bracing kan lijmen.

trouwens wel echt rommel als het op je vingers terecht komt
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door r.ladage »

Ik heb mijn BR poort met hotglue gedaan. Zit bijna instant vast en dat spul vult lekker alle kiertjes :)
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Ronkel »

Als je toch met lijm bezig bent, zou ik het pleisterwerk in huis ook alvast nalopen op scheurtjes en die alvast wat repareren. Anders moet je straks vegen :mrgreen:
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Lijm is nog steeds niet droog, *zucht* :roll:
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Kom in ieder geval geen lijmklemmen tekort :lol:
Bijlagen
IMG_20120215_115848.jpg
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Heb bij de Gamma een pak glaswolplaten gehaald, één kast is al gedaan. Morgen de laatste panelen verlijmen, luidsprekers erin schroeven en gaan met die banaan :rock:
Bijlagen
IMG_20120215_185602.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Walt »

Die aparte kamers lijken bijna vierkant en erg ondiep, ben je niet bang voor extreem sterke staande golven?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Walt schreef:
Die aparte kamers lijken bijna vierkant en erg ondiep, ben je niet bang voor extreem sterke staande golven?

Groetjes Walter
Wat bedoel je precies met bijna vierkant?

Hier het ontwerp van de bracing. Ook vanaf de voorkant gezien is de bracing niet symmetrisch(ene kant 14,5cm diep, andere kant 15,5cm diep). Hoe zouden hierin extreme staande golven kunnen ontstaan?
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Vandaag de kasten dichtgelijmd. Morgen alles erin schroeven en dan eens even luisteren hoe het klinkt!
Bijlagen
IMG_20120216_154930.jpg
IMG_20120216_154956.jpg
IMG_20120216_155018.jpg
IMG_20120216_155033.jpg
IMG_20120216_160751.jpg
IMG_20120216_180331.jpg
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Rizzo »

Zoals de lijm al doet vermoeden, topspeed! Wat een vaart zit er in dit indrukwekkende project. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken!
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door TubeHead »

Indrukwekkend projectje ! Maare.. Glaswool *jeuk jeuk*
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door JvS »

japperrrr schreef:
Walt schreef:
Die aparte kamers lijken bijna vierkant en erg ondiep, ben je niet bang voor extreem sterke staande golven?

Groetjes Walter
Wat bedoel je precies met bijna vierkant?

Hier het ontwerp van de bracing. Ook vanaf de voorkant gezien is de bracing niet symmetrisch(ene kant 14,5cm diep, andere kant 15,5cm diep). Hoe zouden hierin extreme staande golven kunnen ontstaan?
Het gaat meer om de middentoner denk ik. Staande golven in een sub zou ik me niet zo druk om maken. Maar die in je laag/mid unit zou je dat wel kunnen doen. Dat had wat netter gekund (iets met een scheve achterwand had eventueel gekund, aangezien de middentoonkast volledig 'intern' zit). Maar dat is wel puntjes op de i werk.
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Ik heb de midkast zo ontworpen dat het makkelijk te bouwen zou blijven, bracing en midkast zelf. Het doel was om het volume van de midkast zo klein mogelijk te houden, omdat de midwoofer eigenlijk maar 4L tot 5L nodig zou hebben. Uiteindelijk is het 10 geworden, en als ik het volprop met glaswol kan ik het nog kleiner krijgen. Daarom maakt het ook niet uit dat de achterwand niet schuin staat :)
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door r.ladage »

En En En En En En En ..... hoe klink het???????
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

r.ladage schreef:
En En En En En En En ..... hoe klink het???????
Nog steeds geen geluid, maar ik ga zo even de midwoofer testen zonder filter ertussen. Moest vrijdagavond en vandaag werken(bij de Hubo :D)

Overigens heb ik net al één box laten butsen op een hoek in de werkplaats. Door de voetjes die er nu onder zitten staan ze net wat minder stabiel, en toen ik de box neerzette met de steekwagen viel deze om :roll: Gelukkig valt het allemaal mee en zitten er enkel een paar deukjes in de hoek tussen zijkant en bovenkant. Beetje plamuur erop en er is niets meer van te zien. Volgens mij wegen ze echt 100 kg of iets in die richting want in mijn eentje ik krijg ze niet verder dan de keuken getild. Mijn vader is morgen pas weer thuis dus hopen dat ik er vannacht na het carnavallen niet tegenaan loop :lol:
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Alvast een teaser :rock:
Bijlagen
IMG_20120218_183003.jpg
Gebruikersavatar
Luukvdk
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 20:24
Locatie: Wassenaar

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Luukvdk »

Wow!!!!

Zie dit project nu pas.

Echt MASSIVE!!!
Heeft naar mijn idee een beetje de uitstraling van de 3hoekige B&W's uit de jaren '80 geloof ik, maar dan groter (is beter). Met 2 dezelfde maat drivers boven elkaar. Echt mooi, en in een sneltrein vaart. Zo snel ga ik niet op het moment.

Als de mid sectie toch maar 4 á 5 liter nodig heeft kun je er nog het een en ander aan schuine schotjes in fabrieken tegen staande golven. Zal denk ik wel hoorbaar zijn.
Ik heb een 80 liter kast voor 12 inch laag en heb daar een schuine bracing in gemaakt. Merk wel dat het er in zit. maar dat is alleen laag. voor het midde ben ik nog (steeds) niet begonnen met bouwen.

Het zal wel lastig worden om nog goed schuine schotten in het mid gedeelte te zetten, maar een aantal schuine plankjes neemt de staande golven goed weg.
Gebruikersavatar
Luukvdk
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 20:24
Locatie: Wassenaar

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Luukvdk »

japperrrr schreef:
Mijn vader is morgen pas weer thuis
Die zal zich wel rot schrikken!!! En dan aanbidden. :goeie:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”