VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC (Just Purple)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door wouter »

Yup, geen probleem.

Dat is echt een super goed setje voor het geld verwacht ik. Die breedbander is echt goed!
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door A3Baak »

@Wouter
De tweede die je aangeeft is ook mooi, maar die zou ik dan meer voor mezelf gaan bouwen :mrgreen:
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door r.ladage »

Kopen en bouwen die hap en snel een beetje ik ben nieuwsgierig :lol:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door A3Baak »

Hoe meer ik hem bekijk hoe enthousiaster ik word, leuk hoor erg bedankt Wouter dat je me in de goede richting hebt gewezen.

Nu alleen kijken waar ik hem het goedkoopst kan krijgen, 20 euro handling en verzend kosten vanuit Duitsland :shock: , maar ben bang dat ik daarin weinig opties heb.

Weet iemand of tie ook in Nederland te krijgen is ik heb al flink gegoogled maar ik kan hem iig niet vinden
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door A3Baak »

Ga hem bestellen bij Dietmar Meisel van klangstudio-meisel, geeft tenminste netjes en vriendelijk antwoord op m'n vraag en houdt niet zo star aan die 10 euro Mindermengenzuschlag vast.
12,50 verzendkosten met dpd klinkt mij als schappelijk.

Had dezelfde vraag ook uitstaan bij http://lautsprecherkauf.com, maar die houdt gewoon knalhard vast aan die toeslag :|
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door wouter »

Helemaal niet nodig!

Die luidspreker kun je gewoon bijvoorbeeld bij Rumoh bestellen....
http://www.rumoh.nl/nl/vifa/1354-vifa-tc9-fd1808.html


Het is de vifa tc9fd-18-08

Filtermateriaal is ook gewoon verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door A3Baak »

Damn, ik zie het nu pas, op zich niet zo heel erg. Ik heb nu wel alles in 1 keer kompleet.

Zal misschien als ik alles bij Rumoh bestel maar een paar euro schelen, maar ik wacht het nog even af.

Heb even een mailtje bij Rumoh uitgezet hiervoor, kijken wat dat scheelt.

In ieder geval bedankt dat je het voor me uitzocht.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door Henkjan »

en Rumoh is nog forum sponsor ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers TB W3-315E

Bericht door A3Baak »

Henkjan schreef:
en Rumoh is nog forum sponsor ook :mrgreen:
In dat geval :mrgreen: En nog korting ook :o
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door wouter »

europe audio, loudmagnet en rumoh zijn mijn eerste zoekmachines ;-)

Weet iemand waar Roland (voorheen Caps and Coils) is gebleven? Crafty is nu ook uit de lucht
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Zo ik heb onze sponsor zojuist gesponsort :mrgreen: , ik heb alles laten uitzoeken door hun. :goeie:

Kreeg hier en daar wel wat andere componenten dan in de set maar dat mag de pret niet drukken.

it gaet oan :lol:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door wouter »

:rock:

Kun je misschien bij houden wat de kosten zijn? Kun je dat mooi vermelden, want ergens loopt het altijd op maar daar houden velen geen rekening mee bij de start. Je hebt straks een mooi starters systeempje, hopelijk met fotos, dus dan is dit een mooi draadje om naar te verwijzen :wink:

Succes en veel plezier
GMP
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 20:59
Locatie: Hillegom

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door GMP »

Wat een toeval! Ik ben ook net bezig met die StartAirKit te bouwen :D

Het verbaasde me wel dat het ontwerp is gemaakt met 12mm mdf! Dat vind ik wel wat dik voor een PC speakertje.
Ik ga 'm maken met 8mm en wat bracing. Foto's volgen nog.
Mocht je interesse hebben in wat tekeningen, laat het dan ff weten.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

GMP schreef:
Het verbaasde me wel dat het ontwerp is gemaakt met 12mm mdf!
Nou ik vind 12mm best lekker, moet eigenlijk niet dunner worden anders valt het niet meer goed te verlijmen lijkt mij.

Maar met bracings zou het ook moeten kunnen, ben inderdaad wel benieuwd hoe je dat gaat doen.

Heb jij de set gekocht, of heb je de componenten zelf bij elkaar gesprokkeld? Wat ga je gebruiken als verterker?

Morgen krijg ik de spullen binnen, niet echt goedkoper als de set maar wel betere componenten op aanraden van Rumoh.
GMP
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 20:59
Locatie: Hillegom

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door GMP »

A3Baak schreef:
Nou ik vind 12mm best lekker, moet eigenlijk niet dunner worden anders valt het niet meer goed te verlijmen lijkt mij.

Maar met bracings zou het ook moeten kunnen, ben inderdaad wel benieuwd hoe je dat gaat doen.

Heb jij de set gekocht, of heb je de componenten zelf bij elkaar gesprokkeld? Wat ga je gebruiken als verterker?

Morgen krijg ik de spullen binnen, niet echt goedkoper als de set maar wel betere componenten op aanraden van Rumoh.
8mm moet wel lukken met lijmen. Zolang je maar lijmt met mate :wink:

Ik heb de speakers hier van het forum geplukt. De spoelen voor het filter heb ik nieuw gekocht, en ik had nog een mooie cap liggen hiervoor.
Als versterker heb ik een leuke Sonic Impact T-amp gekocht voor een 10tje :D
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Chris_T »

Zelfs 8mm zal nog wel gaan hoor, maar 12mm is inderdaad een mooie dikte voor kleine desktop speakertjes.
De kast is dan met wat bracing flink stevig en resonantie arm te maken.

De TC9FD-18-08 is inderdaad een hele mooie breedbander, zeker gezien de prijs.
Maar wil je voor iets meer gaan, dan kan je de glasfiber versie (TG9FD-10-04) overwegen, die klinkt wat prettiger in het hoog.
Ik snap alleen niet waarom ze een bassreflex ontwerp met de TC9FD gemaakt hebben, daarvoor is deze niet echt geschikt.
Persoonlijk zou ik eerder een F.A.S.T (2-weg breedbander + woofer) ermee maken of een sub/sat systeem.
Wellicht een idee voor een vervolgproject ^^.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Eerste schets van wat het ongeveer moet worden op basis van de componenten van de StartAirKit.
Purple diamond.JPG
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door wouter »

:-s Dan mogen die (zij)kanten wel wit denk ik :-s
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Vinculum »

Stevig kleurenschema.... :-s
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Tsja ik heb hier te maken met de DAF en de WAF, dus ik ben in ieder geval een beetje gebonden aan het purple :rofl:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door wouter »

Afbeelding

Dat kan ook prima leuk worden, vooral icm wit :sure:
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Maar wit en paars zou ook kunnen hoor.
purple diamond white.JPG
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Alles binnen gekregen vandaag, vanwege het uiterlijk van de speakers (er zit een foam laag op de buitenrand van de speakers) heb ik een voorzetfrontje in Sketchup gemaakt.

Dit ga ik denk maken van of 3 mm mdf of 3 mm plexiglas.
purple diamond white w front.JPG
Heb dan alleen geen idee hoe ik dat netjes ga bevestigen aan het onderliggende mdf, maar eerst moet ie nog gebouwd worden natuurlijk.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

De postbode kwam vandaag de spullen brengen, alles bij elkaar € 69,96
s_IMG_6297.JPG
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Nog een vraagje over demping van de kast.

Ik heb sonofil erbij gekocht, hoe plaats ik dit in de kast? En hoeveel?
inside PD.JPG
n hoeveel?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”