Rampengebied, voor iemand met mijn kennis heeft het even geduurd voordat ik alle info verwerkt heb. Ik hoop dat ik alles een beetje goed begrijp.
Ik zie in dat de opbouw van de versterker niet optimaal is, en ben wel bereid om het een en ander hier aan te tweaken.
Anne, je geeft me allemaal waardes die jij zou gaan gebruiken, kun je me uitleggen hoe je daar aan komt? Zou ik wel fijn vinden!!
Buizen heb ik al gewisseld, en al vervangen, en dat staat los van de brom, wordt niet meer, wordt niet minder. ( is ook niet veel, maar wel 'storend' aanwezig.
Ah!buis schreef:kathodespanning op de gloeidradn van de voorversterker

.Het wat positief maken van die gloeidraden wordt wel meer gedaan,maar toch niet uit die bron

.
Kun je me aangeven in welk stukje van het schema ik dit kan vinden, het is voor mij namelijk niet traceerbaar. Heb je eventueel een alternatief dat verantwoord is ?
Ah!buis schreef:Voor mij,elke kathode 510ohm 2W met elk 47µF 35V (elco of condensator)?,en de lopers van de ontbrom aan massa, hierin snap ik je niet. kun je me zeggen welk stukje van het schema de 'onbrom' is?
Ah!buis schreef:Zou ook de twee 220µF na de gelijkrichter verdubbelen,tezij een smoorspoel voldoende helpt.
ik neem hieruit op dat een smoorspoel de mooie oplossing is, hoe kom ik er achter welke ik moet hebben?
Ik meet C1 en C2 in de ecc83 buizen ook niet goed, en zou deze ook willen vervangen. Welke condensatoren zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?
Verder zie ik in de schakeling een serie condensatoren aan massa liggen ( 20 - 40 - 20 uF) zijn dit mijn onbekende condensatoren die in 1 behuizing zitten? Ik heb deze nog niet nagemeten, zou ik ze even los moeten nemen. Kun je dit soort 'constructies' wel zo kopen, of hoe moet ik dat zien.