Ik heb een Logitech Squeezebox Touch en een Quad 33/303 als set.
Daarbij een set Vifa Impuls luidsprekers op zeer zware handgemaakte stands.
Ik heb deze speakers een tijdje geleden gekocht via het HT -forum voor een schappelijke prijs.
Ik ben er op zich erg blij mee.
Het zijn goede speakers, die er ook nog eens redelijk goed uit zien, wat wil een mens nog meer....
Nou, ik zit regelmatig op vrij hoog geluidsniveau te luisteren, en soms schetteren de S-klanken me door de oren.
Dit zit vaak in de muziek die niet super is opgenomen, want als ik goed opgenomen muziek luister, dan hoor ik de S-klanken nog wel heel duidelijk,
maar dan klinkt dit gewoon natuurlijker en irriteert het niet.
Aangezien ik alle muziek die ik heb (+/- 100GB) niet weg wil gooien en alleen nog maar naar muziek wil luisteren die goed is opgenomen, wil ik op een
andere manier proberen dit probleem te tackelen.
Ik heb (met het oog op dit probleem) een Squeeze upgrade setje besteld.
Dit is een andere/beter voeding ( Best of Two Worlds Solution ) voor de Squeezebox Touch die op internet door sommige mensen warm wordt aanbevolen als upgrade.
Ik heb deze voeding vorige week aangesloten en beluisterd (paar dagen lang), maar het hielp totaal niet.
Ik zal niet zeggen dat er helemaal niets veranderde in het geluid, maar de "basis" bleef gewoon hetzelfde.
Misschien dat wanneer je heel goed en aandachtig gaat luisteren, dat er micro verschillen hoorbaar zijn (daargelaten of het beter wordt, of alleen iets anders).
Overigens vind ik dit ook een "enge" manier om met muziek bezig te zijn, maar ik wilde het toch proberen door de positieve reviews die ik had gelezen op internet.
Ik wil nu kijken of er bijv. met een ander setje tweeters, mijn speakers zo zijn te veranderen, dat ze wel goed en helder blijven klinken, maar dat het gemene randje
wat ik af en toe hoor eraf gehaald kan worden.
Ook kan ik kijken naar een andere set speakers, maar omdat deze speakers me verder heel goed bevallen, zit ik eerder te denken aan zoiets als het upgraden van de tweeters.
De units die nu in mijn Impulssen zitten zijn:
Tweeter: D25ASG 05-06
06 Ohm 805
Woofer: P17SJ 00-08
08 Ohm. 004
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Ook andere tips die mij zouden kunnen helpen om het geluid te krijgen zoals ik het graag wil, zijn uiteraard van harte welkom.
Hier een foto van de speakers waar het over gaat.