Reckhorn B1 filter op 12v?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door bartsegers »

Tja, in mijn zoektocht naar een mooie "basmamangement" op 12V kom ik op de reckhorn uit.

Er zijn wat B1's te koop goedkoop, maar ik vraag me af, kan die op 12V werken?

Ik heb er ooit eentje gehad, prachtige unit. Heb hem echte nooit open gemaakt om te kijken of hij op 12vDC werkt...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door bartsegers »

hmm.. snelle responce van reckhorn!

ik heb een 12v-230 converter nodig volgens hun. Dat is jammer....
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door sevenup »

Inderdaad. Zit een trafo in het middenaftakking van dacht ik 12V-0-12V of 15V-0-15V.
De opamps hebben een symmetrische voeding nodig.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door vigier »

Je hebt ook gewoon schakelende voedingen die van 12V 2x15V DC of 2x12V DC maken, dat zou je ook kunnen doen.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door sevenup »

Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door Vuurkat »

Op een stukje gaatjesprint dit maken met een hoogdoorlaat rond een TL072?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door bartsegers »

sevenup schreef:
bijna 90 euro... Dat is echt te gortig voor dit projectje.

we twijfelen nog, OF een versterker kopen die WEL filters heeft, of idd zelfbouw filtertje maken.
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door fritzie »

Bart is dit niks voor je

ik heb er zo een zelf ook vo;lgens mij precies wat jij zoekt


http://link.marktplaats.nl/507934272


mvg bert
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door bartsegers »

fritzie schreef:
Bart is dit niks voor je
ik heb er zo een zelf ook vo;lgens mij precies wat jij zoekt
http://link.marktplaats.nl/507934272
mvg bert
ja dat is perfect idd!
ware het niet dat die ook behoorlijk duur is...
had 15 euro geboden, en dat bleek een " absurd" laag bod... :evil:

Overigens, de "meeste" crossovers voor de auto hebben fixed crossoverpunten.
80-100-120 etc.
Die zijn allemaal te hoog. (eigenlijk zoek ik dus een subsonic filter!)

Die caliber die aangehaald werd heeft dit probleem ook....
Rear: High-pass 12dB/Oct. 80Hz/ 100Hz/150Hz or Full range

Wat caliber wel heeft is bv dit:

http://webshop.caliber.nl/products/view ... /hf30.html
(En dit zou dan waarschijnlijk niet meer zijn dan een condensator en weerstand....)
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door fritzie »

Hoi Bart jammer dat je niet uit de buurt komt anders had je die van mij wel mogen lenen voor carnaval

Mvg Bert
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Reckhorn B1 filter op 12v?

Bericht door bartsegers »

ah, mooi aanbod!

het is allemaal een heel gedoe eigenlijk dat filtergepruts zo...
Ik kan echter niet zonder helaas, is gewoon een must!
belastbaarheid zonder HP is slecht namelijk. En voor de carnaval moet het hufterproof zijn :D
Ook gezien het feit dat we een nog wat zwaardere versterker hebben gekocht.

heb helaas te weinig kennis om "op een avondje" een actief filter te solderen, anders was er niets aan de hand natuurlijk.

Ik heb gelezen dat de passieve filters wel het rendement drukken, dat klopt ?
(kan me herinneren dat de F-mods die ik gebruikte daar ook last van hadden)
Afbeelding
Plaats reactie