Aleph 5 van mono naar stereo
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Aleph 5 van mono naar stereo
Ik wil mijn Aleph 5 monoblok ombouwen tot een zo klein mogelijke stereo kast. Na enig schuiven met de inhoud van die kast vraag ik mij af of er bezwaar aan kleeft als de trafo's boven op elkaar staan. (ieder kanaal heeft dus zijn eigen voeding) Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden die ik misschien over het hoofd zie?
- Leeuwarden
Volgens mij heb je niet goed opgelet in het hifi.nl draadje over de aleph 5
"Jarenlang" met gestapelde trafo's, geen probleem. M'n A5 ligt nu uit elkaar maar dat heeft hier niets mee te maken. Zorg er wel voor dat je verterkers servicable blijft want omdat er bij mij bij een iets stevige verplaatsing een verbinding van een brugcel lossprong (kon toen nog niet zo goed solderen heb ik nu gemerkt en gezien) moest de volledige versterker uit elkaar
. Klein is mooi maar soms oh zo onpraktisch !
- Leeuwarden
Re: Aleph 5 van mono naar stereo
Als die 2 monoblokken goed spelen waarom dan ombouwen...Leeuwarden schreef:Ik wil mijn Aleph 5 monoblok ombouwen tot een zo klein mogelijke stereo kast. Na enig schuiven met de inhoud van die kast vraag ik mij af of er bezwaar aan kleeft als de trafo's boven op elkaar staan. (ieder kanaal heeft dus zijn eigen voeding) Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden die ik misschien over het hoofd zie?
Is toch een ideale oplossing .. 2 monoblokken..
Hoef je niet van die lange.. dure ??? speakerkabels te gebruiken ??
Wat goed is.. goed laten zeg ik dan !!!!
- Leeuwarden
- Leeuwarden