1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Koss schreef:
Het Highend prutsproject is nog niet zover dat ik tussen Martijn M en Lieuwe durf te staan :)
Ik krijg die dag de filteronderdelen van Rumoh (ik weet dus niet hoe ze gaan klinken met die onderdelen). Daarnaast twijfel ik aan mijn eigen meetset en wilde de speakers eigenlijk meenemen om te laten doormeten.

De UcD/MiniDSP wilde ik meenemen zodat mensen kunnen kijken wat er mogelijk is met de MiniDSP of als backup versterker. De subwoofers stonden anders thuis niets te doen en konden dan ook wel mee.

Ik gok dat als je mij op zo'n primetime laat staan dat ik dan het goede voorbeeld wordt hoe je met goede drivers slechte speakers kan maken :mrgreen:
Misschien moet ik dan maar dit shirt aantrekken

Daarnaast gaat forumgenoot Maarten niet meer en daardoor zit ik misschien zonder vervoer (eigen auto staat kapot bij een vriend thuis). Al met al redenen om dat mooie tijdstip door een betere set te laten opvullen..

Auto of geen auto, ik probeer nog steeds aanwezig te zijn :)
Kijk maar even. Je zit na Martijn M die er qua tijd wat karig vanaf komt omdat cd CD dipool van k.p. ook bij hem in zit. Als jij niet van je tijd gebruikt maakt loopt Martijn gewoon daarin door. Zijn allemaal richttijden hoor, kijkt niet nauw.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

cobaltjeh schreef:
Ik ga ook aanwezig zijn, neem mischien nog iemand mee als introduce. (Dit laat ik z.s.m. nog weten.)

Ik kan als er interesse is, een van volgende zaken meenemen:
(Mocht iemand het willen gebruiken / testen op zijn set.)

- Mindisp 2x8 dsp.
- 4 kanaals lm4780 versterker
- Minidsp 2x4 + 2x lm4780
Welkom! Heb jou en je spullen bij de deelnemers gezet, als je spullen mee wilt nemen is dit altijd welkom. Wel of niet aangesloten, een inspiratie kan het altijd voor iemand zijn.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

HoMeR schreef:
Rene en ik gaan het niet redden dit weekend......
Jammer !
Volgende keer wel !!
Jammer, volgende keer beter, dank voor de afmelding.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Martijn M schreef:
De Marsh voorversterker van Zweitse is beschikbaar voor mijn set. De combi zal dan bestaan uit:

- Olympus luidsprekersysteem (Martijn M)
- Marsh voorversterker en eventueel Marsh eindversterker (Zweitse)
- Hypex Ucd180 (Hannesie)
- Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk (JeroenGRT)
Aangepast, zal dit ook op de kamer plakken voor zaterdag.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Nog even een puntje over de slagboom die ik eerder vermeldde: er is even wat twijfel wat er op zaterdag met de slagboom gebeurd :mrgreen: hij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen. Het is te hopen dat íe open blijft staan natuurlijk, in dat geval kun je direct doorrijden. Is íe dicht en heb je zware spullen bij je zoek me even op, dan open ik 'm.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Lieuwe »

Mijn set heeft 0 minuten om te demonstreren, alleen valt er ook weinig te horen zonder speakers :lol:.
Op zich kan het dan wel wat op de reservelijst of als iemand zijn speakers op de lm480 wil horen.
Het is ook nog niet helemaal zeker hoe en of hij het gaat doen, aangezien hij nog niet helemaal in elkaar zit. Enigste punt van aandacht is nog het koelblok wat te min kan zijn.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Martijn M »

Lieuwe schreef:
Mijn set heeft 0 minuten om te demonstreren, alleen valt er ook weinig te horen zonder speakers :lol:.
Op zich kan het dan wel wat op de reservelijst of als iemand zijn speakers op de lm480 wil horen.
Het is ook nog niet helemaal zeker hoe en of hij het gaat doen, aangezien hij nog niet helemaal in elkaar zit. Enigste punt van aandacht is nog het koelblok wat te min kan zijn.
Wellicht is het dan handiger als jij met je versterker aanhaakt in kamer 1, 2of 4? Daar staan sets die de hele dag aangesloten zijn en waar je mogelijk een keer een apparaat kunt verwisselen.

Stiekem komt het mij wel goed uit als er wat meer tijd beschikbaar komt in ruimte 6, want zoals Barry als zei is één uur wat karig voor mijn systeem en dat van k.p. samen. Vooral als je rekening houdt met de complexiteit van de beide systemen en de daardoor naar verhouding wat langere omschakeltijd.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Ronkel »

Het zijn op zich twee verschillende systemen, dus lijkt me logisch om er gewoon de tijd voor twee sets voor in te plannen?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Komt wel goed mensen, het zijn richttijden. Valt nog wel wat weg of komt nog wat bij, auto's die niet willen starten.... je doet er moeite genoeg voor Martijn, de tijd zal er wel zijn. Herbert zit voor jou, dat staat ook nog op losse schroeven dus wie weet komt ook daar tijd vrij, het schikt zich wel.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door TubeHead »

Barry2001 schreef:
Nhij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen.

Gewoon stuk metaal op de detectie lus gooien :mrgreen:

En anders DIY'en we wel ff aan de slagboom :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

TubeHead schreef:
Barry2001 schreef:
Nhij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen.

Gewoon stuk metaal op de detectie lus gooien :mrgreen:

En anders DIY'en we wel ff aan de slagboom :lol:
Iemand een versterker over? :mrgreen:

Probleem is ff dat op een zaterdag het hele systeem anders werkt....naja, ook dat komt wel weer goed.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door TubeHead »

Barry2001 schreef:
TubeHead schreef:
Barry2001 schreef:
Nhij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen.

Gewoon stuk metaal op de detectie lus gooien :mrgreen:

En anders DIY'en we wel ff aan de slagboom :lol:
Iemand een versterker over? :mrgreen:

Probleem is ff dat op een zaterdag het hele systeem anders werkt....naja, ook dat komt wel weer goed.
Bart had toch nog een hoop trafo's over ? :lol:

bij de weg.. heb je nog hulp nodig om de boel op te zetten ? Anders kom ik gewoon wat eerder.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Bedankt voor het aanbod Glenn. Nee, heb vrijdagmiddag vrij genomen en dan willen we alles gaan klaarzetten (2 collega's en ik), zodat het zaterdagmorgen niet hoeft. De ruimtes zijn leeg dus er moeten wat stoelen en tafels naartoe, de koffiemachine installeren, dat is het wel zo'n beetje. Op zich valt het wel mee wat er nog moet gebeuren.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Henkjan »

Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.

wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.

ik ben er ergens tussen 11 en 12, en zal al uiterlijk 15 weer weg zijn overigens
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Lars Oosterveen »

Hoe gaat het qua meten? Dan moet er toch maar 1 speaker gemeten worden?

Wat ik wil doen, is meten met 2 filters.
1 meting met het ene filter en 1 met in met het aangepaste filter.
Dat filter aanpassen is een kwestie van een condensator en weerstand erbij plaatsen.

Is daar tijd en ruimte voor?

De soldeerbout enzo neem ik zelf uiteraard mee.
thijs5653
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 21:22
Locatie: Deventer

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door thijs5653 »

Barry2001 schreef:
thijs5653 schreef:
Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.

Ik kom als bezoeker

gr thijs
Genoteerd, welkom!
dank je wel. tot zaterdag
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Henkjan »

ik schreef:
Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.

wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
ff voor de duidelijkheid: dit neem ik graag mee, maar alleen als er ook vraag naar is, ik ga t niet meenemen om in de hoek te laten staan
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
ik schreef:
Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.

wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
ff voor de duidelijkheid: dit neem ik graag mee, maar alleen als er ook vraag naar is, ik ga t niet meenemen om in de hoek te laten staan
Er is wel gevraagd naar de Black Beauty's, die staan als ik heb goed heb bij Speakerkits.nl.
Die zou ik eventueel mee kunnen nemen, als jij dat regelt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door bas focal m180 »

Barry2001 schreef:
Kamer 3: Gedurende de dag, luidspreker meetkamer.
jeroen_d: luidspreker meetset voor wie z'n speakers wil laten meten.
Erg mooi , neem ik wel een speaker mee met philips ad1256 breedbander die nu gekorrigeert wordt doormiddel van klank regelaars van mijn marantz 4300 .
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
Henkjan schreef:
ik schreef:
Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.

wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
ff voor de duidelijkheid: dit neem ik graag mee, maar alleen als er ook vraag naar is, ik ga t niet meenemen om in de hoek te laten staan
Er is wel gevraagd naar de Black Beauty's, die staan als ik heb goed heb bij Speakerkits.nl.
Die zou ik eventueel mee kunnen nemen, als jij dat regelt. :mrgreen:
je bedoelt de All Blacks met de EL70?
Henjo Edel
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 15 mar 2009, 22:34
Locatie: Oud-Beijerland

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Henjo Edel »

Barry2001, zou je me willen registreren als bezoeker? :D
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door RumoH »

En wie heeft er nog meer een setje All Black........ :roll:
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Teigetje »

Barry,

Ik hang zwaar blaffend en hoestend op de bank... Niet fijn voor de aanwezigen om ongestoord te kunnen luisteren en genieten.
Bij deze meld ik mij dus helaas af.

Voor de die-hards: heel veel plezier zaterdag!

Groet, Frank
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door hannesie »

RumoH schreef:
En wie heeft er nog meer een setje All Black........ :roll:
Neem jij ze dan mee?
Is ook goed, maar ik heb het even opgezocht, men vroeg naar de BB (Lieuwe) en niet naar de All Black. :oops:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door cobaltjeh »

Zover het er nu uit ziet, neem ik de Minidsp + Lm4780 kast (die momenteel te koop staat) mee.

Ik kan de Minidsp 2x8 ook meenemen als er mensen zijn die hier interesse in hebben, zoniet laat ik hem thuis.
Er is ook een mogelijkheid om de 2x8 te testen, echter moet ik dan nog wel kijken of ik de software op mijn macbook aan de gang krijg.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”