Iets nieuws (Dipole onder de zon)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Joepyoupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
Locatie: Oosterwolde

Iets nieuws (Dipole onder de zon)

Bericht door Joepyoupie »

Hallo,

Dit is m'n eerste post, maar ik ben niet geheel nieuw op de site.
Een bekende onder de degene die me kennen op speakergebied ;-)

Laatst heb ik twee RT8II gekocht van BMM en wat onderzocht.
Foto's zeggen genoeg denk ik.

De metingen volgen ook nog natuurlijk!

Remco[/img]
Bijlagen
Dipole tweeter 1
Dipole tweeter 1
Dipole 2
Dipole 2
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Oeh, naar dat beestje ben ik wel benieuwd, zeker ook de metingen !!!!

jum :P
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door ]eep »

OH! Wat Mooi!

En Oh! Wat groot! :P

Ben ook erg benieuwd naar deze joekels van HiVi. Heb er zelf ook aan lopen denken. Maar na de prijsverhoging is dat er wel af di. :cry:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

En al wat kunnen meten ?
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ik zit ook al vol spanning te wachten [-o<
Joepyoupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Joepyoupie »

Sorry dat ik zolang niks me heb laten horen.

Ik zit helaas midden in een verhuizing maar mag gelukkig weer alles uitpakken!
Zodra ik meer tijd heb laat ik het merken!
Joepyoupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Joepyoupie »

Hallo!

Inmiddels ben ik weer bijgekomen van het verhuizen.
Door de woonkamer van 67 m2 is de akoestiek in de woonkamer een drama!
Maar er is genoeg ruimte om het op te vullen.
Inmiddels heb ik ook wat extra dingen gekocht om mijn projekt beetje bij beetje tot een geheel te maken.
Eerst post ik foto's want die vertellen meer dan duizend woorden.
Daaronder een korte uitleg met xtra info.
Bijlagen
LAT700 laag.JPG
Mid-hoog.JPG
Joepyoupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Joepyoupie »

Het laag :
Snijplanken van Ikea, deze waren in de aanbieding!
Toevallig zijn de LAT700's ook net zo hoog als de lengte van de snijplank.
Echter, ik wil deze misschien van glas maken als de maten bekend zijn.
De afstand/lengte van het H-frame heb ik in verschillende posts gelezen met een lengte van 10 cm voor en achter.
Echter, ik zou zelf persoonlijk de lengte iets langer willen maken.
Bovendien wil ik de LAT's met luidsprekerdoek omwikkelen als een soort sok, zodat je de LAT niet ziet.
Zoals je ziet, heb ik er twee met nog 2 nieuw in de doos.
Twee dus per kanaal, 1 voor onderin, en 1 voor bovenin, met daartussen het mid-hoog paneel.

Het mid-hoog.
Kijk niet naar de baffle, deze was namelijk bedoelt voor een andere tweeter.
De tweeter komt in het midden, precies tussen de SS 15W.

Al met al kom ik op een lengte van 150 cm hoog uit.
Verder wil ik de xilica XM2040 gaan gebruiken als digitaal filter.

Als jullie enige suggesties hebben dan hoor ik dat graag!

Remco
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Hallo Joepyoupy,

Ziet er goed uit. Ik ga dit project zeker met grote interesse volgen.

Success!
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Zeer grote interesse!! Ik speel nog wel eens met het idee van een LAT700 (of 2) met een gesegmenteerde ESL waarbij het hooggedeelte heel smal is (driehoekige ESL?). Doel dipole gedrag over het hele freq bereik (6db afval vanaf 20khz).
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re:

Bericht door Martijn M »

Joepyoupie schreef:
Als jullie enige suggesties hebben dan hoor ik dat graag!
Maak verdorie eens vaart!
Joepyoupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
Locatie: Oosterwolde

Re: Iets nieuws (Dipole onder de zon)

Bericht door Joepyoupie »

Ik heb weer nieuws te melden.
Gezien het aantal mensen hier op dit forum niet voor D'appolito kozen ben ik ook hier van afgestapt.
De beweegredenen zijn hiervoor ook te vinden op het forum.
De 4x scan speaks 15W gaan gebruikt worden voor center (2x) en links/rechts achter.
Via Gydotron heb ik twee prachtige 18WU illuminators weten te bemachtigen waar ik overigens heel erg blij mee ben.
Vanmiddag heb ik de tweeter en de mid aan elkaar gemonteerd, waarop morgen aan gemeten gaat worden.
De OB LAT's zijn in aanbouw, maar die staan nu ergens anders.
Hier alvast wat foto's.
Bijlagen
Voorkant
Voorkant
Achterkant
Achterkant
Joepyoupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
Locatie: Oosterwolde

Re: Iets nieuws (Dipole onder de zon)

Bericht door Joepyoupie »

Hallo,

Ik heb wat problemen met meten en importeren van het FRD file naar speakerworkshop.
Speakerworkshop klaagt namelijk dat ik geen negatieve grafieken kan importeren, wat op zich wel logisch is.
Kan iemand mij wat hints geven wat ik fout doe?
Ziehier wat screenshots.
Bijlagen
Speakerworkshop Import
Speakerworkshop Import
Arta Export
Arta Export
Plaats reactie