'voedingsloze' hdd voeden

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

hannesie
Contacteer:

Re: 'voedingsloze' hdd voeden

Bericht door hannesie »

Ik zit net even te kijken naar die USB schijf van mij met ook een eSata aansluiting, maar daar zit ook een Samsung schijf in. :oops: :oops:
En hij geeft ook niet thuis met een enkele USB aansluiting, zelfs niet voor even, maar dat kan dan mede door de combi zijn.

Ik zie nu dat de USB HUB bij mijn schijf nu ook pas goed werkt met de de spanning erop.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 11 dec 2011, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

De schijfjes die ik heb hebben ook geen aparte voeding, ik zou het gewoon even met die hub proberen, wie weet werkt het dan ben je in elk geval van het probleem af.
Als het niet werkt dan kun je altijd nog een aparte voeding fabriceren.
Leon

Bericht door Leon »

Bij de S1 mini kun je extra stroom wel vergeten: dat is niet nodig. Het is een 1.8" uitvoering, en dergelijke schijven gebruiken meestal rond de 1W. Bij 5V zou je dus ca. 200mA gebruiken, minder dan de helft van wat de USB poort levert.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Goed punt Leon! Ik ging er vanuit dat het een 2,5" schijfje was, die zitten meestal op of over het randje van de 500 mA limiet van USB.
Arno

Bericht door Arno »

Arno schreef:
Barry2001 schreef:
Heb je ook al een kort kabeltje geprobeerd Arno? Mijn AC Ryan mediaspeler 'ziet' ook de externe HD niet als ik er een langere USB kabel aan heb. Met een korte (20cm) werkt het altijd.
Dat ga ik nog proberen. Ik heb het voornamelijk met een kabel van 50cm geprobeerd, maar ik vind er zojuist een van 8cm.
Vooralsnog heel de dag muziek zonder problemen met het hele korte kabeltje :-s Hopen dat het zo blijft al zou ik het wel tamelijk belachelijk vinden als een paar centimeter kabel echt uit zou maken.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Arno schreef:
Arno schreef:
Barry2001 schreef:
Heb je ook al een kort kabeltje geprobeerd Arno? Mijn AC Ryan mediaspeler 'ziet' ook de externe HD niet als ik er een langere USB kabel aan heb. Met een korte (20cm) werkt het altijd.
Dat ga ik nog proberen. Ik heb het voornamelijk met een kabel van 50cm geprobeerd, maar ik vind er zojuist een van 8cm.
Vooralsnog heel de dag muziek zonder problemen met het hele korte kabeltje :-s Hopen dat het zo blijft al zou ik het wel tamelijk belachelijk vinden als een paar centimeter kabel echt uit zou maken.
Vergeet niet dat usb 2.0 480Mbit/s is, en het dus misschien geen voedingsprobleem is. Zoals gezegd, hier precies hetzelfde 'probleem'. Maar mooi toch als het hiermee werkt, scheelt weer een extra voeding.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat is wel raar, mijn 2,5" Freecom schijfje werkt gewoon met een kabel van 1m op de Touch. Ik moet wel het schijfje apart voeden anders doet ie het niet.

Overigens is voor USB2 wel een goede USB2 kabel nodig. Heb wel gemerkt dat veel goedkope kabels dat niet zijn, ook worden ze als zodanig verkocht.
Arno

Bericht door Arno »

Ik heb daar eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan. Ik heb het kabeltje gebruikt wat erbij zat, en nog wat kabels van oudere digitale camera's met dezelfde kleine aansluiting.
Ik zal eens een iets langere 'kwaliteitskabel' halen en kijken wat dat doet. Want dat superkorte kabeltje is praktisch eigenlijk niet te doen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Je mag toch wel verwachten dat de kabel die er bijgeleverd werd goed is? Doet die kabel het wel goed als je de schijf aan de PC hangt?
hypervisor

Bericht door hypervisor »

de pinout van usb is als volgt:

1 VCC Red +5 VDC
2 D- White Data -
3 D+ Green Data +
4 GND Black Ground

gewoon op pin 1 en pin 4 5 volt injecteren en het moet werken.

verder hebben sommige (o.a. asus/msi/asrock) moederborden een optie om de 5 volt direct vanaf de voeding ipv uit de usb chipset te halen, wat je om kan schakelen d.m.v. een jumper. dan heb je meer ampere tot je beschikking. maar daar moet je even je handleiding op na slaan.
Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

Ik had het zelfde probleem met mijn auto radio.
Hubje er tussen en gaan.

Je kan allemaal hippe constructies gebruiken met diodes om een losse adapter te gebruiken.
In de praktijk werkt dit echter heel vaak niet.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”