Sonic Revolution "Berere", OB dipool slim line

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

:idea: Een W frame LAT!

W frame zijn natuurlijk wel beperkt in frequentie tot waarschijnlijk iets van 120Hz. Dat betekent dat de mid dit ook aan moet kunnen. Mogelijk valt de Accuton mid dan af.

Tekening van wat ik bedoel:
Bijlagen
OB LAT_w_frame rev1.jpg
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Ik denk dat het probleem gaat zitten in de overname van de mid naar de W LAT. 120Hz is vrij laag voor een mid op zon klein baffeltje.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Bericht door Ronkel »

GeertM2 schreef:
Ik denk dat het probleem gaat zitten in de overname van de mid naar de W LAT. 120Hz is vrij laag voor een mid op zon klein baffeltje.
Jep. Dan moet je wel naar een 8". Als de baffle dan ook nog smal wordt is dat een 8" met redelijke xmax.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Het begint ook langzaam een gedrocht te worden met zo'n langwerpig W frame aan de achterkant.

Terug naar de tekentafel
Joepyoupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Joepyoupie »

Heb je al iets nieuws in gedachten?

Ikzelf doe losse sub-modulen bovenop elkaar gekoppeld aan elkaar met dikke draadstang.
Het doel wat ik voor ogen heb is het zo smal mogelijk houden.

Ik hoop alleen dat de draadstangen het gewicht kunnen dragen van een LAT700 van 16KG. :?

Groeten,
Remco

(Edit : Typefout gecorrigeerd)
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ik ben er nog niet uit, er liggen al verschillende proppen papier in de prullebak nu :?
Laatst gewijzigd door indoubt op vr 23 jan 2009, 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Bericht door Ronkel »

Gooi je schetsen niet weg. Kijk er later nog eens naar, waarschijnlijk krijg je dan betere ideeën. En schrijf iets niet te snel af; misschien kan het toch wat worden met een aanpassing.
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Bij ontwerp 2 (uitsteeksel achterkant) heb je mooi plek voor eindversterkers en een filter tussen de LAT's en de mid.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”