Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
Moderator: Beheerdersteam
Ach ja! Zonde is het zeker...maar bedenk dat ook de halve maan speakers als een enkel gevouwen rechte TL is begonnen! Wie weet waar dit weer heen gaat? Misschien wel
Als ik ooit nog tijd 'over' heb kan ik ze altijd opnieuw maken.....heb gelukkig goede tekeningen!
Ook deze wofer heeft wel weer iets nieuws....en wie weet wat er nog kan komen
Groet, Simon
Als ik ooit nog tijd 'over' heb kan ik ze altijd opnieuw maken.....heb gelukkig goede tekeningen!
Ook deze wofer heeft wel weer iets nieuws....en wie weet wat er nog kan komen
Groet, Simon
Datum geweest.
Simon je hebt een lekker laag staan uit je prototype TL laag, viel me 100% mee dat mijn eindbakken (6ohmse trafo`s) erg goed scoorde op je 3,4 ohmse set speakers.
Je kon horen dat jouw aangepaste trafo`s van jouw KT88 iets beter in het laag controleren, was ook te verwachten.
Hoop dat je nog een mooie 3 tal digitale opnames kan maken van mijn 3 lp`s van Yello.
Simon was wel een beetje verbaasd van het laag wat Yello op vinyl weergeeft
Was een hele leerzame ontmoeting met Simon, daarbij hebben we wel kunnen uitsluiten dat mijn versterkers niet onderuit gingen op simon`s zijn set speakers en dat mijn speakers thuis verantwoordelijk zijn voor de misaanpassing in het laag die ik thuis ervaar.
voor herhaling vatbaar Simon ...
Simon je hebt een lekker laag staan uit je prototype TL laag, viel me 100% mee dat mijn eindbakken (6ohmse trafo`s) erg goed scoorde op je 3,4 ohmse set speakers.
Je kon horen dat jouw aangepaste trafo`s van jouw KT88 iets beter in het laag controleren, was ook te verwachten.
Hoop dat je nog een mooie 3 tal digitale opnames kan maken van mijn 3 lp`s van Yello.
Simon was wel een beetje verbaasd van het laag wat Yello op vinyl weergeeft
Was een hele leerzame ontmoeting met Simon, daarbij hebben we wel kunnen uitsluiten dat mijn versterkers niet onderuit gingen op simon`s zijn set speakers en dat mijn speakers thuis verantwoordelijk zijn voor de misaanpassing in het laag die ik thuis ervaar.
voor herhaling vatbaar Simon ...
Re: Tangband D'Appolito inclusief Tangband TL sub
Its trembling..... The HMS speakers are re-arising...............

Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
ditmaal geheel van gebogen hardhouten triplex plaat.....
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
ga het keramisch tweatertje proberen van tangband
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
die heb ik laatst in een vrij prijzig kant&klaar systeem geziendoppedoos schreef:ga het keramisch tweatertje proberen van tangband
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
spannend momentje in de bouw;
Heb de hardhouten triplex platen voorgebogen en de eerste laag van een kant verlijmd met de ribben, laat het geheel heel lang drogen daar her en der het hout lekker nat gemaakt is om de laatste spanningen eruit te halen. Benieuwd of het gaat lukken daar hard hout toch wel iets onwilliger is dan buigtriplex...
Heb de hardhouten triplex platen voorgebogen en de eerste laag van een kant verlijmd met de ribben, laat het geheel heel lang drogen daar her en der het hout lekker nat gemaakt is om de laatste spanningen eruit te halen. Benieuwd of het gaat lukken daar hard hout toch wel iets onwilliger is dan buigtriplex...
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
een dag of 4 zou ik zeker aanhouden.
maar da`s geen reden om geen plaatje te posten!
maar da`s geen reden om geen plaatje te posten!
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
wow, een dag of 4... Thanks for de tip. had zelf 24 uur in gedachte.... maar meet toch eerst de vochtigheid alvorens te ontlasten
@Dre; plaatjes komen zeker! maar dit keer wat later.......
@Dre; plaatjes komen zeker! maar dit keer wat later.......
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
ook voor dre
wat plaatjes van de eerste verlijmde laag:
Kon goed voelen dat de spanning eruit was en vind het voor een eerste poging heel aardig.
Het voordeel van deze bouwwijze is dat ik het geheel nu natuurlijk heel weinig hoef te schuren/plamure/lakken etc... Zoals ik hoopte is het oppervlak van het hout mooi glad en zal het enkel een kwestie van licht opschuren zijn en zet ik het geheel in de 'rode'hout olie zodat de nerf rood naar de voorgrond komt
Enfin, tijd om de volgende lagen te verlijmen
Kon goed voelen dat de spanning eruit was en vind het voor een eerste poging heel aardig.
Het voordeel van deze bouwwijze is dat ik het geheel nu natuurlijk heel weinig hoef te schuren/plamure/lakken etc... Zoals ik hoopte is het oppervlak van het hout mooi glad en zal het enkel een kwestie van licht opschuren zijn en zet ik het geheel in de 'rode'hout olie zodat de nerf rood naar de voorgrond komt
Enfin, tijd om de volgende lagen te verlijmen
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
de eerste halve maan lijkt te lukken en ziet er onafgewerkt zo uit:
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
@Aat dit maal verberg ik de hout nerf/structuur niet. Dit maal dus licht opschuren en natuurlijk coaten of in olie. Net van een hout bedrijfje afkomstig en ga morgen weer heen met wat sample hout en kijken wat hun coatings op dit hout doet. Had al een klein stukje meegenomen om te kijken maar door het kleurverschil van de diverse hout platen zal ik iets meer mee moeten nemen..
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
Even een tussenstop om even het gereedschap wat aan te passen daar ik meer precisie wil hebben bij het zagen van gave cirkels. Hiervoor mn nieuwe decoupeerzaak voorzien van een precieze 'passer' geleiding. Gestart met de tweede halve maan en plaatjes volgen als ook deze verlijmd is.
simon
simon
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
Weer en stapje verder... zal her en der toch wat moeten schuren....
groet Simon,
In het nieuwe jaar weer verder met de bouw....even een kerst stop....
groet Simon,
In het nieuwe jaar weer verder met de bouw....even een kerst stop....
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
ik zegt: bijzonder ontwerp!!! Heb wel eens vaker van die maantjes gezien, maar waar was dat ook al weer?????
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
gelukkig ben ik kort van geheugen en zul je geheel op je eigen krachten moeten vertrouwen om door die warboel van neuronen het juiste historische pad t e vinden en misschien daar het pad naar de oplossing van dit , voor mij onmogelijke te beantwoorden vraagstuk te beantwoorden......
Of zou het te maken hebben met verborgen pijn ????
weet het ook niet meer.....
Simon
Of zou het te maken hebben met verborgen pijn ????
weet het ook niet meer.....
Simon
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
Langzaam zijn de eerste resultaten van 2012 zichtbaar:
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
weer een paar plaatjes:
Nog een paar laagjes en de terminals monteren..... filter onderdelen bij elkaar rapen en gewoon verder gaan.
Groet, simon
Nog een paar laagjes en de terminals monteren..... filter onderdelen bij elkaar rapen en gewoon verder gaan.
Groet, simon
Re: Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker
aaaaah Nee. Dat is nou 'The dark side off.....' 
