State of the art By Roger Atkinson. Uitgevoerd Met Kef

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

State of the art By Roger Atkinson. Uitgevoerd Met Kef

Bericht door hovingtim »

Voor Marco die mij PMde de speakers die ooit door mijn vader zijn gebouwd en nog jaar en dag spelen (al ruim 25 jaar) kortom kef for life :P

Speaker staat op voet wat tevens dient als bass reflex poort.
Afbeelding


Afbeelding
4 weg systeem inclusief kleine deukjes in het bescherm rubber van de bass speaker (jah sorry ik ben hellaas ook jong geweest en ik met speelgoed autotjes kwam vaak ten kosten van tegen alles aanbotsen)

Afbeelding
Afgewerkt met beuken finier met +/- 3 lagen lak

Afbeelding
Beschermkap. Speakers uit het zicht maar absoluut niet uit het oor :D

Marco ik hoop dat je nu wat iedeen hebt over de afwerking en ik zou ook graag de fotos van jouw willen zien.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Beetje erg groot zo.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jeee, nu moet ik m'n beeldscherm wel erg groot zetten.
Zou je ze misschien wat in size aan willen passen?

(lukt dat niet laat het me dan even weten, doe ik het even in photoshop)
Micr0mega
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 16:36
Locatie: Groningen

Bericht door Micr0mega »

Edo schreef:
Jeee, nu moet ik m'n beeldscherm wel erg groot zetten.
Zou je ze misschien wat in size aan willen passen?

(lukt dat niet laat het me dan even weten, doe ik het even in photoshop)
[offtopic]photoshop? ik doe het veel sneller en lichter met irfanview, super progje voor resizen, compressen enz van foto's. ook in batch :)[/offtopic]

Speakers zien er leuk uit, maar wat zit er in?
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Micr0mega schreef:
Speakers zien er leuk uit, maar wat zit er in?
Kef, kef, kef en kef (4x kef dus)
Mocht je het niet kennen, Kef is een fabrikant van kant-en-klare luidsprekers, maar ook van losse units voor zelfbouw.
Dat laatste roep ik nou wel hard, maar volgens mij zijn ze daar een hele tijd geleden mee gestopt ... jaren 90 deden ze het in ieder geval wel :)

Groet, Joris

P.S. De aanhangers van KEF zelfbouwunits is een apart volkje, een zelfde soort volkje als wat zweert bij TL's of bij Lowther (Lowther is een breedbander waarbij je echt in lachen uitbarst als je de meetresultaten naast de prijs legt. Er zijn meerdere verschillende Lowther's, maar de fabrikanten hebben het nog niet door na al die units dat het echt lachen geblazen is)
Micr0mega
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 16:36
Locatie: Groningen

Bericht door Micr0mega »

ja kef, dat had ik wel door. maar wat voor kef's? plaatjes zijn leuk, maar daar kunnen de audiofielen hier natuurlijk niet zo veel mee :roll:
ik heb zelf 2 kef b200 sp1014 woofers, uit 1973 liggen :lol:
en kan je toch nog iets aan die plaatjes doen? het wordt wel erg onoverzichtelijk zo.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb kef's vaak een erg "forward" sounding speakers gevonden, op het vermoeiende af. NOu heb ik alleeen maar nieuwere speakers gehoord, misschien dat de ouder beter waren?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Edo schreef:
Jeee, nu moet ik m'n beeldscherm wel erg groot zetten.
Zou je ze misschien wat in size aan willen passen?

(lukt dat niet laat het me dan even weten, doe ik het even in photoshop)
Of een "Atkins(on)" dieet :?:
patrickszzz
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 03 nov 2004, 20:37

Bericht door patrickszzz »

Hier een fotootje van t binnenwerk van de State of the Art:

Afbeelding


Groetjes,



Patrick
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

kefs

Bericht door hovingtim »

beter zo denk ik he :P sorry voor de grote fotos zal niet meer gebeuren. Bouwtekeningen komen eraan (pas verhuist dus ligt ergens in doos 999999 zoiets ofzo)
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Micr0mega schreef:
ja kef, dat had ik wel door. maar wat voor kef's
De speaker bestaat uit een:

Kef B139 Bassluidspreker

Kef B110 Bass-midluidspreker

Kef T27 Midden Hoogluidspreker

Philips Softdome Hoogluidspreker

Filterfrequenties
20-350/350-2khz/2khz-10khz/10khz-30khz

18db octaaf wisselfilter passief gefiltert.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Leuke speakers. Paar vraagjes.

Is die onderste unit nu een passive radiator?
Zit de bas/mid nu in een gesloten kast?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Krunk schreef:
Is die onderste unit nu een passive radiator?
Gewone woofer in TL behuizing.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Hoe zit die bas/mid dan in de kast? Op dezelfde TL?
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

kefs

Bericht door hovingtim »

Nee de mid/bass speaker zit in een gesloten behuizing. Dit is afwijkend van het orginele ontwerp maar dit resulteerde in een strakkere mid/bass verhouding en de speaker werdt niet meer beinvloed door staande golven van de bass speaker. De kef b139 is geen radiator (passieve bass-speaker) maar zit inderdaad in een TL behuizing
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Er is nooit een ontwerp geweest waarbij de B139 en de B110 de zelfde ruimte deelden.
Lijkt me overigens ook logisch .
Gesloten