IR repeater

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mischa72
Contacteer:

IR repeater

Bericht door mischa72 »

Hallo,

Bij mijn huiskamer-set loop ik tegen een klein probleem aan.
Ik heb een kast gekocht met daarin 2 mooie vakken waar ik mijn apparatuur in wilde plaatsen. Nu blijken deze open vakken te klein om er nog een fatsoenlijke center bij te leggen. Daarom ga ik de apparatuur (met uitzondering van receiver en center) in een kastje uit het zicht plaatsen. Helaas (of maar goed ook) is mijn IR remote niet sterk genoeg om door 18mm tropisch hout te dringen, vandaar dat ik op zoek ben naar een mooie oplossing.

Ik heb op Ebay al een paar IR-repeaters gevonden, maar ik zoek eigenlijk iets waar ik al wat van gebruikerservaring als terugkoppeling van kan krijgen. Ik zoek dus de zekerheid dat het werkt. De apparatuur die ik ermee wil bedienen:
- Sony DVD-speler
- TVIX DVICO 6500HD mediaplayer
Dit lijkt me niks vreemds, maar wel 2 verschillende remotes. De mediaplayer zal nog wel een keer worden vervangen.

Mijn vraag is dus of er setjes zijn die jullie kunnen aanbevelen. Het liefste zo compact mogelijk, omdat de ontvanger toch in het zicht moet komen te zitten.

Groeten,
Mischa
mischa72
Contacteer:

Re: IR repeater

Bericht door mischa72 »

49 keer bekeken en niemand heeft een antwoord?

Hebben jullie dit probleem (deze uitdaging) dan niet?

Groeten,
Mischa
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Als ik dan even een apparaat wil bedienen wat niet in het zicht staat zet ik het deurtje op een kiertje open.

Maar een dvd start ik en kijk de film uit, eventueel een plaspauze maar dan heb je het wel gehad. :)
Er schijnen wel van die dingen te bestaan, maar ik gebruik tegenwoordig een Logitech 700 AB, ik stuur er ook mijn RelaiXed mee aan.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik heb het wel gelezen maar kan je geen advies geven gebaseerd op ervaring.
Wel dacht ik direct aan Marmitek maar of dat goed spul is???
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ik heb op Ebay best wel wat van die "verlengers" aangetroffen, maar ik heb geen idee of dat een beetje werkt. Op dit moment is de urgentie nog niet zo heel erg hoog, maar in de kerstvakantie wil ik wel graag aan de gang.

Groeten,
Mischa
richardkrol

Bericht door richardkrol »

Mischa,

Ik heb een professionele IR set liggen van Xantech. Stuur me even een email op info@hexateq.com, is wellicht interessant voor je.

Mvgr,

Richard
SuperR

Bericht door SuperR »

Marmitek IR Control 8 werkt erg goed. Heb al 20 of 30 van die kastjes gebruikt en zolang je het IR oogje op je apparaat kunt vinden werkt het. Zelfs de IR ontvanger kan tot ik meen iets van 50 of 100 meter verlengd worden. Let op, dit is een bedraad systeem..
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

richardkrol schreef:
Mischa,

Ik heb een professionele IR set liggen van Xantech. Stuur me even een email op info@hexateq.com, is wellicht interessant voor je.

Mvgr,

Richard
Hm, professioneel, klinkt als duur.....
SuperR schreef:
Marmitek IR Control 8 werkt erg goed. Heb al 20 of 30 van die kastjes gebruikt en zolang je het IR oogje op je apparaat kunt vinden werkt het. Zelfs de IR ontvanger kan tot ik meen iets van 50 of 100 meter verlengd worden. Let op, dit is een bedraad systeem..
Ja, ik vind die Control 8 zoveel lijken op de setjes die ik op Ebay tegenkom. Zou daar veel verschil in zijn?
Bij Conrad kost zo'n setje krap 100 euri en op Ebay nog geen $ 40,00 :shock: :shock:
Ik bedoel dus zoiets.

Groeten,
Mischa
ray5150

Bericht door ray5150 »

Mischa, Stuur Edo eens een PB. die gebruikt(e) ook zo'n soort IR verlenger vanwege een gesloten meubel.
Ik weet alleen niet meer welk merk en type...
Plaats reactie