Aleph 5 van mono naar stereo

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Leeuwarden

Aleph 5 van mono naar stereo

Bericht door Leeuwarden »

Ik wil mijn Aleph 5 monoblok ombouwen tot een zo klein mogelijke stereo kast. Na enig schuiven met de inhoud van die kast vraag ik mij af of er bezwaar aan kleeft als de trafo's boven op elkaar staan. (ieder kanaal heeft dus zijn eigen voeding) Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden die ik misschien over het hoofd zie?
Wijx

Bericht door Wijx »

opletten met de extra koeling die nodig is
Leeuwarden

Is rekening mee gehouden: het wordt een kast met voldoende ventilatie.
ralph

Bericht door ralph »

Volgens mij heb je niet goed opgelet in het hifi.nl draadje over de aleph 5 :wink: "Jarenlang" met gestapelde trafo's, geen probleem. M'n A5 ligt nu uit elkaar maar dat heeft hier niets mee te maken. Zorg er wel voor dat je verterkers servicable blijft want omdat er bij mij bij een iets stevige verplaatsing een verbinding van een brugcel lossprong (kon toen nog niet zo goed solderen heb ik nu gemerkt en gezien) moest de volledige versterker uit elkaar :( . Klein is mooi maar soms oh zo onpraktisch !
Leeuwarden

Okee, stapelen dus. Thnks Ralph! Zal het draadje op Hifi nog eens doornemen. Al was het alleen al uit nostalgie...:-)
weidok

Re: Aleph 5 van mono naar stereo

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Ik wil mijn Aleph 5 monoblok ombouwen tot een zo klein mogelijke stereo kast. Na enig schuiven met de inhoud van die kast vraag ik mij af of er bezwaar aan kleeft als de trafo's boven op elkaar staan. (ieder kanaal heeft dus zijn eigen voeding) Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden die ik misschien over het hoofd zie?
Als die 2 monoblokken goed spelen waarom dan ombouwen...
Is toch een ideale oplossing .. 2 monoblokken..
Hoef je niet van die lange.. dure ??? speakerkabels te gebruiken ??

Wat goed is.. goed laten zeg ik dan !!!! :wink: :wink:
Leeuwarden

Tja, het blijven eigenlijk monoblokken. Er komt namelijk aan elke kan een tweekanaals Aleph 5 om een en ander aktief aan te sturen. En dan ook nog mijn UCD 400 voor het laag.
Leeuwarden

Oh ja, mijn monoblokken zijn nogal ruim opgezet. Ik wil het een en ander ook wat kleiner proberen te maken.
Plaats reactie