Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Pjotr »

.

Einden vertinnen is idd not done om eerder genoemde redenen. Beste blijft dit:
04.11.1342.jpg
04.11.1342.jpg (9.96 KiB) 352 keer bekeken
Dat werkt trouwens alleen goed met een goede kwaliteit tang die ook goed past om het hulsje. Er is ook goedkope baggerkwaliteit te krijgen en dat is ook echt rommel.

Maar als de kroonsteentjes een extra veertje hebben tussen de draad en het schroefje dan is goed in elkaar draaien van de losse koperdraadjes ook prima.

In alle gevallen: Zit NIET met je blote vingers aan de net gestripte blanke koperdraadjes! Op je vingers zit altijd een dun laagje vet en zuur. Dat komt anders op het blanke koperdraad waardoor het erg snel oxideert binnenin de verbinding. Met die adereindhulsjes is het makkelijk: Strippen en gelijk aankrimpen zo'n hulsje. Schoef je gelijk de draad in zo'n kroonsteentje: Stukje keukenpapier gebruiken bij het twisten van de losse koperdraadjes.

Die kroonsteentjes ben ik ook niet zo'n fan van: Bij sommige soorten draai je die los van de print, het soldeerpinnetje breekt af binnenin als je teveel kracht zet met aandraaien. Met name bij die met een gedraaid soldeer pinnetje.

(Het wachten is nu op Mischa die met Wago veerklemmetjes aankomt :mrgreen: En terecht, zijn een stuk betrouwbaarder dan schroefdingen.)
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ziehier, de BIII O:)

De bovenste in geprepareerd voor de volume control en de andere niet. Die wordt dan ge-slaved.

Nu zal ik mij moeten gaan verdiepen in de DIP Switch Settings.
Ik heb d'r al een aantal keer doorheen gelezen maar dat zal ik nog een aantal keer moeten doen.
Bijlagen
BIII.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door hannesie »

Ga je nu met 16 kanalen draaien of mis ik iets??
1 Buffalo D III is toch al 8 kanalen ?

Ik snap je configuratie met de Ncore dan blijkbaar niet. :oops:
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Fokko »

Een Buffalo kan ook in mono geschakeld worden, dit heeft een grotere dynamic range als resultaat. Een opstelling voor de echte high-end enthousiastelingen. ;)

Een erg mooi project, ik volg het met belangstelling!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ja, het eigenlijk wat Fokko zegt.
Op die manier worden alle 8 gebalanceerde DAC's van beide borden gebruikt. 8 kanalen voor links en 8 kanalen voor rechts.
De Hypex wordt ook Dual Mono opgebouwd. Maar daar heeft de DAC eigenlijk niets mee te maken :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Pjotr »

Dat mono schakelen is meer het idee voor puristen. In de muziek zelf zit bij lange na niet die dynamiek dus eigenlijk schiet je daar niet mee op.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Het idee is eigenlijk om alles tot in detail te overdrijven zodat het niet aan mijn DACje kan liggen :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Henkjan »

jordo81 schreef:
Het idee is eigenlijk om alles tot in detail te overdrijven zodat het niet aan mijn DACje kan liggen :lol:
:rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door hannesie »

jordo81 schreef:
Het idee is eigenlijk om alles tot in detail te overdrijven zodat het niet aan mijn DACje kan liggen :lol:
Ik ken dat gevoel wel, alleen anders.

Ik wil wel graag de goede dingen doen en hebben, zodat ik weet als het niet lukt dan ligt het aan mijzelf.
En in het geval van Audio, dan ligt het aan mijn oren. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Pjotr »

jordo81 schreef:
Het idee is eigenlijk om alles tot in detail te overdrijven zodat het niet aan mijn DACje kan liggen :lol:
Hmm, dan kun je beter de kast ook van massief 24K goud maken, roest die iig nooit :lol:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Nee vin ik nie moooi O:)
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

De 4:1 S/PDif Multiplexer

Die heb ik met 75 Ohm weerstanden afgemonteerd i.v.m. de Consumer S/Pdif aansluitingen die ik ga gebruiken.
Ik wil namelijk een S/Pdif (75 Ohm RCA), een Toslink (wordt omgezet naar 75 Ohm S/Pdif) en een 75 Ohm BNC chassis connector gaan maken.

ik wil ook nog een USB input gaan maken maar ik hoorde dat de nieuwe die nog uitgebracht moet worden een eigen voeding nodig zal hebben.
Ik denk echt niet dat ik daar plaats voor zal hebben in de kast maar dat kunnen we t.z.t. nog bekijken.
Bijlagen
Mux.JPG
Mux O.JPG
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

En dan lees je even verder in de manual en kom je er achter dat de Toslink module toch met TTL werkt en dus een 10K weerstand nodig heeft in de Mux...

Verkeerd google stukje gelezen zeker :?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Nee vin ik nie moooi O:)
Dan laat je hem toch verzinken? Roest ie ook niet :lol:

GRG
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Dit is de IVY III.
I/V Output module.
Morgen maak ik de andere.
Bijlagen
IVYIII.JPG
IVY O.JPG
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

En dit is een verdraaid lekker Perentaartje O:)
Bijlagen
Taartje 1.JPG
Taartje 2.JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Pjotr »

jordo81 schreef:
En dit is een verdraaid lekker Perentaartje O:)
Tjonge, dat wordt een heel breiwerk zeg :D Daar kan die ronde Ncore niet tegenop qua vormgeving :lol:

Word nu wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Valt wel mee hoor, er moet er nog een bij komen. Dual mono heeft trouwens wel zin in deze configuratie, de 9018 houd heel erg van current mode. En 8 outputs combineren ipv 4 zorgt ervoor dat er nog minder naar voltage mode geneigd wordt. Wel zit je hiermee stevig in de hoek van de verminderde meeropbrengst, maar het kost als DIY project iets minder dan 2x een enkele. Als je het moest kopen zou dat al snel 8-10x zoveel moeten wezen.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

2 verdraaide Perentaartjes
Kan er ook iemand op visite komen :D
Dual mono heeft trouwens wel zin in deze configuratie, de 9018 houd heel erg van current mode. En 8 outputs combineren ipv 4 zorgt ervoor dat er nog minder naar voltage mode geneigd wordt.
Wist ik ook nie :)
Bijlagen
2 taartjes.JPG
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Meteen maar even een eerste opzetje gemaakt.
Ik kreeg zojuist bericht uit Frankrijk dat de trafo's medio januari zouden arriveren....
Daar is die voorste band voor gereserveerd.
Bijlagen
Opzet 1.JPG
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Dat worden veel te lange kabels, vooral van de Sidecar naar de DACs. Daar gaat straks SPDIF/I2S overheen, en dat wil je beslist korter houden. Denk aan 10cm of korter.
Zet je invoermodule eens in het midden, daarachter je Sidecar en dan links en rechts ervan de DACs. De I2C kabel tussen de 2 DACs mag gerust lang zijn.
Ventus units zet je in de buurt van de uitvoer van de IVY's, misschien dwars tussen de DAC en de achterkant anders wordt het denk ik allemaal te diep. Kabels daarvandaan naar buiten kun je afgeschermen en dan aan de bovenkant naar voren leiden. Gebalanceerde uitgangen maak je dan boven de Ventus modules.
De Toslink module kan makkelijk de hoogte in, daar geen bodemruimte voor reserveren. De Voedingen kunnen zo denk ik nog naar rechts, mogelijk past de softstart dan wat meer naar achteren. Dan kun je de trafo's iets makkelijker aansluiten: de kabels daaraan zijn niet zo lang.

N.B. Ik denk dat je de USB module hier niet meer tussen gelepeld gaat krijgen met nog een voeding, maar misschien nog wel net de AC2 voor de afstandbediening.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hoi Leon,

bedankt voor de tips. Ik heb het eerst nog even zo neergezet zoals ik het in mijn hoofd had zonder ook maar aan bedradingen te denken. De computer staat rechts dus ik ben even vanuit het punt vertrokken dat de bronnen van rechts komen. Daardoor wilde ik alle inputs zoveel mogelijk rechts houden en de signaaldraden van de Ventus naar de headphones kort.
Wel zag ik al dat de voedingen niet ideaal stonden t.o.v. de aansluitingen op de rechter DAC.
Dat wilde ik morgen gaan doen.

Ik heb een foto gemaakt met de opstelling van jouw suggesties. Daardoor komt de boel wel wat meer naar voren en kom ik mogelijk in de knoei met de trafo's.

Die AC2 moet nog uitkomen, heb jij nog enig idee over de afmetingen daarvan? Het heeft wel weer een aparte voeding nodig? Ik kan misschien de 2 polen van de bipolaire 9v trafo's nog wat uitbuiten zodat er een trafoplaats bespaard blijft.

Voor de USB heb ik dan toch alleen de ruimte voor een RJ-45 connector nodig ergens in een hoekje?
Bijlagen
Opzet 2 (2).JPG
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door BertDB »

Is je behuizing hoog genoeg om de transfo's vertikaal te monteren tegen de frontplaat ?
Frontplaat niet volledig doorboren en draad erin tappen dan ...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Die netentree die je gebruikt, is dat 1 met ingebouwd filter? Zo ja, hou er dan rekening mee dat als deze op een ongeaard stopcontact aansluit er een wisselspanning op je aarde kan ontstaan!

GRG
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

De AC2 wordt denk ik 2x3.3". De module heeft een on-board voeding, dus heeft alleen een trafo nodig. Doordat je 9V trafo's aardig overbemeten zijn kun je een van de secundaire windingen daarvan gebruiken. Dat scheelt je 1 trafo. Die trafo blijft dan gelijk over om een extra Placid te voorzien van stroom voor de extern te plaatsen USB module. Past de softstart toevallig nog naast de Placids? Dan heb je zeker genoeg ruimte gecreerd voor de AC2 naast de DACs.
De invoermodule moet natuurlijk nog verder naar achteren, en je zou de Sidecar bovenop de invoermodule kunnen zetten. Dan heb je nog wat minder afstand naar de invoer van de DAC borden. En dan zit de Sidecar ook dichter tegen de achterkant aan, waar je de Teleporter nog gaat plaatsen. Je kunt de achterkant van de Sidecar vastzetten met wat extra of extra hoge busjes.
Monteer de IEC bovenin de kast en 180 graden gedraaid, dan kan de stroom kabel gelijk in de bovenhoek.
Plaats reactie