remote kabel aansluiten

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Peterheuvel_nl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 jan 2009, 21:56

remote kabel aansluiten

Bericht door Peterheuvel_nl »

Een simpele vraag:D...

Hoe moet ik de remotekabel aansluiten achterop mijn radio..

heb een JVC KD-BT22.

heeft iemand hier een simpel antwoord op.

bvd...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

www.12vhifi.nl

Verkeerde forum deel dus. (zelfs een beetje verkeerde forum)
Ik ga ervan uit dat je andere topic over een compo setje gaat.
(kastje) met woofertje en tweeter...
Voor dat topic geldt zelfde reactie: www.12vhifi.nl

succes
Peterheuvel_nl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 jan 2009, 21:56

Bericht door Peterheuvel_nl »

daar heb ik al zitten kijken maar daar wordt ik niet echt wijzer van...

heeft iemand nog info over hoe aan te sluiten en welk hulpstukje ik mss nog nodig heb?
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Meestal is het een blauwe draad (soms met een wit/geel streepje) met een rond kabelschoentje (vrouwtje), en daar hangt volgens mij altijd een labeltje aan.
Die hoef je alleen te verlengen en op je versterker aan te sluiten, of je daar kroonsteentjes of kabelschoentjes voor gebruikt maakt niks uit.

Of bedoel je wat anders?
Peterheuvel_nl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 jan 2009, 21:56

Bericht door Peterheuvel_nl »

ja ok dat begrijp ik en die blauwe/witte kabel heb ik ook gevonden maar die zit gelijk in mijn iso connector... dus wat kan ik er dan tussen bouwen zodat ik mijn remote kabel van me versterker er tussen kan doen?
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Beste Peter,

Gezien er nu 3 nieuwe topics zijn over dit onderwerp (ik vermoed per ongeluk), is het handig even de FAQ (frequent asked questions) door te lezen: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/faq.php .

Dit aangezien jouw vraag waarschijnlijk binnen een enkel topic beantwoord kon worden.
Peterheuvel_nl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 jan 2009, 21:56

Bericht door Peterheuvel_nl »

:D thanks
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Peterheuvel_nl schreef:
ja ok dat begrijp ik en die blauwe/witte kabel heb ik ook gevonden maar die zit gelijk in mijn iso connector... dus wat kan ik er dan tussen bouwen zodat ik mijn remote kabel van me versterker er tussen kan doen?
Je hoeft er naar mijn weten niks tussen te bouwen, het is gewoon een schakeldraad waar 12V op komt te staan als je de radio (head unit) aan zet.

Misschien is het helemaal niet verstandig om er zelf aan te beginnen, en dat is niet lullig bedoeld, maar veel simpeler word het niet.

Of je moet goed proberen uit te leggen wat het probleem is, of anders even vragen bij de zaak waar je de versterker/radio hebt gekocht naar een klem waarmee je af kunt takken (Klem je op de originele draad en een draad die naar je versterker loopt).
Peterheuvel_nl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 jan 2009, 21:56

Bericht door Peterheuvel_nl »

het probleem is dat ik nu niet weet waar ik de remote draad van mijn versterker aan moet sluiten op mijn radio...

ter informatie mijn radio is jvc kd-bt22.
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Aftakken of los knippen van de ISO stekker?
Peterheuvel_nl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 jan 2009, 21:56

Bericht door Peterheuvel_nl »

dus ik kan gewoon zo'n verdeel stukje kopen bij een carshop en die ertussen zetten?
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Dat zou over het algemeen geen probleem moeten zijn, maar de meeste info die je nodig hebt staat in de handleiding (max. belasting remote (wss 500mA) en hoeveel je versterker ongeveer vraagt (moet ik om liegen, maar dat zal wss minder dan 100mA zijn).
Peterheuvel_nl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 jan 2009, 21:56

Bericht door Peterheuvel_nl »

ok thanks...

ga ik morgen even langs de autoshop. die kunnen mij mss nog wel verder helpen.

maar bedankt voor je reactie
Plaats reactie