De wiki....

Een plekje voor de vrijwiligers die aan de wiki bouwen.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

De wiki....

Bericht door Henkjan »

vervolg op http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=2&t=15312
want dat topic staat in een gesloten forum


Henkjan schreef:
Met gepaste trots presenteren wij: de zelfbouwaudio wiki!

http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php? ... oofdpagina

Deze moet uitgroeien tot dé naslag voor alles zelfbouw audio. Op het moment staat er nog erg weinig in, maar met z'n allen kunnen we dat snel veranderen natuurlijk. Wil je bijdragen aan de wiki, meld dat dan even (hier in t topic), dan voegen we je toe aan de gebruikerslijst. Je kan dan inloggen met je forum naam en ww (uitzondering: namen met bijzondere karakters (bv _, [ ) kunnen niet 1-op-1 over, die activeren we met t handje)

voorbeeld:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php? ... an_drivers
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: De wiki....

Bericht door ray5150 »

Wat een leuk en leerzaam initatief.

Ik zou in de toekomst daar wel eens een bijdrage aan willen leveren.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De wiki....

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Wat een leuk en leerzaam initatief.

Ik zou in de toekomst daar wel eens een bijdrage aan willen leveren.
mooi! je staat in de groep, dus als je inlogt kan je bijdragen (artikelen toevoegen of bestaande bewerken, etc.)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: De wiki....

Bericht door John P »

Ik denk dat dit initiatief beter van de grond komt als er een duidelijke structuur ligt die ingevuld kan worden, de huidige structuur lijkt mij te summier. Hier een voorstel om het gehele onderwerp te classificeren:
Zelfbouw audio
  • objecten
    • bronnen
      • algemeen
        platenspelers
        bandapparaten
        radios
        cd-spelers
        streaming
        accesoires
      versterkers
      • algemeen
        buizen
        transistor
        DSP
        accesoires

      luidsprekers
      • algemeen
        drivers
        kasten
        filters
        accesoires
      ruimte en akoestiek
      • algemeen
        analyse
        maatregelen
        accesoires
      proces
      • ontwerpen
        • algemeen
          uitgangspunten
          rekenen en simuleren
          meten
          accesoires
        uitvoeren
        • algemeen
          printplaten en solderen
          houtbewerking
          afwerking
          accesoires
Onder het kopje algemeen moeten in ieder geval theorie en links komen. Als iemand iets beter weet moet hij of zij het vooral zeggen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De wiki....

Bericht door Henkjan »

maak vast een begin zou ik zeggen, een wiki maak je met z'n allen!
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: De wiki....

Bericht door sjons »

Doet-u-mij-ook-maar-een-accountje...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De wiki....

Bericht door Marp »

sjons schreef:
Doet-u-mij-ook-maar-een-accountje...
Done.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: De wiki....

Bericht door TubeHead »

Gaaf !
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: De wiki....

Bericht door Boerenterprise »

Prachtig initiatief! Er staat inmiddels inderdaad heeeel veel info in dit forum. Welligt is dit de manier om het te structureren. Een bericht terugzoeken in een in het verleden gelezen bericht is niet heul praktisch :wink:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: De wiki....

Bericht door TubeHead »

Boerenterprise schreef:
Prachtig initiatief! Er staat inmiddels inderdaad heeeel veel info in dit forum. Welligt is dit de manier om het te structureren. Een bericht terugzoeken in een in het verleden gelezen bericht is niet heul praktisch :wink:
+1
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: De wiki....

Bericht door EppeRRR »

Helemaal super :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De wiki....

Bericht door Henkjan »

als je je afvraagt waar moet ik mee beginnen: wat dacht je van het overzetten van de artikelen uit de bibliotheek op de frontpage naar de wiki.... "Fineren" en "Parallel- en serieschakeling van drivers" is al in de wiki.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De wiki....

Bericht door Henkjan »

en hier:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php/ ... e_bewerken
staat een overzicht van alle artikelen die nog bewerking gebruiken kunnen
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Re: De wiki....

Bericht door satch »

Henkjan, kun je mij toevoegen? Mijn talent ligt weliswaar meer op het taalkundige vlak, maar wellicht kan ik toch iets nuttigs bijdragen...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De wiki....

Bericht door Marp »

Satch toegevoegd.
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Re: De wiki....

Bericht door satch »

Om het in goede Nederlands te zeggen: thnx.... ;)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De wiki....

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
als je je afvraagt waar moet ik mee beginnen: wat dacht je van het overzetten van de artikelen uit de bibliotheek op de frontpage naar de wiki.... "Fineren" en "Parallel- en serieschakeling van drivers" is al in de wiki.
Overgezette frontpage-artikelen:
  • Fineren
  • Kastmaterialenonzerzoek
  • Parallel- en serieschakeling van drivers
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De wiki....

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
en hier:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php/ ... e_bewerken
staat een overzicht van alle artikelen die nog bewerking gebruiken kunnen
Dat overzicht is flink gegroeid en ik heb ook alweer een software-upgrade doorgevoerd, dus waar blijven jullie nou mannen? :o
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: De wiki....

Bericht door Wowly »

Ik heb een stukje geschreven over fineren met contactlijm, maar het is nog erg ruw en zonder beste opmaak, foto's etc etc. Ik nodig anderen uit het aan te passen, te verbeteren, etc etc. Stelt allemaal geen drol voor en toch leuk om te doen hahaha
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: De wiki....

Bericht door BertDB »

voor mij ook een account aub :twisted:
Ik zal tussendoor ook met plezier enkele dingen toevoegen
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De wiki....

Bericht door Marp »

Graag. Je bent toegevoegd. O:)
Gebruikersavatar
Tom Magchielse
Berichten: 1139
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 13:32
Locatie: Borger (Dr)

Re: De wiki....

Bericht door Tom Magchielse »

Ik hoop dat ik af en toe wat kan bijdragen,
groet, Tom M
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: De wiki....

Bericht door Marp »

Dat zou zeer welkom zijn. Je bent eveneens toegevoegd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De wiki....

Bericht door b_force »

Ik had ooit een account, maar die werkt niet meer?

Ik zou graag weer een accountje willen, dan kan ik een keer mijn al geschreven handleidingen overzetten :)
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: De wiki....

Bericht door DragoSz »

Nu wil ik niet zeuren (eigenlijk wel) Maar kunnen er niet heeeeeel veel zba projecten in de ontwerpenlijst?
Bijvoorbeeld Het: Ik ga opeis en neem me project van Tubehead. Of Henkjan zijn Subwoofers en black beauty?
Of De fantastische IDUNN ++ .
Plaats reactie