Voeding Squeezbox Touch
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Voeding Squeezbox Touch
Tentlabs clock wil je dan in het kastje zelf houden? de tentlabs clock die ik heb past er denk ik niet in in ieder geval.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Voeding Squeezbox Touch
Kan je hier wat meer over vertellen. Foto's hoe je dit geplaatst hebt etc? Ik denk dat daar zeker interesse in is (ik in ieder geval).bvermazen schreef:Voor de touch bezitters , ik heb vorig weekend mijn clocks vervangen , zeker een upgrade.
http://www.squeezeboxupgrades.co.uk/sbt ... lock.shtml
p.s. haal niet de ribbons van de display los.. scheelt je wat ellende bij in elkaar zetten weer.
Scanspeakman
Re: Voeding Squeezbox Touch
Foto's heb ik niet nee, opzich is het vrij simpel. Enige rotte was dat de clocks die erop zitten gelijmd zaten. Schijnen ze te doen als een printplaat aan beide kanten wordt voorzien van smd componenten.
-de voet eraf halen, is torckx maar lukt ook met een platte schroevendraaier die goed past
-2 schroefjes hieronder van de display eruit
-onderkant van de display naar je toe halen en de display naar beneden schuiven
-zorgen dat de ribbons blijven zitten!! Dit is ook de reden waarom ik nu even geen foto´s ga maken haha. Het zit eindelijk weer in elkaar zodat de display het doet
-de print zit onder met 3 schroefjes vast, en boven met 2 , een van de hoeken zit de schroef verstopt onder een stukje tape
-haal de plugjes van de speaker en nog iets technisch los, print moet nu eruit te halen zijn(is even klooien)
-de clocks zitten op de achterkant , desoldeer deze , inclusief de smd condensatoren die erbij zitten , had met een stift de frequentie op de print geschreven erbij overigens...
-soldeer de voeding aan de binnenkomende voeding plug
-soldeer de clocks via draad op de touch print
-plak de print vast met wat dubbelzijdig tape
Hierna even controleren of alles het nog doet zonder de behuizing! test verschillende bitrate's , dan weet je of beide clocks het doen. Werkt het niet , dan heb je de draden verkeerd om op de print gesoldeerd. wat ik verder had is dat op de kleine eilandjes van de clock print de draad niet lekker soldeerde , direct op de clock gesoldeerd nu.
Hierna kan alles weer in elkaar. Doordat ik de ribbons losgehaald had duurde het nogal lang om het geheel weer werkend in elkaar te zetten, maar het was het zeker waard.
De foto op die site is trouwens goed bruikbaar!
-de voet eraf halen, is torckx maar lukt ook met een platte schroevendraaier die goed past
-2 schroefjes hieronder van de display eruit
-onderkant van de display naar je toe halen en de display naar beneden schuiven
-zorgen dat de ribbons blijven zitten!! Dit is ook de reden waarom ik nu even geen foto´s ga maken haha. Het zit eindelijk weer in elkaar zodat de display het doet
-de print zit onder met 3 schroefjes vast, en boven met 2 , een van de hoeken zit de schroef verstopt onder een stukje tape
-haal de plugjes van de speaker en nog iets technisch los, print moet nu eruit te halen zijn(is even klooien)
-de clocks zitten op de achterkant , desoldeer deze , inclusief de smd condensatoren die erbij zitten , had met een stift de frequentie op de print geschreven erbij overigens...
-soldeer de voeding aan de binnenkomende voeding plug
-soldeer de clocks via draad op de touch print
-plak de print vast met wat dubbelzijdig tape
Hierna even controleren of alles het nog doet zonder de behuizing! test verschillende bitrate's , dan weet je of beide clocks het doen. Werkt het niet , dan heb je de draden verkeerd om op de print gesoldeerd. wat ik verder had is dat op de kleine eilandjes van de clock print de draad niet lekker soldeerde , direct op de clock gesoldeerd nu.
Hierna kan alles weer in elkaar. Doordat ik de ribbons losgehaald had duurde het nogal lang om het geheel weer werkend in elkaar te zetten, maar het was het zeker waard.
De foto op die site is trouwens goed bruikbaar!
Re: Voeding Squeezbox Touch
Is het display eenvoudig los te halen, zodat je het wellicht in een Hifi2000 kast zou kunnen inbouwen samen met een DAC en een verbeterde voeding.
Re: Voeding Squeezbox Touch
Ik kan iedereen deze voeding van harte aanbevelen!
http://www.tentlabs.com/Components/Tube ... supply.pdf
Heb deze upgrade nagebouwd, en het resultaat is verbluffend. Zelfs bij gebruik van een hele goede externe DAC wordt het eindresultaat ook weer beter!
http://www.tentlabs.com/Components/Tube ... supply.pdf
Heb deze upgrade nagebouwd, en het resultaat is verbluffend. Zelfs bij gebruik van een hele goede externe DAC wordt het eindresultaat ook weer beter!
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: Voeding Squeezbox Touch
Mijn hifi2000 front panel is inmiddels bij Schaeffer aangekomen... en ik ga dus precies doen wat je zei...
Zal tzt foto's posten
Zal tzt foto's posten
