Meten met Vista

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Meten met Vista

Bericht door Martijn M »

Ik krijg LIMP van ARTA niet werkend op mijn laptop. Op de één of andere manier ziet hij de line-in van mijn externe behringer geluidskaart als een microfoon en daar kan ARTA niet mee overweg. Deze 'microfoon-ingang' is helaas de enig mogelijke inputkeuze bij LIMP. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

(Ja, terug naar Win95 ofzo wil vast helpen, maar dat is even geen optie 8) )
daniel

Bericht door daniel »

Ik heb ARTA wel werkend op een Vista laptop, maar dan met een Soundblaster USB kaart. Zou dus wel moeten kunnen. Volgens mij kon je in de volumeregeling van windows zelf de ingang switchen tussen microfoon en line-in door op het icoontje te klikken dat boven de schuifregelaar staat.

Zal vanavond eens kijken.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Het beste is om de Winddoos mixer geheel te laten voor wat ie is en bij de geluidskaartselectie in ARTA direct de Behringer USB te kiezen, voor zowel het input als het output device.
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Uit de handleiding (die ik toevallig net zat te lezen...) geen idee of het een oplossing is voor je probleem:

Important notice for Windows Vista users:
- It is recommended that you do not use the measurement soundcard as a default audio device.
- In a Sound Control panel both input and output channel's sampling rate and PCM wave format have
to be set to the same value as in ARTA.

Rob.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Leuk dat MS dit in Vista op zijn kop heeft gezet :( Normaliter wordt dit bestuurd (aan de soundcard doorgegeven) door de WDM driver onder XP/W2K
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Opmerkelijk is dat ARTA de line-in op de Behringer herkent als een mic-in. Daniel, ik zal morgen eens kijken of ik die instelling kan aanpassen. Ik had dat al wel geprobeerd, maar tot dusver zonder succes.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik kom er nog niet uit. Windows blijft de line-in op de Behringer herkennen als een microfooningang. Daar kan ARTA dus weer niet mee overweg. Als ik bij geluidsoptie onder windows kijk, zie ik het bijgevoegde venster. Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen aanpassen?
Bijlagen
line microfoon.jpg
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Op de pc werkt LIMP trouwens ook niet optimaal. De eerste plot is de impedantie van een Seas L12. De tweede is zonder belasting. Hij lijkt bij hogere frequenties een kortsluiting te zien.
Bijlagen
zonder belasting. Let op de schaal van de y-as: deze is groter gemaakt om e.e.a. duidelijker zichtbaar te maken
zonder belasting. Let op de schaal van de y-as: deze is groter gemaakt om e.e.a. duidelijker zichtbaar te maken
impedantie Seas L12
impedantie Seas L12
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Terug naar de laptop(!).

Deze meting laat zien wat er gebeurt als ik de overdrachtsfunctie bekijk over de 27 ohm weerstand en de L21. Dit doe ik met de opstelling die je gebruikt voor impedantiemeten, maar dan met de bewerking van ARTA. Bij de LIMP meting krijg ik dus enkel ruis, bij ARTA krijg ik een plausibele curve.
Bijlagen
arta freq resp.jpg
Laatst gewijzigd door Martijn M op za 31 jan 2009, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

27k weerstand?

Ik hoop het toch niet :lol: , ding is 27ohm nmlk.

Dat je mic ingang wordt gezien ipv line-in maakt opzich niet veel uit.
Op mijn laptop heb ik enkel een mic-in en dat werkt goed, mits je de boost maar niet aan hebt staan (dan overstuurt hij nmlk)

Voor de rest moet je zorgen hij wel je mic of line in als bron heeft staan.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Hoi Bart,

Uiteraard is het een 27 ohm. Ik zal 't even aanpassen.

Ik snap verder niet waarom het niet werkt op de laptop als microfooningang geen probleem is. Heb jij miss. een idee hoe het kan dat de pc er niet uit komt met de impedantie bij hoge frequenties?
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Meten met Vista

Bericht door Martijn M »

Argh... Ben ik weer....

Het lukt nog steeds niet. Meting van de impedantie levert enkel ruis op. Gebruik ik dezelfde meetconfiguratie met ARTA, dan volgt een mooie rechte curve met enkel boven ongeveer 16 khz wat afval.
Plaats reactie