Kijk maar even. Je zit na Martijn M die er qua tijd wat karig vanaf komt omdat cd CD dipool van k.p. ook bij hem in zit. Als jij niet van je tijd gebruikt maakt loopt Martijn gewoon daarin door. Zijn allemaal richttijden hoor, kijkt niet nauw.Koss schreef:Het Highend prutsproject is nog niet zover dat ik tussen Martijn M en Lieuwe durf te staan
Ik krijg die dag de filteronderdelen van Rumoh (ik weet dus niet hoe ze gaan klinken met die onderdelen). Daarnaast twijfel ik aan mijn eigen meetset en wilde de speakers eigenlijk meenemen om te laten doormeten.
De UcD/MiniDSP wilde ik meenemen zodat mensen kunnen kijken wat er mogelijk is met de MiniDSP of als backup versterker. De subwoofers stonden anders thuis niets te doen en konden dan ook wel mee.
Ik gok dat als je mij op zo'n primetime laat staan dat ik dan het goede voorbeeld wordt hoe je met goede drivers slechte speakers kan maken![]()
Misschien moet ik dan maar dit shirt aantrekken
Daarnaast gaat forumgenoot Maarten niet meer en daardoor zit ik misschien zonder vervoer (eigen auto staat kapot bij een vriend thuis). Al met al redenen om dat mooie tijdstip door een betere set te laten opvullen..
Auto of geen auto, ik probeer nog steeds aanwezig te zijn
1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Welkom! Heb jou en je spullen bij de deelnemers gezet, als je spullen mee wilt nemen is dit altijd welkom. Wel of niet aangesloten, een inspiratie kan het altijd voor iemand zijn.cobaltjeh schreef:Ik ga ook aanwezig zijn, neem mischien nog iemand mee als introduce. (Dit laat ik z.s.m. nog weten.)
Ik kan als er interesse is, een van volgende zaken meenemen:
(Mocht iemand het willen gebruiken / testen op zijn set.)
- Mindisp 2x8 dsp.
- 4 kanaals lm4780 versterker
- Minidsp 2x4 + 2x lm4780
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Jammer, volgende keer beter, dank voor de afmelding.HoMeR schreef:Rene en ik gaan het niet redden dit weekend......
Jammer !
Volgende keer wel !!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Aangepast, zal dit ook op de kamer plakken voor zaterdag.Martijn M schreef:De Marsh voorversterker van Zweitse is beschikbaar voor mijn set. De combi zal dan bestaan uit:
- Olympus luidsprekersysteem (Martijn M)
- Marsh voorversterker en eventueel Marsh eindversterker (Zweitse)
- Hypex Ucd180 (Hannesie)
- Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk (JeroenGRT)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Nog even een puntje over de slagboom die ik eerder vermeldde: er is even wat twijfel wat er op zaterdag met de slagboom gebeurd
hij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen. Het is te hopen dat íe open blijft staan natuurlijk, in dat geval kun je direct doorrijden. Is íe dicht en heb je zware spullen bij je zoek me even op, dan open ik 'm.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Mijn set heeft 0 minuten om te demonstreren, alleen valt er ook weinig te horen zonder speakers
.
Op zich kan het dan wel wat op de reservelijst of als iemand zijn speakers op de lm480 wil horen.
Het is ook nog niet helemaal zeker hoe en of hij het gaat doen, aangezien hij nog niet helemaal in elkaar zit. Enigste punt van aandacht is nog het koelblok wat te min kan zijn.
Op zich kan het dan wel wat op de reservelijst of als iemand zijn speakers op de lm480 wil horen.
Het is ook nog niet helemaal zeker hoe en of hij het gaat doen, aangezien hij nog niet helemaal in elkaar zit. Enigste punt van aandacht is nog het koelblok wat te min kan zijn.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Wellicht is het dan handiger als jij met je versterker aanhaakt in kamer 1, 2of 4? Daar staan sets die de hele dag aangesloten zijn en waar je mogelijk een keer een apparaat kunt verwisselen.Lieuwe schreef:Mijn set heeft 0 minuten om te demonstreren, alleen valt er ook weinig te horen zonder speakers.
Op zich kan het dan wel wat op de reservelijst of als iemand zijn speakers op de lm480 wil horen.
Het is ook nog niet helemaal zeker hoe en of hij het gaat doen, aangezien hij nog niet helemaal in elkaar zit. Enigste punt van aandacht is nog het koelblok wat te min kan zijn.
Stiekem komt het mij wel goed uit als er wat meer tijd beschikbaar komt in ruimte 6, want zoals Barry als zei is één uur wat karig voor mijn systeem en dat van k.p. samen. Vooral als je rekening houdt met de complexiteit van de beide systemen en de daardoor naar verhouding wat langere omschakeltijd.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Het zijn op zich twee verschillende systemen, dus lijkt me logisch om er gewoon de tijd voor twee sets voor in te plannen?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Komt wel goed mensen, het zijn richttijden. Valt nog wel wat weg of komt nog wat bij, auto's die niet willen starten.... je doet er moeite genoeg voor Martijn, de tijd zal er wel zijn. Herbert zit voor jou, dat staat ook nog op losse schroeven dus wie weet komt ook daar tijd vrij, het schikt zich wel.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Barry2001 schreef:Nhij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen.
Gewoon stuk metaal op de detectie lus gooien
En anders DIY'en we wel ff aan de slagboom
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Iemand een versterker over?TubeHead schreef:Barry2001 schreef:Nhij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen.
Gewoon stuk metaal op de detectie lus gooien
En anders DIY'en we wel ff aan de slagboom
Probleem is ff dat op een zaterdag het hele systeem anders werkt....naja, ook dat komt wel weer goed.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Bart had toch nog een hoop trafo's over ?Barry2001 schreef:Iemand een versterker over?TubeHead schreef:Barry2001 schreef:Nhij gaat zeker open op de pas die ik heb, maar sommigen beweren dat íe open blijft staan en op de een of andere manier is hier niet achter te komen.
Gewoon stuk metaal op de detectie lus gooien
En anders DIY'en we wel ff aan de slagboom
Probleem is ff dat op een zaterdag het hele systeem anders werkt....naja, ook dat komt wel weer goed.
bij de weg.. heb je nog hulp nodig om de boel op te zetten ? Anders kom ik gewoon wat eerder.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Bedankt voor het aanbod Glenn. Nee, heb vrijdagmiddag vrij genomen en dan willen we alles gaan klaarzetten (2 collega's en ik), zodat het zaterdagmorgen niet hoeft. De ruimtes zijn leeg dus er moeten wat stoelen en tafels naartoe, de koffiemachine installeren, dat is het wel zo'n beetje. Op zich valt het wel mee wat er nog moet gebeuren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.
wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
ik ben er ergens tussen 11 en 12, en zal al uiterlijk 15 weer weg zijn overigens
wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
ik ben er ergens tussen 11 en 12, en zal al uiterlijk 15 weer weg zijn overigens
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Hoe gaat het qua meten? Dan moet er toch maar 1 speaker gemeten worden?
Wat ik wil doen, is meten met 2 filters.
1 meting met het ene filter en 1 met in met het aangepaste filter.
Dat filter aanpassen is een kwestie van een condensator en weerstand erbij plaatsen.
Is daar tijd en ruimte voor?
De soldeerbout enzo neem ik zelf uiteraard mee.
Wat ik wil doen, is meten met 2 filters.
1 meting met het ene filter en 1 met in met het aangepaste filter.
Dat filter aanpassen is een kwestie van een condensator en weerstand erbij plaatsen.
Is daar tijd en ruimte voor?
De soldeerbout enzo neem ik zelf uiteraard mee.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
dank je wel. tot zaterdagBarry2001 schreef:Genoteerd, welkom!thijs5653 schreef:Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.
Ik kom als bezoeker
gr thijs
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
ff voor de duidelijkheid: dit neem ik graag mee, maar alleen als er ook vraag naar is, ik ga t niet meenemen om in de hoek te laten staanik schreef:Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.
wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Er is wel gevraagd naar de Black Beauty's, die staan als ik heb goed heb bij Speakerkits.nl.Henkjan schreef:ff voor de duidelijkheid: dit neem ik graag mee, maar alleen als er ook vraag naar is, ik ga t niet meenemen om in de hoek te laten staanik schreef:Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.
wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
Die zou ik eventueel mee kunnen nemen, als jij dat regelt.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Erg mooi , neem ik wel een speaker mee met philips ad1256 breedbander die nu gekorrigeert wordt doormiddel van klank regelaars van mijn marantz 4300 .Barry2001 schreef:Kamer 3: Gedurende de dag, luidspreker meetkamer.
jeroen_d: luidspreker meetset voor wie z'n speakers wil laten meten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
je bedoelt de All Blacks met de EL70?hannesie schreef:Er is wel gevraagd naar de Black Beauty's, die staan als ik heb goed heb bij Speakerkits.nl.Henkjan schreef:ff voor de duidelijkheid: dit neem ik graag mee, maar alleen als er ook vraag naar is, ik ga t niet meenemen om in de hoek te laten staanik schreef:Heeft er iemand interesse om de Coax Needle te horen? dan gooi ik die achterin.
wat ik ook zou mee kunnen nemen is een actieve sub voor een 2.1 systeem met de Hypex MA21, die heeft dus een sub, amps voor de sats en een regelbaar x-over tussen de sub en de sats. moet dan wel een in volume regelbare bron of vv voor, want heeft geen volumeregeling.
Die zou ik eventueel mee kunnen nemen, als jij dat regelt.
-
Henjo Edel
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 15 mar 2009, 22:34
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Barry2001, zou je me willen registreren als bezoeker? 
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
En wie heeft er nog meer een setje All Black........ 
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Barry,
Ik hang zwaar blaffend en hoestend op de bank... Niet fijn voor de aanwezigen om ongestoord te kunnen luisteren en genieten.
Bij deze meld ik mij dus helaas af.
Voor de die-hards: heel veel plezier zaterdag!
Groet, Frank
Ik hang zwaar blaffend en hoestend op de bank... Niet fijn voor de aanwezigen om ongestoord te kunnen luisteren en genieten.
Bij deze meld ik mij dus helaas af.
Voor de die-hards: heel veel plezier zaterdag!
Groet, Frank
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Neem jij ze dan mee?RumoH schreef:En wie heeft er nog meer een setje All Black........
Is ook goed, maar ik heb het even opgezocht, men vroeg naar de BB (Lieuwe) en niet naar de All Black.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Zover het er nu uit ziet, neem ik de Minidsp + Lm4780 kast (die momenteel te koop staat) mee.
Ik kan de Minidsp 2x8 ook meenemen als er mensen zijn die hier interesse in hebben, zoniet laat ik hem thuis.
Er is ook een mogelijkheid om de 2x8 te testen, echter moet ik dan nog wel kijken of ik de software op mijn macbook aan de gang krijg.
Ik kan de Minidsp 2x8 ook meenemen als er mensen zijn die hier interesse in hebben, zoniet laat ik hem thuis.
Er is ook een mogelijkheid om de 2x8 te testen, echter moet ik dan nog wel kijken of ik de software op mijn macbook aan de gang krijg.

