Misschien is het al eens langsgekomen in een topic, maar ik ben met forums nog niet zo handig, als de meesten hier.
Kan iemand zeggen waar jullie die mooie tekeningen in maken, is dat autocad?
Ik heb hier een versie, maar zo ingewikkeld om er een speaker in te tekenen.
is er wat simpelers op de markt? waar ook een 3d tekening mee gegenereerd kan worden?
De bestanden moeten naar een hout frees bedrijf kunnen. DXF, DWG formaat.
alle tips zijn welkom. thx!
Tekenprogramma met DWG, DXF output?
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Tekenprogramma met DWG, DXF output?
Panelen voor luidsprekers zijn in 99% van de gevallen plat.. DXF is alleen maar 2D.. Met wat extra info kun je daar wel 2,5D van maken..
Wil je echte 3D panelen laten maken, dan moet je in 3DS of STL of... exporteren.
Dit hout-frees"bedrijf" heeft trouwens voldoende aan een goede schets op papier en wat email verkeer...
Kees
Wil je echte 3D panelen laten maken, dan moet je in 3DS of STL of... exporteren.
Dit hout-frees"bedrijf" heeft trouwens voldoende aan een goede schets op papier en wat email verkeer...
Kees
Re: Tekenprogramma met DWG, DXF output?
Solidworks is ook goed mee te tekenen. Bestanden kun je ook opslaan als dxf, dwg, stl enzo 
Ik kan wel een keer wat voor je tekenen als je uit kan leggen wat je precies wil
Ik kan wel een keer wat voor je tekenen als je uit kan leggen wat je precies wil
Re: Tekenprogramma met DWG, DXF output?
Een aantal "van ons' gebruiken Sketchup van Google. Gratis versie is zo te downloaden en meer dan voldoende om kast ontwerpen uit te werken. Als 3-D CAD noob had ik de werking vrij snel onder de knie.
Met de laatste gratis versie van Sketchup kun je echter geen dwg's meer maken (wel collada files), daarvoor moet je dan weer minimaal de Pro versie hebben die een paar honderd dollar kost. Of een conversie weg vinden via die collada files om dat als basis voor de CNC programmering te laten dienen.
Met de laatste gratis versie van Sketchup kun je echter geen dwg's meer maken (wel collada files), daarvoor moet je dan weer minimaal de Pro versie hebben die een paar honderd dollar kost. Of een conversie weg vinden via die collada files om dat als basis voor de CNC programmering te laten dienen.
Re: Tekenprogramma met DWG, DXF output?
Ok , thx voor de info, ik was natuurlijk weer vergeten te vertellen dat ik met een Mac werk.
Denk dat ik dat toch wat gratis lesjes van het internet moet plukken.
het gaat er inderdaad om, dat ik de panelen en gaten kan tekenen, met de uitfrees ringen.
Ik ben wel een photoshopper, dus autocad moet ook te leren zijn, want dit zijn denk ik de basis functies die je kan gebruiken
En bedankt dat er zelfs wordt aangeboden om te tekenen, jullie zijn toppers!!
Denk dat ik dat toch wat gratis lesjes van het internet moet plukken.
het gaat er inderdaad om, dat ik de panelen en gaten kan tekenen, met de uitfrees ringen.
Ik ben wel een photoshopper, dus autocad moet ook te leren zijn, want dit zijn denk ik de basis functies die je kan gebruiken
En bedankt dat er zelfs wordt aangeboden om te tekenen, jullie zijn toppers!!
Re: Tekenprogramma met DWG, DXF output?
Als je nu met de hand een tekeningetje maakt kan ik wel even snel wat maken stiekem tijdens het werk 
Re: Tekenprogramma met DWG, DXF output?
Ik draai ook Mac en heb laatst Google SketchUp van die interwebs geplukt. Is er gewoon voor Mac.
Verder is er ook Solid Works voor Mac maar dat kreeg ik effe zo snel niet werkend én is een soort van de tegenhanger van Autodesk's Inventor. Waar ik dan weer erg goed mee overweg kan, met dank aan m'n school. Ook heel makkelijk om effe snel werk tekeningen te maken enzo.
Echter werkt Inventor niet op Mac. Wel via Parallels Desktop, Wat ik niet gebruik.
Gegroet.
Verder is er ook Solid Works voor Mac maar dat kreeg ik effe zo snel niet werkend én is een soort van de tegenhanger van Autodesk's Inventor. Waar ik dan weer erg goed mee overweg kan, met dank aan m'n school. Ook heel makkelijk om effe snel werk tekeningen te maken enzo.
Echter werkt Inventor niet op Mac. Wel via Parallels Desktop, Wat ik niet gebruik.
Gegroet.
