Leuk hergebruik van een oude HDD en ook wat Spicy info daar over het buisje
6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Als er geen scherm inzit kan het ook nergens aan vast zitten
Bij het zoeken naar wat foto's van dat buisje kwam ik een heel lief versterkertje er mee tegen. Wil ik jullie niet onthouden:
http://kahlo.redirectme.net/~kahlo/proj ... tenamp.htm
Leuk hergebruik van een oude HDD en ook wat Spicy info daar over het buisje
Leuk hergebruik van een oude HDD en ook wat Spicy info daar over het buisje
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Peter, dat is een interresante link.
Ik ga mij eens in de simulatie verdiepen. Momenteel bezig met het printontwerp.
Ronny
Ik ga mij eens in de simulatie verdiepen. Momenteel bezig met het printontwerp.
Ronny
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Het onderstaade printontwerp spreekt mij wel aan.
Komponentenzijde.

Dit is het bijbehorende schema met inschakelvertraging.

Graag had ik van de printlaat gevorderden vernomen, wie of waar ik deze kan laten maken.
Eventuele andere ontwerpen, verbeteringen en wijzigingen zijn ook welkom.
Ik zou wel graag het op eurokaart (10x16cm)formaat houden, enkelzijdig en voedingprint deelbaar van bufferprint.
Ronny
Komponentenzijde.

Dit is het bijbehorende schema met inschakelvertraging.

Graag had ik van de printlaat gevorderden vernomen, wie of waar ik deze kan laten maken.
Eventuele andere ontwerpen, verbeteringen en wijzigingen zijn ook welkom.
Ik zou wel graag het op eurokaart (10x16cm)formaat houden, enkelzijdig en voedingprint deelbaar van bufferprint.
Ronny
Laatst gewijzigd door koifarm op za 12 jan 2013, 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Mooi werk ,,koifarm,,
Vraagje: Die inschakelvertraging,hoeveel seconden ongeveer?
Staat er een diode over het relais ?
Had zojuist mijn eigen printje gefabriekt....................
Zonder voeding,dit bedraad ik liever los...
Vraagje: Die inschakelvertraging,hoeveel seconden ongeveer?
Staat er een diode over het relais ?
Had zojuist mijn eigen printje gefabriekt....................
Zonder voeding,dit bedraad ik liever los...
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Ik was de diode vergeten in het schema, ik heb dit gecorrigeerd.
De tijd voor de inschakelvertraging weet ik niet precies, moet dit nog uitproberen.
10 seconden zou voldoende zijn.
Mooi dat je al een print hebt gemaakt.
Als mijn prototype print goed is, dan kan/wil ik er wel een paar( 50 stuks) laten maken.
Zal dan op €5 a €6 per stuk komen, voor vergulde, voorgeboorde printen met soldeermasker en verzending.
Ronny
De tijd voor de inschakelvertraging weet ik niet precies, moet dit nog uitproberen.
10 seconden zou voldoende zijn.
Mooi dat je al een print hebt gemaakt.
Als mijn prototype print goed is, dan kan/wil ik er wel een paar( 50 stuks) laten maken.
Zal dan op €5 a €6 per stuk komen, voor vergulde, voorgeboorde printen met soldeermasker en verzending.
Ronny
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
vraagje: Heeft het zin om over de onderste kathode weerstand van de SRPP trap een elco parallel te zetten? 
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Laatste vorderingen............
Alle externe verbindingspunten er op gezet,en alvast de kathode weerstanden voor de SRPP..............[ 1K/1W ]
De rooster stop weerstanden zijn nog in bestelling.............
Alle externe verbindingspunten er op gezet,en alvast de kathode weerstanden voor de SRPP..............[ 1K/1W ]
De rooster stop weerstanden zijn nog in bestelling.............
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Nee.democles schreef:vraagje: Heeft het zin om over de onderste kathode weerstand van de SRPP trap een elco parallel te zetten?
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Laatste vorderingen................
,,,,WAT ZIJN ZE KLEIN,,,,,
,,,,WAT ZIJN ZE KLEIN,,,,,
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Mooi man.
Dit heeft toch wel iets speciaals hoor.
Net wat je zegt. Echt klein.
Dit heeft toch wel iets speciaals hoor.
Net wat je zegt. Echt klein.
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Ziet er goed uit!
Leuk die kleine buisjes, had ik moeten bedenken in mijn 6 kanaals preamp, had ik wat meer inbouwruimte gehad.
Groet Theo
Leuk die kleine buisjes, had ik moeten bedenken in mijn 6 kanaals preamp, had ik wat meer inbouwruimte gehad.
Groet Theo
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Het zijn inderdaad geinige lieve buisjes.
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Een vraagje,waarom zitten de buisjes niet aan dezelfde kant als de rest van de onderdelen
.
Anne
Anne
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Ziet er goed uit democles.
Ook maar eens zelf weer een print gemaakt na 30 jaar.
Jong geleerd,oud gedaan.
30 sec zonnebank, 1/2 theelepeltje gootsteenontstopper in 200ml water en 30 minuten in het etsmiddel.
Morgen gaten boren.

Ook maar eens zelf weer een print gemaakt na 30 jaar.
Jong geleerd,oud gedaan.
30 sec zonnebank, 1/2 theelepeltje gootsteenontstopper in 200ml water en 30 minuten in het etsmiddel.
Morgen gaten boren.

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Lijkt mij toch niet zo moeilijk Anne: Modern timesAh!buis schreef:Een vraagje,waarom zitten de buisjes niet aan dezelfde kant als de rest van de onderdelen.
Anne
(hint: zie de foto boven aan pagina 3)
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Voordeel van de 6N16 buis is de pin bezetting, deze laat montage zowel onder als boven op de print toe.
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
M'n frank is gevallen,ja al dat modern is niet zo aan mij besteed
.
Met de buisjes aan de onderkant kunnen ze verder uit de kast steken om te pronken
.
Anne
Met de buisjes aan de onderkant kunnen ze verder uit de kast steken om te pronken
Anne
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Goed geraden, AnneAh!buis schreef:M'n frank is gevallen,ja al dat modern is niet zo aan mij besteed.
Met de buisjes aan de onderkant kunnen ze verder uit de kast steken om te pronken.
Anne
Laatst gewijzigd door democles op ma 30 jan 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Dit zijn best wel snoepjes waar je mee mag pronken 
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Jongelui
Ik zou wel graag een buizen hoofdtelefoonversterker willen maken
welke print van de hierboven getekende heb ik dan nodig? Ik heb trouwens een Sennheiser HD598
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Geen van beide. De hoofdtelefoon versterker ga ik na het kompleteren van de buffer bouwen/verder ontwikkelen. Nog even geduld.Thomox schreef:JongeluiIk zou wel graag een buizen hoofdtelefoonversterker willen maken
welke print van de hierboven getekende heb ik dan nodig? Ik heb trouwens een Sennheiser HD598
Ronny
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Wat houdt een buffer precies in als ik vragen mag?koifarm schreef:Geen van beide. De hoofdtelefoon versterker ga ik na het kompleteren van de buffer bouwen/verder ontwikkelen. Nog even geduld.
Ronny
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Deze buffer anex voorversterker zorgt voor een spanningsversterking van 10 x dus 100mV in wordt 1 V uit. En als een bron geen lage impedantie kan sturen dan zorgt deze schakeling er voor dat dit wel kan. Tot impedanties van 1K.
Ronny
Ronny
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
democles schreef:Laatste vorderingen................
,,,,WAT ZIJN ZE KLEIN,,,,,
aaaahhhhwww
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
De laatste weerstanden er op gesoldeerd.......
En al vast aan het schuiven gegaan, om deze ,,kabouters,, van een ,,Penthouse,, te voorzien
De dac-6 moest toch eerst af????

En al vast aan het schuiven gegaan, om deze ,,kabouters,, van een ,,Penthouse,, te voorzien
De dac-6 moest toch eerst af????
