het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door r.ladage »

hannesie schreef:
De voeding van de Classic is minder goed, hebben we ook getest, "bij de AVMN eens lang geleden".

Dat merk je dus wel aardig, ook al ga je digitaal uit, het is dan wel minder belangrijk maar wel merkbaar.
Ik zou in zo een set als jij hebt staan, minimaal voor de Duet, en anders zeker voor de Touch gaan.

Die is 24/96 en dus voor de toekomst beter.
De Duet is dus de SBR met een afstandsbediening.
De Duet en Touch ontlopen elkaar prijstechnisch niet zo veel (€ 5,-), dus dan is de Touch wellicht leuker :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door hannesie »

Als je alleen de Receiver koopt, moet je hem met een bestandje en trukendoos aan de praat krijgen in een netwerk. :oops:
De afstandsbediening is daar normaal voor bedoeld.

Die afstandsbediening van de Duet is eigenlijk ingehaald door de App's voor de Apple en Android.

Nu vind je niet zo makkelijk meer de technische gegevens van de verschillende chips die gebruikt worden, maar die zijn wel verschillend. :mrgreen:

Ik zie trouwens net dat de Transporter er weer is, maar dan een SE uitvoering met verbeterde voeding e.d.
Edit: blijkbaar alleen in Amerika. :x
Laatst gewijzigd door hannesie op di 17 jan 2012, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door r.ladage »

Even voor de goede orde, de Reciever is geen optie voor Hondasnl.
Voor mij zeker wel, er is namelijk een pakketje voor mijn NAS en een App voor mijn iPhone, waarom zou ik dan nog meer geld uitgeven :)

Die Transporter :shock: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
http://www.logitech.com/en-us/speakers- ... vices/7934
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
De Sonos heeft ook een server nodig :D
Dat is een Upnp server die standaard geïnstalleerd is bij de meeste Nassen :mrgreen: , de nieuwe Media server is ook een Upnp server en Squeeze server.
Ik heb hier een Atom 330 processor onder Linux, (linux is bij de meeste Nasjes ook geïnstalleerd), maar ik heb in mijn Nas/PC 1 Gb werkgeheugen.
Het opnieuw inscannen van de de collectie van 461 albums.
Niet helemaal correct, want de sonos kan overweg met het standaard CIFS of Samba protocol, een netwerkshare is het enigste wat je nodig hebt. Wat ik bedoel met geen server is dat de Sonos intern zijn database bijhoud en de Squeezebox dat op een losse server doet.

In mijn geval van iets van 50gb aan flac en mp3, verslikt mijn nas zich in de sqeezebox server, nu heb ik ook een simpel netgear nasje met iets van een 300mhz processor. Vandaar dat de sonos een betere keuze voor mij is. Het verschil hier tussen scannen was meer als een dag voor de Sqeezebox, en enkele minuten voor de Sonos.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door hannesie »

We moeten de structuur en opties maar eens gaan vergelijken, met de bijbehorende software, lijkt mij wel een goed idee dan.

Ik wil dan eindelijk wel eens de verschillen constateren, en dan vooral het gebruiksgemak, snelheid e.d.
Ik kan op de site van Sonos te weinig info vinden voor een vergelijk. :mrgreen:

En dan zeker de technische (kwalitatieve) info.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
We moeten de structuur en opties maar eens gaan vergelijken, met de bijbehorende software, lijkt mij wel een goed idee dan.

Ik wil dan eindelijk wel eens de verschillen constateren, en dan vooral het gebruiksgemak, snelheid e.d.
Ik kan op de site van Sonos te weinig info vinden voor een vergelijk. :mrgreen:

En dan zeker de technische (kwalitatieve) info.
Prima, we moeten daarvoor maar eens een dagje plannen. :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door Henkjan »

cobaltjeh schreef:
In mijn geval van iets van 50gb aan flac en mp3, verslikt mijn nas zich in de sqeezebox server, nu heb ik ook een simpel netgear nasje met iets van een 300mhz processor....
ik heb een paar 100GB aan muziek (alleen FLAC) ook op een Netgear NASje (readynas), en dat gaat probleemloos
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door cobaltjeh »

Henkjan schreef:
cobaltjeh schreef:
In mijn geval van iets van 50gb aan flac en mp3, verslikt mijn nas zich in de sqeezebox server, nu heb ik ook een simpel netgear nasje met iets van een 300mhz processor....
ik heb een paar 100GB aan muziek (alleen FLAC) ook op een Netgear NASje (readynas), en dat gaat probleemloos
Hmm vreemd bij mij is een groot gedeelte ongesorteerde mp3 met playlist files en album art en vanalles er tussen. De readynas is hier een dag bezig geweest waarna ik de squeezebox server maar uitgezet heb. Met de sonos had ik dit probleem niet maar zeker interessant om een keer te testen en vergelijken. Wellicht had ik een instelling verkeerd of was het ongeordere zooitje het probleem.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86

Bericht door Henkjan »

cobaltjeh schreef:
Henkjan schreef:
cobaltjeh schreef:
In mijn geval van iets van 50gb aan flac en mp3, verslikt mijn nas zich in de sqeezebox server, nu heb ik ook een simpel netgear nasje met iets van een 300mhz processor....
ik heb een paar 100GB aan muziek (alleen FLAC) ook op een Netgear NASje (readynas), en dat gaat probleemloos
Hmm vreemd bij mij is een groot gedeelte ongesorteerde mp3 met playlist files en album art en vanalles er tussen. De readynas is hier een dag bezig geweest waarna ik de squeezebox server maar uitgezet heb. Met de sonos had ik dit probleem niet maar zeker interessant om een keer te testen en vergelijken. Wellicht had ik een instelling verkeerd of was het ongeordere zooitje het probleem.
check even het "squeezebox vragen" topic, ik had ook zo iets na een bepaalde upgrade, was een instelling die te maken had met de album art
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door anonamemouse »

Speelt zo'n Squeezebox WAV en FLAC files "gapless" af?
Dus zonder een stilte van een paar tienden van seconden tussen nummers als je naar klassiek of een liveopname luistert?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door SARK »

anonamemouse schreef:
Speelt zo'n Squeezebox WAV en FLAC files "gapless" af?
Dus zonder een stilte van een paar tienden van seconden tussen nummers als je naar klassiek of een liveopname luistert?
Ik dacht dat dit euvel alleen bij MP3-tjes voorkwam ... dus ook bij WAV's en FLAC's :-s
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Als een SqueezeBox ook de cue files herkend, dan kan deze FLAC's gapless afspelen.

Maar euh... geen idee of 'ie die herkend :-)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Mijn Squeezebox Touch speelt flacs op het gehoor gapless af, ook zonder cue file. Of dit ook meetbaar absoluut gapless is weet ik niet, en eerlijk gezegd boeit mij dat ook niet.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Barry2001 »

Hier ook, een live album in flacjes op de Touch hoor ik zonder gaps.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Het is ook een kwestie van goed rippen. Hier ook geen gaps waarneembaar (op de Touch) in doorlopende tracks, zowel Flac als MP3.

Het zal dus wel kunnen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

:? heb ineens dat af en toe de squeezboxserver vast loopt. NAS wel benaderbaar, maar sbs dus niet :? maar eens die update installeren...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Arno »

Als ik de SB Touch aanzet gaat de pc vanzelf aan. Ontzettend chiq natuurlijk, maar ik wil dit niet. Weet iemand hoe ik dat kan uitzetten? Het zal wel iets met de pc te maken hebben, maar ik weet niet hoe of wat. Ik draai Win7 pro 64bit.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Heb je dan ook een Squezeeserver op je PC draaien? Je kunt het i.i.g. voorkomen door "Wake on LAN" uit te schakelen in je BIOS.
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Heeel stom misschien, maar ik zie deze optie nergens...

Is er ook een mogelijkheid een nummer wat afgespeeld wordt, aan een specifieke playlist toe te voegen?

Bijvoorbeeld: ik speel een 'random' mix af van alle nummers, en daarbij kom ik 1. iets tegen wat niet goed afspeeld, of 2. iets tegen wat ik zo leuk vind dat ik het aan een bepaalde playlist wil toevoegen.

Ik zie hier nergens een optie voor. Kijk ik er overheen, of mist dit gewoon?

<< edit >>

In het verlengde hiervan, ik heb de playlist manager plugin gevonden, maar die is niet bruikbaar vanaf de web interface zo te zien. Eventuele iPad / Android remote controllers met playlist management functionaliteit zijn ook welkom :-)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

iirc is er een optie "toevoegen aan" en dan kies je de playlist. kan zijn dat dit in Squeezcommander is (android)
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Ik zie het niet in de webinterface, zou je het kunnen nazien voor me? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Rechtsonderin! bij de webinterface. :mrgreen:
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

(Ik vond deze topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113831.0 maar die dekt het net niet af...)

Is het mogelijk een commando naar de Logitech Media Server / SqueezeBox server te sturen dmv. plink.exe of iets soortgelijks?

Wat ik wil doen is een commando middels telnet te versturen. Op de server draait een SqueezeSlave client, en die wil ik snachts uitzetten zodat er geen onnodige harddisk activiteit is.

Ik moet dus de volgende string telnetten naar x.x.x.x poort 9090:

00:00:00:00:00:04 sleep 10

Manueel lukt het me met plink, maar ik krijg het niet geautomatiseerd. Iemand een suggestie?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Het is mij een beetje onduidelijk met welk systeem je dit doet.

Als je het met Linux doet moet het ook zijn dat je in je energie instellingen je harde schijven kunt laten slapen als er geen activiteiten zijn.

Het lijkt mij een beetje krom wat je allemaal doet. :hide:

Waarom dan de Squeeze slave laten draaien?
Hoe gaat je muziek naar de versterker?
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door blueznl »

Ik was al bang dat ik het moest uitleggen :oops:

Beneden staan een PC welke ik als server gebruik. In de buurt daarvan staat ook een klein stereotje, dus het plan was om die server gelijk dan ook maar audio naar dat ding te laten sturen. Op de server PC staat dan Squeezebox server, en een Squeezeslave client.

Nu leert de ervaring dat de stereo wel wordt uitgezet, maar de player niet (da's toch software, en die PC draait 24/7, ook daar moet ik nog wat op vinden, maar media spelers sturen niet altijd een WOL, zucht). Maar als er niemand is om te luisteren heeft het ook geen zin dat de squeezeplayer dus maar doordraait, en dus de harde schijven bezig houdt.

Ik wil SqueezeSlave niet killen, maar gewoon in sleep mode brengen. (Als dat niet lukt dan kill ik 'm gewoon om 01:00 en start 'm vervolgens weer op, volgens mij start Squeezeslave niet automatisch met spelen, maar laat ik het eerst maar eens netjes proberen :-))

Middels telnet kun je een stop commando naar elke SqueezeBox client sturen, in dit geval doe je dat door 'sleep 10' naar de server te sturen, die vervolgens de desbetreffende client vertelt dat 'ie z'n kop moet houden.

Maar om dat automatisch te doen heb ik iets in een batch file nodig, zodat er automatisch het desbetreffende commando naar de sqeezeserver wordt gestuurd.

Simpel :sure:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”