[Project] Devastating precision
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Project] Devastating precision
Na dit weekend ga ik als een malle aan de berekeningen beginnen, want de 16e moet alles eigenlijk af zijn. Intussen heb ik nog flink doorgewerkt aan de speakers. De bracing is nu zo goed als af, en de gaten voor de poorten zijn ook al gezaagd en gefreesd. Nu wachten op de terminals en dan het hele zooitje nog in elkaar plakken 
Re: [Project] Devastating precision
Welnu, een beetje ambitieus typ gaat nu hypothesen en z'n meetset opstellen.b_force schreef:het was eerder de vraag welk verband dat dan moet zijn
Re: [Project] Devastating precision
markbakk schreef:Welnu, een beetje ambitieus typ gaat nu hypothesen en z'n meetset opstellen.
Re: [Project] Devastating precision
Ruimten voor de midwoofers en tweeters zijn nu ook af. Het enige wat nu nog rest is het in elkaar zetten van de boxen, de bekabeling erin leggen en de drivers erin schroeven. Daarna kan ik beginnen met het afstemmen 
Re: [Project] Devastating precision
Wat een bakbeesten zeg!
Nu ze zo bij die tafel en stoelen staan valt dat beter in te schatten dan in de vorige foto's.
Die super uitgewerkte bracing zal volgens mij zeker wel helpen bij het bekomen van devastating precision.
Nu ze zo bij die tafel en stoelen staan valt dat beter in te schatten dan in de vorige foto's.
Die super uitgewerkte bracing zal volgens mij zeker wel helpen bij het bekomen van devastating precision.
Re: [Project] Devastating precision
Vandaag al geluid gaat toch niet lukken. Ik heb de baspoorten met Bison Konstruktie Tix gelijmd, en dat moet vannacht eerst drogen voordat ik de bracing kan lijmen.
trouwens wel echt rommel als het op je vingers terecht komt
Re: [Project] Devastating precision
Ik heb mijn BR poort met hotglue gedaan. Zit bijna instant vast en dat spul vult lekker alle kiertjes 
Re: [Project] Devastating precision
Als je toch met lijm bezig bent, zou ik het pleisterwerk in huis ook alvast nalopen op scheurtjes en die alvast wat repareren. Anders moet je straks vegen 
Re: [Project] Devastating precision
Heb bij de Gamma een pak glaswolplaten gehaald, één kast is al gedaan. Morgen de laatste panelen verlijmen, luidsprekers erin schroeven en gaan met die banaan 
Re: [Project] Devastating precision
Die aparte kamers lijken bijna vierkant en erg ondiep, ben je niet bang voor extreem sterke staande golven?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Project] Devastating precision
Wat bedoel je precies met bijna vierkant?Walt schreef:Die aparte kamers lijken bijna vierkant en erg ondiep, ben je niet bang voor extreem sterke staande golven?
Groetjes Walter
Hier het ontwerp van de bracing. Ook vanaf de voorkant gezien is de bracing niet symmetrisch(ene kant 14,5cm diep, andere kant 15,5cm diep). Hoe zouden hierin extreme staande golven kunnen ontstaan?
Re: [Project] Devastating precision
Vandaag de kasten dichtgelijmd. Morgen alles erin schroeven en dan eens even luisteren hoe het klinkt!
Re: [Project] Devastating precision
Zoals de lijm al doet vermoeden, topspeed! Wat een vaart zit er in dit indrukwekkende project. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken!
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: [Project] Devastating precision
Het gaat meer om de middentoner denk ik. Staande golven in een sub zou ik me niet zo druk om maken. Maar die in je laag/mid unit zou je dat wel kunnen doen. Dat had wat netter gekund (iets met een scheve achterwand had eventueel gekund, aangezien de middentoonkast volledig 'intern' zit). Maar dat is wel puntjes op de i werk.japperrrr schreef:Wat bedoel je precies met bijna vierkant?Walt schreef:Die aparte kamers lijken bijna vierkant en erg ondiep, ben je niet bang voor extreem sterke staande golven?
Groetjes Walter
Hier het ontwerp van de bracing. Ook vanaf de voorkant gezien is de bracing niet symmetrisch(ene kant 14,5cm diep, andere kant 15,5cm diep). Hoe zouden hierin extreme staande golven kunnen ontstaan?
Re: [Project] Devastating precision
Ik heb de midkast zo ontworpen dat het makkelijk te bouwen zou blijven, bracing en midkast zelf. Het doel was om het volume van de midkast zo klein mogelijk te houden, omdat de midwoofer eigenlijk maar 4L tot 5L nodig zou hebben. Uiteindelijk is het 10 geworden, en als ik het volprop met glaswol kan ik het nog kleiner krijgen. Daarom maakt het ook niet uit dat de achterwand niet schuin staat 
Re: [Project] Devastating precision
Nog steeds geen geluid, maar ik ga zo even de midwoofer testen zonder filter ertussen. Moest vrijdagavond en vandaag werken(bij de Hubor.ladage schreef:En En En En En En En ..... hoe klink het???????
Overigens heb ik net al één box laten butsen op een hoek in de werkplaats. Door de voetjes die er nu onder zitten staan ze net wat minder stabiel, en toen ik de box neerzette met de steekwagen viel deze om
Re: [Project] Devastating precision
Wow!!!!
Zie dit project nu pas.
Echt MASSIVE!!!
Heeft naar mijn idee een beetje de uitstraling van de 3hoekige B&W's uit de jaren '80 geloof ik, maar dan groter (is beter). Met 2 dezelfde maat drivers boven elkaar. Echt mooi, en in een sneltrein vaart. Zo snel ga ik niet op het moment.
Als de mid sectie toch maar 4 á 5 liter nodig heeft kun je er nog het een en ander aan schuine schotjes in fabrieken tegen staande golven. Zal denk ik wel hoorbaar zijn.
Ik heb een 80 liter kast voor 12 inch laag en heb daar een schuine bracing in gemaakt. Merk wel dat het er in zit. maar dat is alleen laag. voor het midde ben ik nog (steeds) niet begonnen met bouwen.
Het zal wel lastig worden om nog goed schuine schotten in het mid gedeelte te zetten, maar een aantal schuine plankjes neemt de staande golven goed weg.
Zie dit project nu pas.
Echt MASSIVE!!!
Heeft naar mijn idee een beetje de uitstraling van de 3hoekige B&W's uit de jaren '80 geloof ik, maar dan groter (is beter). Met 2 dezelfde maat drivers boven elkaar. Echt mooi, en in een sneltrein vaart. Zo snel ga ik niet op het moment.
Als de mid sectie toch maar 4 á 5 liter nodig heeft kun je er nog het een en ander aan schuine schotjes in fabrieken tegen staande golven. Zal denk ik wel hoorbaar zijn.
Ik heb een 80 liter kast voor 12 inch laag en heb daar een schuine bracing in gemaakt. Merk wel dat het er in zit. maar dat is alleen laag. voor het midde ben ik nog (steeds) niet begonnen met bouwen.
Het zal wel lastig worden om nog goed schuine schotten in het mid gedeelte te zetten, maar een aantal schuine plankjes neemt de staande golven goed weg.
Re: [Project] Devastating precision
Die zal zich wel rot schrikken!!! En dan aanbidden.japperrrr schreef:Mijn vader is morgen pas weer thuis
