Seas Micro Monitor - Elysium
Moderator: Beheerdersteam
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik leef met je mee.
Gelukkig heb je een mooi voorbeeld van hoe het word om er kracht uit te putten.
Want man! wat worden die dingen mooi zeg!!!
Gelukkig heb je een mooi voorbeeld van hoe het word om er kracht uit te putten.
Want man! wat worden die dingen mooi zeg!!!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Over plamuur voor zo'n kiertje had ik al een slecht gevoel, maar gelukkig dat je het enkel ziet als je ernaar zoekt. Met een geplaatste luidsprekerunit wordt dat alleen maar minder. Verder vind ik dat je een bijzonder geslaagd geheel wegzet. De voldoening moet groot zijn als die straks in de woonkamer staan te pronken.
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Hoi Vinc,
Ja deze speakerstand is inderdaad beter qua proporties in releatie tot de kasten.
Vraagje: die carbon look folie, is die mat? zou je zoiets hoogglans kunnen krijgen door er domweg overheen te lakken? Dat lijkt mij wel wat voor de vloerstaanders waarmee ik bezig ben.
Huib
Ja deze speakerstand is inderdaad beter qua proporties in releatie tot de kasten.
Vraagje: die carbon look folie, is die mat? zou je zoiets hoogglans kunnen krijgen door er domweg overheen te lakken? Dat lijkt mij wel wat voor de vloerstaanders waarmee ik bezig ben.
Huib
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ja deze is mat. Er is ook een glans versie maar ik vind het verschil minimaal. Of je er overheen kunt verven weet ik niet. Daar moet je heel erg mee oppassen omdat de oplosmiddelen in de verf de folie kunnen aantasten.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Heel mooi Vinculum!!
Standaards komen op mij alleen te hoog over, net te weinig body... Verder gaaf hoe je van idee naar 3D bent gegaan
Standaards komen op mij alleen te hoog over, net te weinig body... Verder gaaf hoe je van idee naar 3D bent gegaan
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Stands zijn 70cm hoog, voet is 18 dus zeg maar even voor het gemak 72cm van de vloer. Kastje is iets van 25cm hoog en het midden tussen de 2 units zit op een cm of 15. Daarmee komt hij dus op een heel normale hoogte voor een micro monitor (87cm).
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Nou de "slechte" begint weer normaal te worden. Deze staat nu te drogen.
De andere is "klaar". En zo ziet dat er dan uit:
De andere is "klaar". En zo ziet dat er dan uit:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Pas nou toch op met dat VOCHT!!!Vinculum schreef:
Pas kwijlen als de lak volledig uitgehard is
Serieus, heel erg mooi! Chapeau!
Laatst gewijzigd door r.ladage op vr 06 jan 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
r.ladage schreef:Pas nou toch op met dat VOCHT!!!
Pas kwijlen als de lak volledig uitgehard is
Nou kast 2 is ook opgedroogd. Morgen gaat er carbon op en de units er in. Dan is het wachten op de terminals en het terminalplaatje. Dan kan hij gefilterd gaan worden.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
En kastje 2 is ook klaar.
Ook heb ik een setje witte blades gemaakt. Vind deze eigenlijk mooier dan de alu kleur. En de "spoils of war"...
Ook heb ik een setje witte blades gemaakt. Vind deze eigenlijk mooier dan de alu kleur. En de "spoils of war"...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik praat gewoon door... 
Ik ben aan het twijfelen over de terminal aansluiting. Eigenlijk wilde ik een mooi terminal plaatje laten frezen. Kees heb ik al bereidwillig gevonden om iets moois te maken. Alleen... Nu ik de kasten zo "klaar" voor me zie vraag ik me af of dit niet te veel van het goede word. Is het niet mooier om de terminals gewoon zo op de kast te monteren, zonder plaatje? Dat benadrukt naar mijn mening meer het ' uit 1 stuk' gevoel van de achterkant.
Wat vinden jullie?
In de bijlage het oorspronkelijke idee. Dit is een plaatje alu van 4 of 5 mm dik die op de kast gemonteerd word.
Ik ben aan het twijfelen over de terminal aansluiting. Eigenlijk wilde ik een mooi terminal plaatje laten frezen. Kees heb ik al bereidwillig gevonden om iets moois te maken. Alleen... Nu ik de kasten zo "klaar" voor me zie vraag ik me af of dit niet te veel van het goede word. Is het niet mooier om de terminals gewoon zo op de kast te monteren, zonder plaatje? Dat benadrukt naar mijn mening meer het ' uit 1 stuk' gevoel van de achterkant.
Wat vinden jullie?
In de bijlage het oorspronkelijke idee. Dit is een plaatje alu van 4 of 5 mm dik die op de kast gemonteerd word.
Laatst gewijzigd door Vinculum op za 07 jan 2012, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Tsja, ik ben fan van jou ontwerpn dat mag diudelijk zijn, maar het contrast van dat witte met het carbon:.........
(oeps sorry)
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Sorry Wowly, ik zal wel iets te veel verfdampen gesnoven hebben maar ik snap even niet of je het nu wel of juist niet mooi vind.
Hoe dan ook, dat is het voordeel van deze blades. Ik kan ze in een handomdraai wisselen en kan er zo veel maken als ik wil.
Hoe dan ook, dat is het voordeel van deze blades. Ik kan ze in een handomdraai wisselen en kan er zo veel maken als ik wil.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ok sorry, had het echt even niet door.
Dank voor het compliment dan!
Dank voor het compliment dan!
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Wit is duidelijk beter!
Ik zou aan de achterkant geen plaatje gebruiken, wordt in mijn ogen teveel van het goede.
Ik zou aan de achterkant geen plaatje gebruiken, wordt in mijn ogen teveel van het goede.
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Precies, de blades vormen een mooi detail, teveel details en het gaat van smaakvol naar druk in mijn opinie.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Vinc.
Luister! Als je met ze in je maag zit, dan ben ik bereid om je te helpen.
Ik zal ze zonder morren van je over nemen, zodat jij je weer beter voelt.
Ik doe het niet voor mezelf ik doe het voor jou.
SHIT!! kortsluiting in mijn toetsenbord... dit forum is slecht!
Luister! Als je met ze in je maag zit, dan ben ik bereid om je te helpen.
Ik zal ze zonder morren van je over nemen, zodat jij je weer beter voelt.
Ik doe het niet voor mezelf ik doe het voor jou.
SHIT!! kortsluiting in mijn toetsenbord... dit forum is slecht!
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Kweenie, ze zijn toch wel aan de forse kant om heel in te slikken...r.ladage schreef:Vinc.
Luister! Als je met ze in je maag zit, dan ben ik bereid om je te helpen.
Ik zal ze zonder morren van je over nemen, zodat jij je weer beter voelt.
Ik doe het niet voor mezelf ik doe het voor jou.
Mooi hoor Vinc. Al vind ik die witte blades zelf niet zo mooi, krijgt iets van een trainingspak
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik vond de alu blades beter bij de conus van de woofer passen, maar wit is zeker ook niet lelijk. Hoewel ik denk dat die witte blades hier met name zo mooi uitkomen omdat ze op je prachtige Epilogues staan, die ook hoofdzakelijk zwart-wit zijn... Ik ga toch voor alu 
Verder: wauw...
Verder: wauw...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Dank u allen!
Zelf vind ik deze ook erg geslaagd. Grappig om te zien van jezelf dat naarmate je meer kasten bouwt je steeds beter word. Ten opzichte van mijn eerste project, de Stiletto's, heb ik zoveel geleerd! Ik zou ze bijna overnieuw maken met de huidige kennis en materialen toegang.
Dit project zou eigenlijk een simpel desktop speakertje worden maar is nu uitgroeid tot een serieuze micro monitor met een bijzondere look. Het grappige is dat hij aan ieders smaak aan te passen is. Wit met zwart je ding? Prima, witte bladen erop. Meer de klassieke houtlook? Blades met houtfineer erop (komt binnenkort). Erg leuk vind ik zelf!
Dit project krijgt ook zeker een staartje. De stand word binnenkort gemaakt en dan ga ik me bezig houden met 1 of 2 subs. Leuk!
Zelf vind ik deze ook erg geslaagd. Grappig om te zien van jezelf dat naarmate je meer kasten bouwt je steeds beter word. Ten opzichte van mijn eerste project, de Stiletto's, heb ik zoveel geleerd! Ik zou ze bijna overnieuw maken met de huidige kennis en materialen toegang.
Dit project zou eigenlijk een simpel desktop speakertje worden maar is nu uitgroeid tot een serieuze micro monitor met een bijzondere look. Het grappige is dat hij aan ieders smaak aan te passen is. Wit met zwart je ding? Prima, witte bladen erop. Meer de klassieke houtlook? Blades met houtfineer erop (komt binnenkort). Erg leuk vind ik zelf!
Dit project krijgt ook zeker een staartje. De stand word binnenkort gemaakt en dan ga ik me bezig houden met 1 of 2 subs. Leuk!
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik stem voor witte blades en geen plaatje voor de terminals.
En verder kwijl ik even mee met de rest.
En verder kwijl ik even mee met de rest.
