de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2011.

voorwaarden:
  • eigen project van een forum lid
  • moet hier op het forum gepresenteerd zijn
  • moet in 2011 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 16 januari 2012 21:00

vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Arno »

Ik weet niet precies hoe 'gereed' dit project nu is, maar als het gereed is nomineer ik deze gebakjes. :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

tja, de kast is af, het filter ook, ze spelen... zullen we 'm dan maar vergeven dat t filter nog los op de vloer ligt? :rofl:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Arno »

Henkjan schreef:
tja, de kast is af, het filter ook, ze spelen... zullen we 'm dan maar vergeven dat t filter nog los op de vloer ligt? :rofl:
Is goed :D Extern heet dat geloof ik. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

deze is ook wel een nominatie waard:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 59&t=14597
Afbeelding
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Ronkel »

Deze vind ik ook wel een nominatie waard: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=125

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Vinculum »

Ronkel schreef:
Deze vind ik ook wel een nominatie waard:
De speaker of die dame aan de muur? :sure:
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door r.ladage »

Hij was klaar in 2011 (op het nieuwe filter na) en zeker het nomineren waard:
DSC04293.jpg
Overhaulin' - Classic Vifa Basis 1.0 '86
Laatst gewijzigd door r.ladage op vr 06 jan 2012, 8:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Vinculum »

Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
Niet dat er ook maar enige concurrentie is voor Dre, Arno & Hondansl maar goed. :cry:

Epilogue's
Photo%2013-10-11%2011%2045%2028%20%28HDR%29.jpg
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door r.ladage »

Vinculum schreef:
Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
Niet dat er ook maar enige concurrentie is voor Dre, Arno & Hondansl maar goed. :cry:

Epilogue's
Photo%2013-10-11%2011%2045%2028%20%28HDR%29.jpg
Niet zo nederig. Zeker nominatie waard en zeker concurrentie.
Prachtige speakers! :goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door hannesie »

Mijn Zus wil ook nomineren, maar ze is geen forumlid. :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door b_force »

r.ladage schreef:
Vinculum schreef:
Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
Niet dat er ook maar enige concurrentie is voor Dre, Arno & Hondansl maar goed. :cry:

Epilogue's
Photo%2013-10-11%2011%2045%2028%20%28HDR%29.jpg
Niet zo nederig. Zeker nominatie waard en zeker concurrentie.
Prachtige speakers! :goeie:
Mee eens!
Absoluut stijlvol, zeker als je de ruimte waarin ze staan meeneemt!!!
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Ronkel »

Vinculum schreef:
Ronkel schreef:
Deze vind ik ook wel een nominatie waard:
De speaker of die dame aan de muur? :sure:
:mrgreen: shit je hebt me door
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door mtb »

Eenvoud is het kenmerk van het ware: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=13334
Let ook op de uitgebreide metingen in vergelijking met de Quad ESL63!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door asterduc »

Vinculum schreef:
Ben ik heel narcistisch als ik mijn eigen speaker wil nomineren?
nee hoor, maar anders had ik het wel gedaan ;-)

Wat is de keuze nu al enorm moeilijk!!!

Het podium mag naast 'goud' gerust uitgebreid worden met 'zilver' en 'brons', want bij deze nominaties zijn al meer dan één winnaar als je het mij vraagt.

Ed
Bijlagen
goud zilver brons zba1.jpg
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Vuurkat »

Morca's bandpass subwoofer die extreem diep gaat:

Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door dre »

ik wil toch project egalisatiemortel nomineren,uiteraard een beetje persoonlijke invloed....... :mrgreen:

maar de doordachte constructie en het lef om dit toch door te gaan zetten hebben echt tot een prachtig einde gebracht!

jammer dat ik ze niet mag beluisteren! :rofl:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Arno »

Meerdere keren genomineerd worden is natuurlijk al iets heel moois. Maar dan straks niet vergeten te stemmen he. O:)
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Rizzo »

Tja, de nominaties!?

In de categorie originaliteit & innovatie : project egalisatiemortel van Arno, hands down.

Categorie "gewoon gaaf!": het project van Hondasnl. Ik hou van de grote, "over the top" speakers. Waarom weet ik niet, maar die dingen doen we denken aan de centurions va de originele Batlestar Galactica serie ;)

Categorie "creme de la creme" : Project termino van Dre. Echt een top of the line project. De driver keuze, ontwerp, materiaal keuze en natuurlijk de feilloze afwerking.

R-E-S-P-E-C-T heren!
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door Vinculum »

asterduc schreef:
Het podium mag naast 'goud' gerust uitgebreid worden met 'zilver' en 'brons', want bij deze nominaties zijn al meer dan één winnaar als je het mij vraagt.
+1
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door EppeRRR »

Henkjan schreef:
deze is ook wel een nominatie waard:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 59&t=14597
Afbeelding

Absoluut :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door hannesie »

Omdat ik liever de bouwsels van een ander aanprijs voor een nominatie.

Met het respect voor de kwaliteit, constructie en tempo.
de nominatie voor de sub van Boerenterprise

Afbeelding
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 7#p1533097

Mede door het precies werken en voorbeelden en heldere werkwijze en heldere tekeningen/fotoos. en nog meer en. :mrgreen:


Nu nog maar eens verder zoeken.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door bertor »

Ik wil de Dipool-cardioide-WG van Martijn M nomineren.

Afbeelding

Okee, het ziet er niet zo strak uit als enkele voorgaande nominaties, maar de klank is fenomenaal in combinatie met de minidsp en 3 subjes. Een mooi voorbeeld van: meet goed, klinkt goed.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door asterduc »

morgen laatste dag en 'slechts' 8 projecten genomineerd.
Is er dan niet meer gebouwd in 2011?

Is wel van mezelf, maar al bij al toch ééntje erbij, de POLuno
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=14765
Bijlagen
POLuno.JPG
POLuno.JPG (29.75 KiB) 2349 keer bekeken
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar 2011 - nominaties graag!

Bericht door jeroen_d »

Och, dan nomineer ik er ook eentje van mezelf, de klassieke 3-weg. Eind januari 2011 afgerond. http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 59&t=14793

Zo klassiek als maar zijn kan.
Bijlagen
DSCF5804.jpg
DSCF5804.jpg (20.04 KiB) 2342 keer bekeken
Gesloten

Terug naar “Projecten van het jaar”