Cappuccino DAC: Project name Enigma
Moderator: Beheerdersteam
Cappuccino DAC: Project name Enigma
Hallo, ik ben bezig de Honkong dac in te bouwen, kastje is bijna klaar. Er zit een VU meter in, gewoon voor de looks niet om serieus iets af te lezen.
Check ook Youtube link: http://nl.youtube.com/watch?v=3pLJBdGpFSY
Gr Olav
Check ook Youtube link: http://nl.youtube.com/watch?v=3pLJBdGpFSY
Gr Olav
Laatst gewijzigd door Olaffel op vr 22 jan 2010, 17:28, 4 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
thnx Kees,
Het wordt geen versterker maar het is de behuizing voor een hongkong DAC, uit de viewtopic.php?t=7861&postdays=0&postorder=asc&start=0 groupbuy.
Wellicht komen er onder de voet nog spikes, de DAC moet er nogin worden geplaatst (en gemod) en een leuke naam moet k ook nog bedenken.
Gr Olav
Het wordt geen versterker maar het is de behuizing voor een hongkong DAC, uit de viewtopic.php?t=7861&postdays=0&postorder=asc&start=0 groupbuy.
Wellicht komen er onder de voet nog spikes, de DAC moet er nogin worden geplaatst (en gemod) en een leuke naam moet k ook nog bedenken.
Gr Olav
Laatst gewijzigd door Olaffel op ma 12 jan 2009, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Hey,
De kast is geheel vanaf scratch gemaakt, dus allemaal losse profielen, bouten en plaatmateriaal. Vervolgens het plaatmateriaal en kwartronde profielen gepolijst en gespoten in hoogglans blanke lak. Schuursponsjes en schuurmiddel zijn ideaal voor redelijk fijn polijsten
Zwarte zeikanten zijn gespoten plexiglas platen. Deze zijn van "binnenuit" gespoten. Zo krijg je hoogglans-glossy- plaatmateriaal
Ik heb wel wat foto's van de bouw.
Gr Olav
De kast is geheel vanaf scratch gemaakt, dus allemaal losse profielen, bouten en plaatmateriaal. Vervolgens het plaatmateriaal en kwartronde profielen gepolijst en gespoten in hoogglans blanke lak. Schuursponsjes en schuurmiddel zijn ideaal voor redelijk fijn polijsten
Zwarte zeikanten zijn gespoten plexiglas platen. Deze zijn van "binnenuit" gespoten. Zo krijg je hoogglans-glossy- plaatmateriaal
Ik heb wel wat foto's van de bouw.
Gr Olav
Laatst gewijzigd door Olaffel op ma 12 jan 2009, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, heel gaaf hoor. Ik heb een gifje gehad van een rukkend aapje, dat zou hier op zijn plaats zijn
.
Mocht je overigens iets meer spreiding hebben voor je VU-meter (LM3915 neem ik aan?) zou je eventueel de lensjes van de led´s een beetje op kunnen schuren. Ze spreiden dan een stuk meer, waardoor je meer een balk-idee krijgt in plaats van losse led´s.
Ik moet nog eens goed gaan nadenken in welke behuizing ik mijn SS-DAC ga zetten. Van de TOS-DAC weet ik het al, maar de andere ligt nog open.
Groeten,
Mischa
Mocht je overigens iets meer spreiding hebben voor je VU-meter (LM3915 neem ik aan?) zou je eventueel de lensjes van de led´s een beetje op kunnen schuren. Ze spreiden dan een stuk meer, waardoor je meer een balk-idee krijgt in plaats van losse led´s.
Ik moet nog eens goed gaan nadenken in welke behuizing ik mijn SS-DAC ga zetten. Van de TOS-DAC weet ik het al, maar de andere ligt nog open.
Groeten,
Mischa
Haha zoek t gifje anders nog eens op
Mooi compliment, bedankt.
Lm3915 s een goede gok,alleen ik heb de Lm3914. De lineaire variant uit de LM39xx serie. De 3915 hadden ze niet bij de locale electroshop, en de meter is meer voor de sier dan voor echt nuttig gebruik
Wat betreft de leds schuren, dat kan ik weleens proberen, eigenlijk gewoon doen want proberen is dan al redelijk definitief
Is wel gaaf als het wat meer in elkaar overloopt.
Een leuke behuizing bedenken/maken s wel lastig inderdaad. Gister nog met Gobla zitten denken over zijn Dac...
Ik ben verder ook wel benieuwd hoe de andere +/- 25 dac's eruit komen te zien
Gr Olav
Lm3915 s een goede gok,alleen ik heb de Lm3914. De lineaire variant uit de LM39xx serie. De 3915 hadden ze niet bij de locale electroshop, en de meter is meer voor de sier dan voor echt nuttig gebruik
Wat betreft de leds schuren, dat kan ik weleens proberen, eigenlijk gewoon doen want proberen is dan al redelijk definitief
Een leuke behuizing bedenken/maken s wel lastig inderdaad. Gister nog met Gobla zitten denken over zijn Dac...
Ik ben verder ook wel benieuwd hoe de andere +/- 25 dac's eruit komen te zien
Gr Olav
Even 2 avonden druk geweest om alle in te bouwen, maar ik kan melden dat de DAC klaar is. Moet er alleen nog een passende naam voor vinden, maar er zijn in ieder geval genoeg foto's om te posten.
Mooi detail is is dat de DAC zelf zo ver mogelijk van de voeding af zit gemonteerd.
Zie hier de foto's.
Groeten, Olav
Mooi detail is is dat de DAC zelf zo ver mogelijk van de voeding af zit gemonteerd.
Zie hier de foto's.
Groeten, Olav
héél mooi resultaat !
mijn dac zal inderdaad ook ingebouwd worden in de zelfbouw cd speler.
De print zelf is nauwelijks nog herkenbaar.
Alle elco's zijn vervangen door OSCON SMD elco's & overal wima MKP's bijgeplaatst.
De resonator rond de CS8416 de goede waarden gegeven.
Gedeelte rond de opamp een stukje verwijderd en auricap uitgangscondensatoren toegevoegd.
Cinch bus voor spdif signaal verwijderd en een pulstransfo in de plaats gezet.
ik post wel eens een foto als ik m'n cd speler begin samen te stellen
mijn dac zal inderdaad ook ingebouwd worden in de zelfbouw cd speler.
De print zelf is nauwelijks nog herkenbaar.
Alle elco's zijn vervangen door OSCON SMD elco's & overal wima MKP's bijgeplaatst.
De resonator rond de CS8416 de goede waarden gegeven.
Gedeelte rond de opamp een stukje verwijderd en auricap uitgangscondensatoren toegevoegd.
Cinch bus voor spdif signaal verwijderd en een pulstransfo in de plaats gezet.
ik post wel eens een foto als ik m'n cd speler begin samen te stellen
thnx, ik ben zelf ook zeer tevreden over het resultaat.
Ik ga de DAC zelf ook nog upgraden met goede condensatioren maar dat komt nog, de behuizing kan gemakkelijk open en dicht dus dit later doen is geen probleem.
Ik zal tzt hier ook foto's van posten. Misschien is een groot topic met alle DAC's wel gaaf. Gewoon voor het overzicht.
Succes met de CD speler, ben benieuwd naar de onherkenbare print
Gr Olav
Ik ga de DAC zelf ook nog upgraden met goede condensatioren maar dat komt nog, de behuizing kan gemakkelijk open en dicht dus dit later doen is geen probleem.
Ik zal tzt hier ook foto's van posten. Misschien is een groot topic met alle DAC's wel gaaf. Gewoon voor het overzicht.
Succes met de CD speler, ben benieuwd naar de onherkenbare print
Gr Olav
