Inmiddels ben ik weer bijgekomen van het verhuizen.
Door de woonkamer van 67 m2 is de akoestiek in de woonkamer een drama!
Maar er is genoeg ruimte om het op te vullen.
Inmiddels heb ik ook wat extra dingen gekocht om mijn projekt beetje bij beetje tot een geheel te maken.
Eerst post ik foto's want die vertellen meer dan duizend woorden.
Daaronder een korte uitleg met xtra info.
Het laag :
Snijplanken van Ikea, deze waren in de aanbieding!
Toevallig zijn de LAT700's ook net zo hoog als de lengte van de snijplank.
Echter, ik wil deze misschien van glas maken als de maten bekend zijn.
De afstand/lengte van het H-frame heb ik in verschillende posts gelezen met een lengte van 10 cm voor en achter.
Echter, ik zou zelf persoonlijk de lengte iets langer willen maken.
Bovendien wil ik de LAT's met luidsprekerdoek omwikkelen als een soort sok, zodat je de LAT niet ziet.
Zoals je ziet, heb ik er twee met nog 2 nieuw in de doos.
Twee dus per kanaal, 1 voor onderin, en 1 voor bovenin, met daartussen het mid-hoog paneel.
Het mid-hoog.
Kijk niet naar de baffle, deze was namelijk bedoelt voor een andere tweeter.
De tweeter komt in het midden, precies tussen de SS 15W.
Al met al kom ik op een lengte van 150 cm hoog uit.
Verder wil ik de xilica XM2040 gaan gebruiken als digitaal filter.
Als jullie enige suggesties hebben dan hoor ik dat graag!
Zeer grote interesse!! Ik speel nog wel eens met het idee van een LAT700 (of 2) met een gesegmenteerde ESL waarbij het hooggedeelte heel smal is (driehoekige ESL?). Doel dipole gedrag over het hele freq bereik (6db afval vanaf 20khz).
Ik heb weer nieuws te melden.
Gezien het aantal mensen hier op dit forum niet voor D'appolito kozen ben ik ook hier van afgestapt.
De beweegredenen zijn hiervoor ook te vinden op het forum.
De 4x scan speaks 15W gaan gebruikt worden voor center (2x) en links/rechts achter.
Via Gydotron heb ik twee prachtige 18WU illuminators weten te bemachtigen waar ik overigens heel erg blij mee ben.
Vanmiddag heb ik de tweeter en de mid aan elkaar gemonteerd, waarop morgen aan gemeten gaat worden.
De OB LAT's zijn in aanbouw, maar die staan nu ergens anders.
Hier alvast wat foto's.
Ik heb wat problemen met meten en importeren van het FRD file naar speakerworkshop.
Speakerworkshop klaagt namelijk dat ik geen negatieve grafieken kan importeren, wat op zich wel logisch is.
Kan iemand mij wat hints geven wat ik fout doe?
Ziehier wat screenshots.