Gezocht....Nieuwe 5.1 (of meer) set....
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Gezocht....Nieuwe 5.1 (of meer) set....
In het kander van wat zullen we nu weer eens gaan vervangen aan de huidige stereo-set, is ons oog gevallen op een de huidige 5.1 set die beneden staat. Leuke Technics 5.1 receiver. Maar na toch wel een aantal jaren trouwe dienst te hebben gedaan is ook die aan vervanging. Hij doet het nog prima, maar alles gaat mooier en beter worden, dus is dit nu de zwakste schakel...(bedankt en tot ziens)
Dus me aan het orienteren op wat leuks. Prijs ben ik nog niet uit, maar was nieuwsgierig naar ervaringen van mede-forum-leden.
Edo
Dus me aan het orienteren op wat leuks. Prijs ben ik nog niet uit, maar was nieuwsgierig naar ervaringen van mede-forum-leden.
Edo
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Liefst receiver, en als het kan MET losse eindversterkers. Lijkt me wel grappig, maar hoeft niet. Ik zat meer te denken aan rond of wat meer dan 2000 euro.
De speakers die er aan komen te hangen zijn in eerste instantie m'n proteus, maar dat is nog niet zeker. Als ik de kolder in m'n kop krijg staan er zo andere....Dus een iets wat onzekere factor. Maar wel zelfbouw, dus dit kan altijd aangepast worden voor versterker.
Edo
De speakers die er aan komen te hangen zijn in eerste instantie m'n proteus, maar dat is nog niet zeker. Als ik de kolder in m'n kop krijg staan er zo andere....Dus een iets wat onzekere factor. Maar wel zelfbouw, dus dit kan altijd aangepast worden voor versterker.
Edo
Hi Edo,
Ik zou op de tweedehands markt kijken.
Daar heb je vaak voor hele leuke prijzen mooie spullen.
Als je bij de proteus blijft, dan is het zoeken naar een versterker wel wat makkelijker.
Mijn speakers hebben bijvoorbeeld een rendement van 93 dB. Dan kom je met een versterker van 40 watt al heel ver.
Zijn je speakers maar een dB of 87, dan moet je al 4 keer zoveel vermogen hebben.
Ik zou ook niet meer dan een 5.1 versterker nemen, tenzij je de zesde of zevende speaker heel goed kwijt kan.
Beter een goede 5.1 opstelling, dan een slechte 6.1 of 7.1
Wat voor sound vind je mooi?
Moet het warm zijn, of bijvoorbeeld veel neutraler?
Ik heb bijvoorbeeld een TAG McLaren surround processor. Deze is heel neutraal. Dus met een hele neutrale eindtrap en speakers kan het wel clinisch worden. Maar met een mooie match klinkt het als een klokje.
Ik gebruik nu een Parasound eindtrap. Dit is ook wel een lekkere combi.
Hoewel deze zeker vervangen gaat worden voor zelfbouw.
Die 2000 Euro. Dat is dus voor de voor- en eindversterker samen?
Meestal kost een echt mooie voorversterker rond de 1500 Euro. Als je de eindversterking dan zelf bouwt, dan zal je denk ik tussen de 2000 en 2500 kwijt zijn.
Ik zou op de tweedehands markt kijken.
Daar heb je vaak voor hele leuke prijzen mooie spullen.
Als je bij de proteus blijft, dan is het zoeken naar een versterker wel wat makkelijker.
Mijn speakers hebben bijvoorbeeld een rendement van 93 dB. Dan kom je met een versterker van 40 watt al heel ver.
Zijn je speakers maar een dB of 87, dan moet je al 4 keer zoveel vermogen hebben.
Ik zou ook niet meer dan een 5.1 versterker nemen, tenzij je de zesde of zevende speaker heel goed kwijt kan.
Beter een goede 5.1 opstelling, dan een slechte 6.1 of 7.1
Wat voor sound vind je mooi?
Moet het warm zijn, of bijvoorbeeld veel neutraler?
Ik heb bijvoorbeeld een TAG McLaren surround processor. Deze is heel neutraal. Dus met een hele neutrale eindtrap en speakers kan het wel clinisch worden. Maar met een mooie match klinkt het als een klokje.
Ik gebruik nu een Parasound eindtrap. Dit is ook wel een lekkere combi.
Hoewel deze zeker vervangen gaat worden voor zelfbouw.
Die 2000 Euro. Dat is dus voor de voor- en eindversterker samen?
Meestal kost een echt mooie voorversterker rond de 1500 Euro. Als je de eindversterking dan zelf bouwt, dan zal je denk ik tussen de 2000 en 2500 kwijt zijn.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik zal eens kijken nnar de processor die jij hebt. De kans bestaat dat de eindversterkers zelf gemaakt gaan worden. Hoe of wat weet ik nog niet. Ben ook nog op dit punt zoekende. Maar goed, eerst maar een skijken of hier nog leuke suggesties naar voren komen.
Kwam deze onderandere tegen op internet. Moet nog verder kijken wat het is, maar er komt toch wel erg veel leuks uit China.

De 26 kilo wegende KorSun D9 Multi-Channel Amplifier.
Maar ja, hoe klinkt ie...thats the question..
Maar ik sta open voor suggesties.
Edo
Kwam deze onderandere tegen op internet. Moet nog verder kijken wat het is, maar er komt toch wel erg veel leuks uit China.

De 26 kilo wegende KorSun D9 Multi-Channel Amplifier.
Maar ja, hoe klinkt ie...thats the question..
Maar ik sta open voor suggesties.
Edo
De amp die hierboven staat ken ik niet. Lijkt me toch wel een redelijke gok, en daarvoor ook iets teveel geld.
De processor die ik heb is niet goedkoop. Maar hij is echter wel te upgraden. Dus zodra er nieuwe formaten uitkomen, kan je deze of downloaden van de website en via een speciale kabel uploaden naar je processor.
Maar je kan hem nu bijvoorbeeld ook upgraden naar een dual processor uitvoering.
Dan kan je roomcorrection doen. Dat wil zeggen dat je via een RTA meeting de pieken en dalen in je respons kan aanpakken. Voor ALLE kanalen.
Maar dat kost ook wel wat.
Parasound levert een mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Je kan denk ik wel rond de 1000 Euro een 1205 of 1206 vinden.
Als je wilt mag je wel eens bij mij komen luisten hoe je het vindt klinken.
De processor die ik heb is niet goedkoop. Maar hij is echter wel te upgraden. Dus zodra er nieuwe formaten uitkomen, kan je deze of downloaden van de website en via een speciale kabel uploaden naar je processor.
Maar je kan hem nu bijvoorbeeld ook upgraden naar een dual processor uitvoering.
Dan kan je roomcorrection doen. Dat wil zeggen dat je via een RTA meeting de pieken en dalen in je respons kan aanpakken. Voor ALLE kanalen.
Maar dat kost ook wel wat.
Parasound levert een mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Je kan denk ik wel rond de 1000 Euro een 1205 of 1206 vinden.
Als je wilt mag je wel eens bij mij komen luisten hoe je het vindt klinken.
Check dit eens:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 61068&rd=1
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 43897&rd=1
Dan heb je een dijk van een set!!!!
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 61068&rd=1
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 43897&rd=1
Dan heb je een dijk van een set!!!!
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Denk dat ik dat inderdaad eens ga doen...even komen luisteren. (kan ik gelijk je speakers zien...)Krunk schreef:De amp die hierboven staat ken ik niet. Lijkt me toch wel een redelijke gok, en daarvoor ook iets teveel geld.
Als je wilt mag je wel eens bij mij komen luisten hoe je het vindt klinken.
Wat betreft die versterker van hierboven...750 euro valt wel mee...toch? (ehm, normaal 2000 euro.....)
Wat betreft Denon...tsja...Marantz/Denon/HK/NAD...kweet het nog niet. M'n buurman heeft het ook...Is wel goed, daar niet van, maar toch...
Edo
