Zo BMM heeft eindelijk een leuk formaat woofertje voor in mn woonkamer, ik denk dat ik er maar 2 per kant naast de tv hang
800mm (31.5 in) cone type super woofer
8 ohm impedance
fo to 1.5kHz frequency response
96dB sensitivity at 1W/1m (3.3ft)
20.7kg (45.63 lb) net weight[/img]
Is niet helemaal nieuw dat formaat. Audax meen ik, heeft 30 - 40 jaar geleden ook eens zo'n monster gemaakt met een Alnico magneet. Een idioot hoog rendement maar ging niet eens heel erg laag.
Ha, mooi ding ja die Fostex. Voor het perspectief, hier nog een plaatje met het ding naast een 15" woofer...
In deze thread staan nog meer leuke plaatjes.
Ik denk dat een 40" woofer met dezelfde luchtverplaatsing toch heel anders klinkt dan die 15". Met een grote sd is de impedantie naar de lucht toe veel gunstiger.
Tis ook maar net wat je wil. Als je doel is zoveel mogelijk laag uit een klein kasjte is het niet de weg!
Voor kwaliteit zou ik geen van beide pakken, ook de Audiobahn niet. Als statement zijn beide wel geschikt . En ik denk niet dat die gunstigere impedantie naar de lucht hoorbaar is. Het is gunstig voor je rendement op lage frequenties en weinig verplaatsing zorgt voor weinig bijgeluiden. Maar hoorbaar is op zich niet, dan zou je eerder naar vervorming moeten kijken.