Project: Mivoc SB25JM

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door TubeHead »

Je bedoeld afgefreesden kanten ? Ja dat zou ik wel doen.
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Zuur van die kapotte woofertjes... Inderdaad terugsturen, tis geen duur spul, maar t zou gewoon goed moeten zijn. Ik heb de achterzijde van de baffle ook afgeschuind, maar hou er wel rekening mee dat je dan genoeg laat zitten om de speaker goed te kunnen vastzetten.

Edit: valt me nu pas op dat je een kant en klaar filter hebt gekregen, had verwacht dat je ook gewoon een zak met losse componenten zou krijgen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Henkjan »

@Lars: wil je svp de foto's uploaden naar t forum en NIET gebruik maken van fotoemmer etc? alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Henkjan schreef:
@Lars: wil je svp de foto's uploaden naar t forum en NIET gebruik maken van fotoemmer etc? alvast bedankt.
Huh? Dit is het enige forum waar ik kom waar dit zo "moet", aderen doen moeilijk ivm grote files op de server, traag, kosten enz.
Maar als dit de regel is dan zal ik dan doen.

Joland schreef:
Edit: valt me nu pas op dat je een kant en klaar filter hebt gekregen, had verwacht dat je ook gewoon een zak met losse componenten zou krijgen.
Die stnd versie komet met een frefab filer, wel je een upgrade moet je dat filter van €44,- kopen.
Dus dan is het €36,- + €44,- = €80,- dat ik niet wat we bedacht hadden, maar we hadden het fout gelezen.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door TubeHead »

Lars Oosterveen schreef:
Henkjan schreef:
@Lars: wil je svp de foto's uploaden naar t forum en NIET gebruik maken van fotoemmer etc? alvast bedankt.
Huh? Dit is het enige forum waar ik kom waar dit zo "moet", aderen doen moeilijk ivm grote files op de server, traag, kosten enz.
Maar als dit de regel is dan zal ik dan doen.

Dit is ook niet zomaar een forum ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Tijd voor een update.

Gisteren een bovenfrees geregeld, vanavond even ophalen.
ZSM weer een update als ik met de frees heb geoefend.

Net ook een mail gehad vanuit Duitsland waar ik blij van wordt.

Guten Tag Herr Oosterveen,

bitte Entschuldigen Sie dieses Missgeschick.

Wir werden heute 2 neue Tieftöner auf die Reise schicken. Bitte entsorgen Sie die verbeulten Tieftöner. Eine Rücksendung aus den Niederlanden lohnt sich bei dem geringen Preis nicht.

Für Fragen stehen wir immer gerne zur Verfügung.

Viele Grüße Stefan Schönherr

Kijk, dit is netjes geregeld.
Die kapotte weg gooien en de nieuwen zijn onderweg!
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Bij mij waren ze destijds een baspijpje vergeten, ook keurig in orde gemaakt. Goede ervaringen met die jongens, er worden dan wel fouten gemaakt, maar die worden wel snel en netjes hersteld. Da's ook wat waard.

Overigens wel vaag dat een kant en klaar filter zoveel goedkoper is dan een zelfbouwfilter... Nou begrijp ik ook waarom je toch niet voor het duurdere filter bent gegaan...
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door meiborg »

Wat zonde! Jammer dat je project zo stil komt te liggen, ik vind het een prachtig ontwerp, al helemaal gelet op de prijs.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Chris_T »

Joland schreef:
Overigens wel vaag dat een kant en klaar filter zoveel goedkoper is dan een zelfbouwfilter... Nou begrijp ik ook waarom je toch niet voor het duurdere filter bent gegaan...
Maar daar zijn ook de componenten naar hoor. Gewone ferietstaaf spoelen (zien er wel goed uit verder!), chinchen foliespoel en 2 elco's antiparallel??.
Een zelfbouwfilter zal kwalitatief veel beter zijn 8) , maar of je daar veel verschil mee zal horen met deze speakers geen idee.
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

@meiborg, wie heeft het over stil liggen? Dat doe je als je slaapt :mrgreen:

Vanavond eens oefenen met de frees en dan kan ik de fronten al wel frezen.
Daar hoef ik de 4 drivers niet voor te hebben.
Voordeel is zelfs dat ik een van die 2 kapotte voor het proefpassen kan gaan gebruiken zonder bang te zijn voor beschadigingen.

Over de plaatsing van het filter, we hebben nog wat 25mm MDF en nog wat 22mm MDF over.
Daar wil ik nog 2 soort plaatjes van maken met de buitenmaten van de onderkant van de speaker, daar een compartiment in maken en zo komt het filter dus op de kop onder de speaker te hangen.
Dus onder de speaker nog 2 plankjes zetten met een holle ruimte, niemand die het ziet, maar wel plek voor een filter.

Chris_T schreef:
Een zelfbouwfilter zal kwalitatief veel beter zijn 8) , maar of je daar veel verschil mee zal horen met deze speakers geen idee.
Inderdaad, dat denk ik ook.
Eerst zo maar eens spelen en dan kan ik later nog wel een keer dat upgradefilter nemen.
En dan ook in hetzelfde compartiment stoppen.
Bijlagen
filterplaatsing.JPG
filterplaatsing.JPG (9.14 KiB) 527 keer bekeken
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

De bovenfrees is binnen, met een doosje met freesjes.
Jammer dat er geen cirkelgeleider bij zit, dus dat moet ik nog opzoeken hoe of wat precies.
Maar dat zal wel in het houtbewerkings gedeelte staan.

Komend weekend maar eens aan klussen.
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Circelgeleider is niet zo heel lastig te maken, kijk anders ff hier:

viewtopic.php?t=333&postdays=0&postorder=asc&start=50
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Joland schreef:
Circelgeleider is niet zo heel lastig te maken, kijk anders ff hier:
viewtopic.php?t=333&postdays=0&postorder=asc&start=50
Dat zie ik nog wel goed gaan.
Ik heb nog wel wat M6 draadeinden liggen en kan ook wel crea zijn met wat plankjes en dan ga ik eens zo`n ding maken.


Hoe heb jij trouwens dat gat voor de tweeter gemaakt? Die is dan rond met 2 uitsteeksels, dus met name die 2 uitsteeksels.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door meiborg »

Ohhh, nog genoeg te doen idd zie ik ;) het houdt je van de staat hè!

Mvg Reinder
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Als het goed is, zitten er ook 2 geleiderailtjes bij je frees. Die heb ik gebruik voor mijn circelgeleider, wel demontabel uiteraard.

Het gat voor de tweeter heb ik met de 7-gatenzaag gedaan en vervolgens de 'oortjes' met de decoupeerzaag. Het gat frezen is nauwkeuriger, maar met mijn toenmalige freesgeleider kon ik zulke kleine bochten niet maken. Je moet wel uitkijken bij het zagen van de oortjes, want de rand van de tweeter steekt niet erg ver uit ten opzichte van de aansluitingen - als je te ver doorzaagt dan valt de rand er niet meer overheen.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door TubeHead »

Al vorderingen Lars ?
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Nog niet helaas, ik ben bang om te gaan frezen.

Ik ben nu bij Joland, straks maar eens tips'n'trics vragen
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Vandaag gaat het een klusdag worden.

Doel: dubbele bodem uithollen, schuine kopse kanten zagen voor binnen in de kast, deuveltjes boren/plaatsern zodat de kast droog in elkaar kan.
Omdat de cirkelgeleider nog niet klaar is kan ik de fronten nog niet afwerken.
Die verwacht ik komende week wel binnen.

Foto's volgen, eerst mijn warme bed maar verlaten en de aanzienlijk koudere garage opzoeken.
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Succes vandaag :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Ik heb de breedte die niet goed was opgelost, sleuven voor de interne bedrading gefreest en het gat gemaakt voor de dubbele bodem, waar het filter komt te zitten.

Maar geen deuvels kunnen boren, morgen maar doen.
Morgen post ik ook even de foto`s.
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Gister even wat plannen gemaakt voor een soort van voet voor de speaker.
Waar dus ruimte is voor het filter en waar ik ook een terminal op wil gaan maken.

Komend weekend even de schuine kanten laten zagen en dan kan ik deuveltjes gaan boren.
Bijlagen
voet.JPG
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Gisteren verder geklust, allerlei deuvels geboord.

Het duurt even, maar dan ben je er ook wel.

1 kast is helemaal klaar qua deuvels en de andere kast is bijna op de helft.
Komende week het hout voor de voet halen en verder met de deuvels.
joddi
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 18:55

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door joddi »

Leuk om je project gelezen te hebben Lars! zoals gezegd kom ik graag luisteren als ze klaar zijn!

Groetjes, Jordi
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Dit is niet een heel actief topic, sorry daar voor.

Maar afgelopen weekend wel verder gekomen.
De 2e kast is ook volledig geboord zeg maar, alle deuvels kunnen er in.
Ook heb ik de rampa-moeren gevonden en hier wat mee getest, ziet er goed uit.

Morgenavond ga ik verder met de latten voor de voet.
Deze ga ik in verstek zagen en de voet steekt dan als het ware uit als een plint ofzo.
Hij zal rondom 2,5cm uitsteken en hij is 3,8cm hoog.

To-do:
- Gaten in de fronten frezen (zater dag hulp van Joland gepland).
- Dempings materiaal op maat knippen.
- Kijkgat (tl-poort) aan de binnenkant schilderen.
- Interne bekabeling vast kitten in de gefreesde geulen.
- Filter monteren onderop de behuizing.
- Behuizing verlijmen.
- Driverrand aan de binnenkant opvullen met kit, zodat de rand niet indeukt rond de boutgaten.


Doel: op 4 februari een speelbare set hebben staan, zodat ik ze meteen kan laten meten op de luisterdag.
Dat worden nog een best aantal avonden klussen in de garage!
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Ben benieuwd :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”