Wat wel scheelde was de ongebalanceerde en gebalanceerde uitgang van het HK-Dacje..
Los buiten de kast met de HK-DAC alles perfect werkend, en in de kast een probleem.
Moderator: Beheerdersteam
Klinkt goed hoor die HK-dac met een stabiele masterclock uit de minidigi ipv. een geherconstrueerde klok uit het SPDIF signaal.hannesie schreef:Het schijnt nu subliem te spelen via I2S, de SP/DIF uit lijkt het probleem te zijn.
Ligt het probleem nou in de Mini-Digi of in de HK-Dac? Met S/PDIF op zich is niets mis. i.i.g. miet met mijn HK-Dac...knuisje schreef:Klinkt goed hoor die HK-dac met een stabiele masterclock uit de minidigi ipv. een geherconstrueerde klok uit het SPDIF signaal.hannesie schreef:Het schijnt nu subliem te spelen via I2S, de SP/DIF uit lijkt het probleem te zijn.
Iets tussen de minidigi en de minidsp gaat er niet goed waardoor de SPDIF-uit erg kraakt. SPDIF-in van de minidigi werkt wel ok. Dus daarom verbind ik de I2S-uit van de minidsp rechtstreeks met de CS4397 op de HKDAC. En dat gaat prima.hannesie schreef:De SPDIF uit van de Minidigi geeft dus de ruis blijkt, tenminste dat begreep ik van Peter(Knuisje).
Ik ben ook benieuwd naar de resultaten, dan zijn we toch weer op de gewenste configuratie.![]()
Dat is dan wel niet die getweakte dac, maar het speelt goed, dat deed hij ook zonder dat kastje, ook als losse Dac.
Het is dus de ruis van de bron(MiniDigi), niet van de Dac.
Gevondenknuisje schreef:In deze link vind je een spreadsheet. In het tabblad "Test" (helemaal rechts) kun je de getallen invoeren die we vanmiddag hebben gevonden. De Q0 en F0 worden vervolgens uitgerekend.