Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Ik vond de halve maantjes Subtieler, dat gaf meer het idee van 1 geheel. Al zal dit zeker ook netjes klinken en misschien nog in test statium zitten maar ik vind het echt heel erg jammer dat deze jongens overleden zijn
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Ach ja! Zonde is het zeker...maar bedenk dat ook de halve maan speakers als een enkel gevouwen rechte TL is begonnen! Wie weet waar dit weer heen gaat? Misschien wel :?: 8)
Als ik ooit nog tijd 'over' heb kan ik ze altijd opnieuw maken.....heb gelukkig goede tekeningen!
Ook deze wofer heeft wel weer iets nieuws....en wie weet wat er nog kan komen :idea: :?: :idea:
Groet, Simon
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Penguin »

Datum geweest.
Simon je hebt een lekker laag staan uit je prototype TL laag, viel me 100% mee dat mijn eindbakken (6ohmse trafo`s) erg goed scoorde op je 3,4 ohmse set speakers.
Je kon horen dat jouw aangepaste trafo`s van jouw KT88 iets beter in het laag controleren, was ook te verwachten.
Hoop dat je nog een mooie 3 tal digitale opnames kan maken van mijn 3 lp`s van Yello. :D
Simon was wel een beetje verbaasd van het laag wat Yello op vinyl weergeeft :P
Was een hele leerzame ontmoeting met Simon, daarbij hebben we wel kunnen uitsluiten dat mijn versterkers niet onderuit gingen op simon`s zijn set speakers en dat mijn speakers thuis verantwoordelijk zijn voor de misaanpassing in het laag die ik thuis ervaar.
voor herhaling vatbaar Simon ...
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief Tangband TL sub

Bericht door doppedoos »

Its trembling..... The HMS speakers are re-arising............... O:) :shock:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

ditmaal geheel van gebogen hardhouten triplex plaat.....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door Henkjan »

ook verder nog updates?
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

ga het keramisch tweatertje proberen van tangband
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door Henkjan »

doppedoos schreef:
ga het keramisch tweatertje proberen van tangband
die heb ik laatst in een vrij prijzig kant&klaar systeem gezien :mrgreen:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

spannend momentje in de bouw;
Heb de hardhouten triplex platen voorgebogen en de eerste laag van een kant verlijmd met de ribben, laat het geheel heel lang drogen daar her en der het hout lekker nat gemaakt is om de laatste spanningen eruit te halen. Benieuwd of het gaat lukken daar hard hout toch wel iets onwilliger is dan buigtriplex... 8)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door dre »

een dag of 4 zou ik zeker aanhouden.

maar da`s geen reden om geen plaatje te posten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

wow, een dag of 4... Thanks for de tip. had zelf 24 uur in gedachte.... maar meet toch eerst de vochtigheid alvorens te ontlasten

@Dre; plaatjes komen zeker! maar dit keer wat later.......
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

ook voor dre ;-) wat plaatjes van de eerste verlijmde laag:

Kon goed voelen dat de spanning eruit was en vind het voor een eerste poging heel aardig.

Het voordeel van deze bouwwijze is dat ik het geheel nu natuurlijk heel weinig hoef te schuren/plamure/lakken etc... Zoals ik hoopte is het oppervlak van het hout mooi glad en zal het enkel een kwestie van licht opschuren zijn en zet ik het geheel in de 'rode'hout olie zodat de nerf rood naar de voorgrond komt

Enfin, tijd om de volgende lagen te verlijmen
Bijlagen
foto006.jpg
foto007.jpg
foto008.jpg
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

de eerste halve maan lijkt te lukken en ziet er onafgewerkt zo uit:
Bijlagen
foto009.jpg
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door jeroen_d »

Dit gaat weer mooi worden!
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door AatV »

Wordt deze "banaan" ook weer geel?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

@Aat dit maal verberg ik de hout nerf/structuur niet. Dit maal dus licht opschuren en natuurlijk coaten of in olie. Net van een hout bedrijfje afkomstig en ga morgen weer heen met wat sample hout en kijken wat hun coatings op dit hout doet. Had al een klein stukje meegenomen om te kijken maar door het kleurverschil van de diverse hout platen zal ik iets meer mee moeten nemen..
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

Even een tussenstop om even het gereedschap wat aan te passen daar ik meer precisie wil hebben bij het zagen van gave cirkels. Hiervoor mn nieuwe decoupeerzaak voorzien van een precieze 'passer' geleiding. Gestart met de tweede halve maan en plaatjes volgen als ook deze verlijmd is.
simon
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

Weer en stapje verder... zal her en der toch wat moeten schuren....
groet Simon,
In het nieuwe jaar weer verder met de bouw....even een kerst stop....
Bijlagen
foto010.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door Wowly »

ik zegt: bijzonder ontwerp!!! Heb wel eens vaker van die maantjes gezien, maar waar was dat ook al weer?????
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

gelukkig ben ik kort van geheugen en zul je geheel op je eigen krachten moeten vertrouwen om door die warboel van neuronen het juiste historische pad t e vinden en misschien daar het pad naar de oplossing van dit , voor mij onmogelijke te beantwoorden vraagstuk te beantwoorden......
Of zou het te maken hebben met verborgen pijn ????
weet het ook niet meer..... :sure:
Simon
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door Wowly »

ik bedoelde op je proto's die hebt gehad :D
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

Langzaam zijn de eerste resultaten van 2012 zichtbaar:
Bijlagen
foto011.jpg
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

weer een paar plaatjes:

Nog een paar laagjes en de terminals monteren..... filter onderdelen bij elkaar rapen en gewoon verder gaan.
Groet, simon
Bijlagen
foto012.jpg
foto013.jpg
foto014.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door Henkjan »

wat een donker gekleurde maan :wink:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Bericht door doppedoos »

aaaaah Nee. Dat is nou 'The dark side off.....' O:)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”