Rear speakers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
the cosmic gate
Berichten: 284
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03

Rear speakers

Bericht door the cosmic gate »

Door de verbouwing die ik in mijn woonkamer aan het doen ben wil ik af van de zuilen welke ik nu als rear speakers gebruik.
Wil deze gaan vervangen door monitoren op een beetje mooie zuil.
Als front speakers heb ik nu de ZDT3.5 spelen, en ben daar toch wel tevreden over.
Dus als rear speakers lijkt het mij het prettigste om zelfde unites te gaan gebruiken, maar dan bijv een maatje kleiner : RS125S-8 .

Tevens komt er door de verbouwing ook meer ruimte vrij voor mijn center speaker, welke ik ook op den duur wil bouwen.
Een mooie MTM oplossing zal een optie zijn.

Voor de rear speakers heb ik beetje zitten googlen maar kom dan niet zo heel veel tegen (behalve http://www.rjbaudio.com/Microbe%20SE/microbe%20SE.html, dus als er tips zijn ... heel graag.
(zal erg prettig zijn om te combineren met center speaker)

Het enigste waar ik wel op wil en moet letten is het budget

Wederom bedankt voor alle input
Gebruikersavatar
the cosmic gate
Berichten: 284
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03

Re: Rear speakers

Bericht door the cosmic gate »

of zal ik een zoveelste Blanda project gaan starten voor mijn rear's
ritger
Berichten: 43
Lid geworden op: do 24 feb 2011, 0:17
Locatie: Wageningen

Re: Rear speakers

Bericht door ritger »

the cosmic gate schreef:
of zal ik een zoveelste Blanda project gaan starten voor mijn rear's
JA natuurlijk! O:) (altijd leuk om te zien hoe anderen het doen)
Gebruikersavatar
the cosmic gate
Berichten: 284
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03

Re: Rear speakers

Bericht door the cosmic gate »

haha , ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er in het echt uitzien en klinken.
Iemand in de omg Breda die deze speakertjes heeft spelen ?
Gebruikersavatar
the cosmic gate
Berichten: 284
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03

Re: Rear speakers

Bericht door the cosmic gate »

the cosmic gate schreef:
haha , ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er in het echt uitzien en klinken.
Iemand in de omg Breda die deze speakertjes heeft spelen ?
shopje , iemand in de regio Breda ?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Rear speakers

Bericht door Marp »

Zit je nou te wachten op een landelijke dekking van mensen met luidsprekertjes van Ikea Blanda schaaltjes? :-s
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Rear speakers

Bericht door blueznl »

... op een google mapje :-)
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Re: Rear speakers

Bericht door vigier »

Hi,

ik heb 2,5 jaar geleden 2 speakertjes gebouwd met een RS150 en een DS28, staan hier nu te spelen zolang mijn voorversterker het nog niet doet.
Hier wat plaatjes, helaas geen foto's van het eindresultaat. Destijds met MLSA gemeten en filtertje ontworpen, erg happy met het resultaat!
Ze zijn grijs gespoten en de zijranden naast de tweeters zijn schuin gemaakt.

Groeten, Joris
Bijlagen
Hpim0257_Small.jpg
HPIM0259.JPG
Hpim0262_Small.jpg
Gebruikersavatar
the cosmic gate
Berichten: 284
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03

Re: Rear speakers

Bericht door the cosmic gate »

Marp schreef:
Zit je nou te wachten op een landelijke dekking van mensen met luidsprekertjes van Ikea Blanda schaaltjes? :-s
haha wellicht :P
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”