Reckhorn B1 filter op 12v?
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Reckhorn B1 filter op 12v?
Tja, in mijn zoektocht naar een mooie "basmamangement" op 12V kom ik op de reckhorn uit.
Er zijn wat B1's te koop goedkoop, maar ik vraag me af, kan die op 12V werken?
Ik heb er ooit eentje gehad, prachtige unit. Heb hem echte nooit open gemaakt om te kijken of hij op 12vDC werkt...
Er zijn wat B1's te koop goedkoop, maar ik vraag me af, kan die op 12V werken?
Ik heb er ooit eentje gehad, prachtige unit. Heb hem echte nooit open gemaakt om te kijken of hij op 12vDC werkt...
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
hmm.. snelle responce van reckhorn!
ik heb een 12v-230 converter nodig volgens hun. Dat is jammer....
ik heb een 12v-230 converter nodig volgens hun. Dat is jammer....
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
Inderdaad. Zit een trafo in het middenaftakking van dacht ik 12V-0-12V of 15V-0-15V.
De opamps hebben een symmetrische voeding nodig.
De opamps hebben een symmetrische voeding nodig.
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
Je hebt ook gewoon schakelende voedingen die van 12V 2x15V DC of 2x12V DC maken, dat zou je ook kunnen doen.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
bijna 90 euro... Dat is echt te gortig voor dit projectje.sevenup schreef:
we twijfelen nog, OF een versterker kopen die WEL filters heeft, of idd zelfbouw filtertje maken.
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
Bart is dit niks voor je
ik heb er zo een zelf ook vo;lgens mij precies wat jij zoekt
http://link.marktplaats.nl/507934272
mvg bert
ik heb er zo een zelf ook vo;lgens mij precies wat jij zoekt
http://link.marktplaats.nl/507934272
mvg bert
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
ja dat is perfect idd!fritzie schreef:Bart is dit niks voor je
ik heb er zo een zelf ook vo;lgens mij precies wat jij zoekt
http://link.marktplaats.nl/507934272
mvg bert
ware het niet dat die ook behoorlijk duur is...
had 15 euro geboden, en dat bleek een " absurd" laag bod...
Overigens, de "meeste" crossovers voor de auto hebben fixed crossoverpunten.
80-100-120 etc.
Die zijn allemaal te hoog. (eigenlijk zoek ik dus een subsonic filter!)
Die caliber die aangehaald werd heeft dit probleem ook....
Rear: High-pass 12dB/Oct. 80Hz/ 100Hz/150Hz or Full range
Wat caliber wel heeft is bv dit:
http://webshop.caliber.nl/products/view ... /hf30.html
(En dit zou dan waarschijnlijk niet meer zijn dan een condensator en weerstand....)
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
Hoi Bart jammer dat je niet uit de buurt komt anders had je die van mij wel mogen lenen voor carnaval
Mvg Bert
Mvg Bert
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Reckhorn B1 filter op 12v?
ah, mooi aanbod!
het is allemaal een heel gedoe eigenlijk dat filtergepruts zo...
Ik kan echter niet zonder helaas, is gewoon een must!
belastbaarheid zonder HP is slecht namelijk. En voor de carnaval moet het hufterproof zijn
Ook gezien het feit dat we een nog wat zwaardere versterker hebben gekocht.
heb helaas te weinig kennis om "op een avondje" een actief filter te solderen, anders was er niets aan de hand natuurlijk.
Ik heb gelezen dat de passieve filters wel het rendement drukken, dat klopt ?
(kan me herinneren dat de F-mods die ik gebruikte daar ook last van hadden)

het is allemaal een heel gedoe eigenlijk dat filtergepruts zo...
Ik kan echter niet zonder helaas, is gewoon een must!
belastbaarheid zonder HP is slecht namelijk. En voor de carnaval moet het hufterproof zijn
Ook gezien het feit dat we een nog wat zwaardere versterker hebben gekocht.
heb helaas te weinig kennis om "op een avondje" een actief filter te solderen, anders was er niets aan de hand natuurlijk.
Ik heb gelezen dat de passieve filters wel het rendement drukken, dat klopt ?
(kan me herinneren dat de F-mods die ik gebruikte daar ook last van hadden)
