Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Champage! :beer:
Vind goud toch mooier op zwart, champagne is te flets.......

Was getekend,

Jan de boufier :mrgreen:
jordo81

Bericht door jordo81 »

Haha, ok O:)

Toevallig had ik vanmiddag besloten om met blauwe leds te gaan werken en nu passen deze zilveren knoppen daar wel heeeel mooi bij vind ik :D
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zwart, goud en blauw combineert heel mooi hoor......
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

En kleedt geweldig af! :lol:
jordo81

Bericht door jordo81 »

Je hebt gelijk! :lol:
Bijlagen
Andre-Hazes[1].jpg
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Je hebt gelijk! :lol:

Ik maak nog een echt Towertje van je! :mrgreen:
jordo81

Bericht door jordo81 »

Maar heeft er iemand nog suggesties waar dergelijk zilveren knoppen te vinden zijn?
Ik zie ze niet zoveel als ik op google zoek.

Ik denk dat ze vroeger wel heel veel gebruikt werden. Ik weet nog dat we een radio hadden met een zo'n knop.
Als je daar een slinger aan gaf, draaide het mooi nog even door. En er zaten van die groefjes in van het afdraaien.
Vond ik als kind altijd heel mooi. O:)
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Jammer.... hij gaat voor zilver en niet voor goud......... :lol:
knuisje

Bericht door knuisje »

jordo81

Bericht door jordo81 »

JA! Dat lijkt er wel op! :goeie:

Heb ik vanmiddag nét een bestelling gedaan bij Conrad....
jordo81

Bericht door jordo81 »

Zooowww, vandaag weer druk bezig geweest met bestellen van spullen.
Zo stond ik op het punt van het verzenden van mijn Back Panels voor de DAC en de AMP, dat ik toevallig weer in contact kwam met die meneer van X-Ect die me ook de speakerkabeltjes cadeau heeft gedaan. Hij heeft ook een werkplaats waar al die bewerkingen plaats moeten kunnen vinden dus ik heb besloten die werkzaamheden bij hem uit te laten voeren. Scheelt tijd en verzendkosten :) Bij Scheaffer zou ik de panelen rond de 28e weer terug hebben en bij hem moet het sneller kunnen.
T.z.t. mag ie dan ook mijn frontpanels doen. Hij kan ook annodiseren dus kan hij meteen herstellen wat stuk is gemaakt met het verzinken, frezen en verspanen van de volumeknop bijvoorbeeld. O:)

Ik heb ook maar de stap genomen om wat shielding materiaal te bestellen bij Holland Shielding. Ik las overal over Mu-Metaal, of MuFerro HD (en dat het duur is) maar dat is eigenlijk alleen voor laagfrequente storingen.
Beter kun je MuFerro, zonder HD, gebruiken voor middelfrequente storingen. En Mu-Copper voor hoogfrequente storingen.
MuFerro is ongeveer 1/4 van de prijs van MuFerro HD.
Ook heb ik nog geleidende Foam besteld om die randen mee op te vullen van de Casings die ik in het begin ontdaan heb van hun oxydelaag.
Al met al een dure bestelling dat zeker, maar toch weer minder duur dan ik zou hebben zodra ik alleen MuFerro HD zou gebruiken.

Ik ga nu een afgeschermde wand zetten tussen de Switch Mode Powersupplies in de Hypex van MuFerro bedekt met een laag MuCopper O:)
De DAC komt boven de AMP dus ik wil de bovenplaat van de AMP aan de binnenkant ter hoogte van de NCore's bekleden met de MuCopper Folie. Zo ook aan de bovenkant van de DAC modules en tussen de trafo's en de powersupplies van de DAC.

Owja, de trafo's zouden onderweg zijn (!!) :rock:
BertDB

Bericht door BertDB »

ik ben benieuwd naar je ervaringen met dat mu-ferro materiaal.
Eventueel eens testen met/zonder en of je verschil hoort/meet ?
jordo81

Bericht door jordo81 »

Of gewoon in een keer een subliem systeem neerzetten waarbij het gissen is waar het em nu in zit! :D
Of het wel testen en er achter komen dat je het allemaal voor niets hebt gedaan.... Dat kan natuurlijk ook :?

Ik kijk wel even hoe alles loopt. Die folie zal ik er op moeten kitten dus dan gaat ie er niet meer af ook...
het balangrijkste met dit alles vind ik dat het in theorie klopt.
Daarom heb je ook zoveel audiomerken en doe-het-zelfers; Iedereen gaat aan de haal met z'n eigen idee van wat goed is. O:)
jordo81

Bericht door jordo81 »

Zei ik laatst dat de trafo's onderweg waren?!....
Door een klein misverstandje in het Frans maken ze een klein omweggetje...
Ik moet wel zeggen dat ze goed hun best doen bij Selectronic dus naja, we wachten nog maar even af...

Ik had het plan opgevat om die groene LED's voor de Source Selector te vervangen voor blauwe. Dus ik had een bestelling gedaan bij Conrad voor 5V 7,5mA blauwe LED's.
Ik vind ze wat groen er uit zien, turquoise eigenlijk meer. Ik ben bang dat het niet echt gaat lijken op het blauw van de LEDring van de aan/uit knop.

Bovendien zegt Russ White dat er eigenlijk niet goed valt te werken met Blauwe LED's en dat ik eens kan proberen om de weerstandswaarde van de weerstand die er nu op zit te halveren maar dat het toch niet lekker kan werken...

Kan iemand mij hierover adviseren?

Grt,

Jordo
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Waarom valt er dan niet te werken met Blauwe LED's! Hebben deze dan een andere waarde of zo.
jordo81

Bericht door jordo81 »

Ja, ik probeer dat ook een beetje te begrijpen. Het heeft te maken met de voorwaartse spanning. Ik heb altijd geleerd dat een diode een spanningsval van 2,7v heeft of iets in die orde van grootte.
LED's zijn dan diodes met allerlei andere waarden/ spanningsvallen afhankelijk van de kleur. 5V is al niet zo heel veel. Als je daar al meer dan de helft vanaf pakt blijft er niet veel over....

Wellicht dat andere mensen hier beter over kunnen vertellen :sure:
BertDB

Bericht door BertDB »

over een gewone diode valt 0.6V.
Leds afhankelijk van de kleur inderdaad.
De resterende spanning (Uvoeding - Uf led) moet je kwijt over een weerstand dus dat maakt geen hol uit.

Zolang de weerstand niet als spanningsreferentie gebruikt wordt tenminste, kan je gewoon vervangen en andere weerstand erin zetten :)
jordo81

Bericht door jordo81 »

Volgens onderstaande grafiek hebben blauwe LED's dus wel een van de hoogste spanningsvallen...
De blauwe LED's die ik besteld heb zijn 5V 7,5mA.
Volgens de grafiek heb ik bij een supply van 5,25V en een spanningsval van 3,2V. Dat is inderdaad 1,2V hoger dan een groene LED.

Dat moet dan toch wel lukken met een kleiner weerstandje?...
250 Ohm ofzo?
Bijlagen
800px-Ledkarakteristieken[1].png
BertDB

Bericht door BertDB »

7.5mA en Uf van 3.2V

Je weerstand wordt dan: (5,25-3,2) / 7.5mA = 273ohm.
--> 270ohm (E12 reeks)
knuisje

Bericht door knuisje »

Hierbij een opzetje voor de motorpot. De schakeling van de SMPS is uitgebreid met een L293D welke de motorpot aandrijft.
Ik weet niet of de softstart op deze manier geschakeld kan worden. Dat moet je zelf maar even uitvissen. :mrgreen:
Bijlagen
MotorPotCtrl.png
jordo81

Bericht door jordo81 »

7.5mA en Uf van 3.2V

Je weerstand wordt dan: (5,25-3,2) / 7.5mA = 273ohm.
--> 270ohm (E12 reeks)
Ok thx, dan ga ik dat proberen!!
Weet je toevallig ook nog of die LED's die ik gekocht heb in wat strakker blauw te koop zijn?
Deze zien er een beetje turqoise uit terwijl ze als blauw worden verkocht. Ik wil namelijk wel dezelfde kleur zien te krijgen als die aan/uit knop.

Thx,

Jordo
jordo81

Bericht door jordo81 »

Wow Knuisje!!

bedankt weer man! Ik ga het eens proberen te ontcijferen. Zo zijn we weer een heel eind opweg! :D

Grt,

Jordo

-EDIT-

Ik heb aan Bruno van Hypex de vraag gesteld of dit zo geschikt zou zijn voor de Softstart Module en eigenlijk vraagt hij zich af waarom we nog een softstart zouden willen hebben nu dit schema er zo uit ziet...
Het is ook weer een kleine stap om hier een trafotje bij te zetten met een powerbus net zoals op dat andere printje.
Of we gooien hiervan weg wat er al op de softstart zit...
knuisje

Bericht door knuisje »

Ik begreep ook niet waarom je een softstart wilt gebruiken. Die gebruik je normaal gesproken bij een trafo van meer dan 500VA. Ik zou de softstart helemaal weglaten en de spanning schakelen met een relais, aangestuurd door de uC.
jordo81

Bericht door jordo81 »

Ok, ja eerst was het een-voor-mij simpele oplossing voor een powerbus en een aan/uit schakelaar met LED. Plug and Play zeg maar...
Magoed, volgend hoofdstuk.. Al was ik van plan de functionaliteiten van de softstart uit te breiden met iets compacts..
Maar met wat we nu allemaal hebben liggen is het opzich ook niet helemaal logisch meer.
Wel zonde van mijn geld dan maar ik probeer hem wel weer aan de straatstenen te slijten :mrgreen:

Dus weer zo'n 12V trafotje, een relais met een schakeling naar de powerdistributie voor de trafo's. We gaan eens kijken wat we gaan doen met deze hernieuwde inzichten O:)
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Plaats reactie