1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Goed idee dat meten. Ik zou mijn Scanspeaks Reference Plus ook wel eens willen laten meten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Heb ze er al staan dan, mijn ScanSpeak References wil ik ook graag aanmelden voor een meting.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Niet de 'plus', maar de 'gewone'. Laag is de 18W/8546-01, hoog de D2905/990000 'Revelator'. Heet het dan Reference SE?
Heb ze van iemand op het forum overgenomen, aankomende week gaat de verf erop, en komen er speakerstand onder, binnenkort meer daarover.
Heb ze van iemand op het forum overgenomen, aankomende week gaat de verf erop, en komen er speakerstand onder, binnenkort meer daarover.
- Dalojan
- In memoriam †
- Berichten: 555
- Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
- Locatie: Oosterwolde
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Mooie set zo samen, Scanspeak speakers (elektro mechanisch), 300B SE versterker (buizen) en DIY CD speler (meest digitale IC's). Mis ik hier een tussen liggende schakel in tussen liggende techniek? Ik denk dat een mooie preamp met een PGA2310 hier niet zou misstaan (high-end analoge IC met beetje digitaal voor de besturing en afstand bediening).
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Haha, jij hebt voorkennis!Dalojan schreef:Mooie set zo samen, Scanspeak speakers (elektro mechanisch), 300B SE versterker (buizen) en DIY CD speler (meest digitale IC's). Mis ik hier een tussen liggende schakel in tussen liggende techniek? Ik denk dat een mooie preamp met een PGA2310 hier niet zou misstaan (high-end analoge IC met beetje digitaal voor de besturing en afstand bediening).
- Dalojan
- In memoriam †
- Berichten: 555
- Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
- Locatie: Oosterwolde
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Oeps. . . je een beetje.
Alle spullen zijn besteld, een deel is binnen. Ik mis nog de OPA604's en de LM4562 en een paar LM317 en LM337.
Software voor de PIC16F877A is al in ontwikkeling, RC5 en LCD werken al.
Alle spullen zijn besteld, een deel is binnen. Ik mis nog de OPA604's en de LM4562 en een paar LM317 en LM337.
Software voor de PIC16F877A is al in ontwikkeling, RC5 en LCD werken al.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Dit is de Reference monitor, echt een hele mooie monitor. De SE uitvoeringing heeft een andere tweeter.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
jeroen_d schreef:Zijn er mensen die hun speaker willen laten opmeten? Als er een uurtje wordt uitgetrokken waarbij een ruimte hiervoor wordt ingericht, dan kan ik hier wel wat betekenen en later de metingen op het forum posten dan wel prive toesturen.
Dat zou super zijn ! Ben heel erg benieuwd hoe de "ik ga op reis en neem mee..." doen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Heb even gegoogled, en inderdaad is het niet de SE. Toch vind ik het hoog erg fraai, sprankelender dan op m'n speakers in de woonkamer http://members.home.nl/yrrab/DIY/Speake ... index.htmlZweitse schreef:Dit is de Reference monitor, echt een hele mooie monitor. De SE uitvoeringing heeft een andere tweeter.
Midden/laag is ook lekker, maar met name in het laag wint de Scirocco (wat een naam trouwens
Heb de binnenkant flink onder handen moeten nemen, want dat zat gewoon niet goed. Correct aangesloten komt er echt een mooi geluid naar voren, hij is op de luisterdag te horen dus.
Saillant detail, bij Dalojan hebben we deze speaker achter een dsp gehangen, met hoog en laag apart aangestuurd. Waar met name wat te winnen viel was het midden gebied, kwam een wat transparanter geheel naar voren. Het filter op zich is al erg goed, het verschil was niet al te groot.
Deze week gaat de verf erop zoals gezegd en komen er speakerstands onder, zal er een apart topic voor openen.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Leuk, dan kom ik met een collega.
We nemen ook even wat DIY spul mee.
- USB dac - inclusief preamp
- Preamp op basis van relais
- Eventueel wat diy amps.
We nemen ook even wat DIY spul mee.
- USB dac - inclusief preamp
- Preamp op basis van relais
- Eventueel wat diy amps.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Leuk dat je de spullen mee wilt nemen, je collega is ook welkom uiteraard. Heb je toegevoegd aan de lijst.koenjer schreef:Leuk, dan kom ik met een collega.
We nemen ook even wat DIY spul mee.
- USB dac - inclusief preamp
- Preamp op basis van relais
- Eventueel wat diy amps.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Jeroen, heb je Marius eigenlijk al gevraagd hiervoor?jeroen_d schreef:Martijn, volgens mij moeten we onze vriend Marius met de Orion en Pluto zover zien te krijgen dat hij mee doet.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik wil eigenlijk wel langskomen, mogelijk met een vriend/collega
En misschien neem ik wel mn gigaproject mee, ligt er een beetje aan of ik het makkelijk kan inladen en uitladen (thuis bedoel ik). En ik moet met een andere auto komen. Die heb ik wel maar die loopt op drie poten.... mot nog effu wat aan doen.
En misschien neem ik wel mn gigaproject mee, ligt er een beetje aan of ik het makkelijk kan inladen en uitladen (thuis bedoel ik). En ik moet met een andere auto komen. Die heb ik wel maar die loopt op drie poten.... mot nog effu wat aan doen.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Goed dat je het opmerkt, ik heb meteen een e-mail gestuurd.Ronkel schreef:Jeroen, heb je Marius eigenlijk al gevraagd hiervoor?jeroen_d schreef:Martijn, volgens mij moeten we onze vriend Marius met de Orion en Pluto zover zien te krijgen dat hij mee doet.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Zet mij maar als luisteraar op de lijst
Lijkt me leuk.... zo'n dag
En er kunnen mensen meerijden
Weet niet of Sietse mee wil
maar zal hem wel vragen

Lijkt me leuk.... zo'n dag
En er kunnen mensen meerijden
Weet niet of Sietse mee wil
maar zal hem wel vragen
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Jeroen, had nog een vraagje, enkele posts terug: is kamer 3 groot genoeg voor je speakermetingen? Die is 5 x 4 m2. Dan reserveren we gedurende de dag die kamer voor metingen.jeroen_d schreef:Goed dat je het opmerkt, ik heb meteen een e-mail gestuurd.Ronkel schreef:Jeroen, heb je Marius eigenlijk al gevraagd hiervoor?jeroen_d schreef:Martijn, volgens mij moeten we onze vriend Marius met de Orion en Pluto zover zien te krijgen dat hij mee doet.
En een Orion en Pluto set op de dag, dat zou wat zijn ja
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Aaron + intro (al dan niet net grof geschut), Weidok en Sietze, welkom.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Kamer 3 is bij deze de jeroen_d luidspreker meetkamer.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Leuk! Een luisterdag in de buurt !
Ik meld me onder voorbehoud aan, kan eventueel een metrum octave dac meenemen voor de liefhebbers.
Ik meld me onder voorbehoud aan, kan eventueel een metrum octave dac meenemen voor de liefhebbers.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ha Jeroen, inderdaad niet al te ver rijden voor jou. Tevens de mogelijkheid om de Scanspeaks nog eens te horen. Als de verf droog is tenminste
Heb je erbij gezet!
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Of Sietse ook komt is niet echt zeker. Ik meld me dan wel aan.Barry2001 schreef:Aaron + intro (al dan niet net grof geschut), Weidok en Sietze, welkom.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Oh geen punt hoor, kijk maar even, komt wel goed.sietse schreef:Of Sietse ook komt is niet echt zeker. Ik meld me dan wel aan.Barry2001 schreef:Aaron + intro (al dan niet net grof geschut), Weidok en Sietze, welkom.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
En, al wat gehoord?jeroen_d schreef:Goed dat je het opmerkt, ik heb meteen een e-mail gestuurd.Ronkel schreef:Jeroen, heb je Marius eigenlijk al gevraagd hiervoor?jeroen_d schreef:Martijn, volgens mij moeten we onze vriend Marius met de Orion en Pluto zover zien te krijgen dat hij mee doet.
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Bij deze wil ik me aanmelden als luisteraar.
