het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik heb meestal de "album artist" niet ingevuld, hele tag weg dus....
bij verzamelaars wel de "compilation" tag op "1" zetten, anders behandelt SB t niet als verzamelaar
bij verzamelaars wel de "compilation" tag op "1" zetten, anders behandelt SB t niet als verzamelaar
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: het grote squeezebox vragen topic
Kan zijn dat squeezeserver zich daarin verslikt. Winamp doet dat ook bijvoorbeeld. Dan komt ook alles dubbel in je playlist.Barry2001 schreef:In een aantal wel ja, niet allemaal. Hoezo?scanspeakman schreef:heb je misschien nog van die .m3u playlist files in je mapjes staan?
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ehh, die compilation tag is een niet-standaard iTunes tag. Weet nou niet of Squeezeserver die gebruikt. I.i.g. werkt het invullen van de "Album Artist" tag met een zelfde naam ook goed en dat is de standaard manier.Henkjan schreef:ik heb meestal de "album artist" niet ingevuld, hele tag weg dus....
bij verzamelaars wel de "compilation" tag op "1" zetten, anders behandelt SB t niet als verzamelaar
Zie ook hier: http://www.id3.org/Developer_Information de officiele id3 site. Die compilation flag wordt daar aangegeven als "Unofficial Frames Seen in the Wild"
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Inderdaad de "Album Artist" op "Various Artists" zetten, dan gaat het goed, vanmiddag geprobeerd. Ook vandaag de ethernet kabel aangesloten, mooi met een outletje aan de muur. Tevens met internet radio zitten spelen, dat is echt wel gaaf, wat een mogelijkheden, en het klinkt eigenlijk binnen de mogelijkheden ook niet verkeerd.
Klinkt het bedraad aangesloten nu beter dan draadloos? Ik heb het verschil niet kunnen horen om eerlijk te zijn. Misschien als er direkt omgeschakeld kan worden tussen bedraad en draadloos, zoals eerder besproken. Lijkt me nog steeds een interessant iets om te doen, maar vooralsnog hoor ik het niet dus.
Verder klinkt het gewoon erg goed, cd speler, tuner, MD speler kunnen de kast in
Heb een vrij eenvoudige cd speler, daar wint 'ie het zeker van. En dan is de opstelling nog standaard, dus niet met een andere voeding of dac. Zal zien dat ik de komende tijd alle muziek netjes ''getagged'' erin krijg, en dan is het genieten geblazen. Ben er zeer tevreden over!
Klinkt het bedraad aangesloten nu beter dan draadloos? Ik heb het verschil niet kunnen horen om eerlijk te zijn. Misschien als er direkt omgeschakeld kan worden tussen bedraad en draadloos, zoals eerder besproken. Lijkt me nog steeds een interessant iets om te doen, maar vooralsnog hoor ik het niet dus.
Verder klinkt het gewoon erg goed, cd speler, tuner, MD speler kunnen de kast in
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ja hoor. ik heb bij verzamelingen die gezet, per nummer de artiest ingevuld, en geen album artist. komen netjes als verzamelalbum in de lijst onder "diverse artiesten"Pjotr schreef:Ehh, die compilation tag is een niet-standaard iTunes tag. Weet nou niet of Squeezeserver die gebruikt.Henkjan schreef:... bij verzamelaars wel de "compilation" tag op "1" zetten, anders behandelt SB t niet als verzamelaar
Re: het grote squeezebox vragen topic
MazzelaarHenkjan schreef:ja hoor. ik heb bij verzamelingen die gezet, per nummer de artiest ingevuld, en geen album artist. komen netjes als verzamelalbum in de lijst onder "diverse artiesten"
dBpoweramp zou dat eigenlijk automatisch moeten doen, hij herkent tenslotte ook automatisch of het een compilatie is.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
doet-ie ook, alleen ik heb dat steeds weggehaaldPjotr schreef:... ook Album Artist in te vullen. Als je dadelijk een speler hebt die die flag niet leest kun je anders gaan re-taggen.
dBpoweramp zou dat eigenlijk automatisch moeten doen, hij herkent tenslotte ook automatisch of het een compilatie is.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb jij zeker een andere versie van dBpoweramp dan ikHenkjan schreef:doet-ie ook, alleen ik heb dat steeds weggehaaldPjotr schreef:... ook Album Artist in te vullen. Als je dadelijk een speler hebt die die flag niet leest kun je anders gaan re-taggen.
dBpoweramp zou dat eigenlijk automatisch moeten doen, hij herkent tenslotte ook automatisch of het een compilatie is.
Maarreh, waarom zou je dat weg gaan halen als het er zou staan? Die ratio ontgaat mij
Overigens net nog even getest: Mijn Upnp/DLNA server (voor de Mp3'tjes) krijgt de hik als ik Various Artists niet invul maar wel de compilatie vlag zet: Krijg ik voor iedere track een apart album met dezelfde naam. Idem met mijn media speler op de PC die zelf zijn eigen library indexeert.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
bug report gemaakt, en gewoon binnen anderhalf uur al opgelost, nw update in de market en hij doet t weer
dat is nog eens support!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Even een korte update, heb Easy CD creator geprobeerd, MP3tag en dbPoweramp. Easy cd creator bevalt niet echt, krijg er domweg geen goede flac's uit, valt af. Voor het rippen is dbPoweramp ideaal, fantastisch zelfs. Bijna alle cd's worden herkend, met hoesje, en dan gaat het best snel. Heb veel cd's, maar dit gaat best snel zo. Ook de dubbelaars en verzamelalbums geven geen problemen, wel even met benul naar de tags blijven kijken (Alan Parsons Project ipv The Alan Parsons Project bv). Kan ik ook niet zelf geripte muziek 'taggen' met dbPoweramp, weet iemand dat? Heb de volledige versie. Tot nu gebruik ik MP3tag voor het taggen van niet zelf geript materiaal, ideaal is dit niet.
En dan, is het mogelijk om een lijst uit te poepen (mag gewoon een .txt file zijn) van albums de op de NAS staan die de Squeezebox gebruikt?
En dan, is het mogelijk om een lijst uit te poepen (mag gewoon een .txt file zijn) van albums de op de NAS staan die de Squeezebox gebruikt?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ja hoor, in het pakket zit ook de tag editos, rechts klikken op het bestand, en dan zou er dus de optie edit tag moeten staanBarry2001 schreef:....Kan ik ook niet zelf geripte muziek 'taggen' met dbPoweramp
Re: het grote squeezebox vragen topic
Gewoon de prof versie aanschaffen van dBpoweramp met alle toeters en bellen. Dat rechts klikken is i.d.d. een handige manier, zowel voor een enkele file als een heel album. Aan de andere kant, als je bij "eigenschappen" kijkt van een muziek file krijg je een dBamp tab erbij waar je de tags kunt editen. Zou zeker het manual aandachtig doorlezen want het is wel belangrijk een aantal instellingen goed in te stellen van te voren. B.v. dit "Alan Parsons Project ipv The Alan Parsons Project bv" kan ie automatisch doen.Barry2001 schreef:Even een korte update, heb Easy CD creator geprobeerd, MP3tag en dbPoweramp. Easy cd creator bevalt niet echt, krijg er domweg geen goede flac's uit, valt af. Voor het rippen is dbPoweramp ideaal, fantastisch zelfs. Bijna alle cd's worden herkend, met hoesje, en dan gaat het best snel. Heb veel cd's, maar dit gaat best snel zo. Ook de dubbelaars en verzamelalbums geven geen problemen, wel even met benul naar de tags blijven kijken (Alan Parsons Project ipv The Alan Parsons Project bv). Kan ik ook niet zelf geripte muziek 'taggen' met dbPoweramp, weet iemand dat? Heb de volledige versie. Tot nu gebruik ik MP3tag voor het taggen van niet zelf geript materiaal, ideaal is dit niet.
Dat is meer iets voor Squeeze server zelf. Is wel een goede, heb ik ook nog niet iets voor gevonden. Enige wat ik weet is een progje a la Norton wat een print-out van de mappenstructuur kan maken. Maar niet iets wat een nette lijst van albums maakt.En dan, is het mogelijk om een lijst uit te poepen (mag gewoon een .txt file zijn) van albums de op de NAS staan die de Squeezebox gebruikt?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb wel een instelling gevonden waarmee je aan kunt geven of het 'Waterboys, The' moet worden of 'The Waterboys', dit had ik al aangevinkt. Maar die Alan Parsons (dubbelaar) was een zelf geripte cd, waar ik over het hoofd zag dat 'ie er zelf 2 varianten van maakte, 1x met en 1x zonder 'The'. Geen idee waarom dit gebeurd, zag het pas achteraf.Pjotr schreef:Gewoon de prof versie aanschaffen van dBpoweramp met alle toeters en bellen. Dat rechts klikken is i.d.d. een handige manier, zowel voor een enkele file als een heel album. Aan de andere kant, als je bij "eigenschappen" kijkt van een muziek file krijg je een dBamp tab erbij waar je de tags kunt editen. Zou zeker het manual aandachtig doorlezen want het is wel belangrijk een aantal instellingen goed in te stellen van te voren. B.v. dit "Alan Parsons Project ipv The Alan Parsons Project bv" kan ie automatisch doen.Barry2001 schreef:Even een korte update, heb Easy CD creator geprobeerd, MP3tag en dbPoweramp. Easy cd creator bevalt niet echt, krijg er domweg geen goede flac's uit, valt af. Voor het rippen is dbPoweramp ideaal, fantastisch zelfs. Bijna alle cd's worden herkend, met hoesje, en dan gaat het best snel. Heb veel cd's, maar dit gaat best snel zo. Ook de dubbelaars en verzamelalbums geven geen problemen, wel even met benul naar de tags blijven kijken (Alan Parsons Project ipv The Alan Parsons Project bv). Kan ik ook niet zelf geripte muziek 'taggen' met dbPoweramp, weet iemand dat? Heb de volledige versie. Tot nu gebruik ik MP3tag voor het taggen van niet zelf geript materiaal, ideaal is dit niet.Dat is meer iets voor Squeeze server zelf. Is wel een goede, heb ik ook nog niet iets voor gevonden. Enige wat ik weet is een progje a la Norton wat een print-out van de mappenstructuur kan maken. Maar niet iets wat een nette lijst van albums maakt.En dan, is het mogelijk om een lijst uit te poepen (mag gewoon een .txt file zijn) van albums de op de NAS staan die de Squeezebox gebruikt?
Dat met die properties kijken heb ik nog niet geprobeerd, komt dus een dbPoweramp tabje bij? Was me nog niet opgevallen, zal thuis dit eens proberen, be op het werk nu. En dus niet AAN het werk
Ik zal thuis ook nog eens wat proberen om een lijst te krijgen. Dat met die folderstructuur is eigenlijk niet wat ik zoek, het zou mooi zijn als 'ie zelf iets kan genereren.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Je moet dan wel "system integration" ge-enabled hebben, is default dacht ik bij installatie.Barry2001 schreef:
Dat met die properties kijken heb ik nog niet geprobeerd, komt dus een dbPoweramp tabje bij? Was me nog niet opgevallen, zal thuis dit eens proberen, be op het werk nu. En dus niet AAN het werk![]()
Verder zijn er allerlei utility plugi-ins (codecs) zoals ID Tag Update en Arrange Audio waarmee je automatisch tags en files kunt manipuleren met dB Music Converter en die verregaand scriptable zijn. Zie hier (onderaan de pagina): http://www.dbpoweramp.com/codec-central.htm
Re: het grote squeezebox vragen topic
Er is een update voor de Squeezebox server, heet nu Logitech Media Server.
Hij is nu ook UPNP DLNA, ik kan hem nu ook zien en gebruiken op andere wijze, eens kijken wat dit voor nieuwe mogelijkheden gaat geven.
Op de Toch ook opgewaardeerd, en is dus ook zichtbaar als UPNP/DLNA.
Hij is nu ook UPNP DLNA, ik kan hem nu ook zien en gebruiken op andere wijze, eens kijken wat dit voor nieuwe mogelijkheden gaat geven.
Op de Toch ook opgewaardeerd, en is dus ook zichtbaar als UPNP/DLNA.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik zal 'm eens gaan updaten, dan zou die Conrad Internet radio 'm dus ook moeten kunnen zien (die zou van een uPnP server muziek moeten kunnen pakken)hannesie schreef:Er is een update voor de Squeezebox server, heet nu Logitech Media Server.
Hij is nu ook UPNP DLNA, ik kan hem nu ook zien en gebruiken op andere wijze....
Re: het grote squeezebox vragen topic
Er staat toch al een UPNP/DLNA server op je Duo nasje? Wat is het nut van 2 van die dingen tegelijk? Je zou eerder verwachten dat de Touch of (andere KD) zelf compatibel wordt met een UPNP/DLNA server.
Hoe zit dat dan Hans? Bij mijn weten draait de Touch of als cliënt of als server maar niet beide tegelijk.hannesie schreef:Op de Toch ook opgewaardeerd, en is dus ook zichtbaar als UPNP/DLNA.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als ik op de afbeelding bij de netwerk pagina klik op de afbeelding van de Touch, krijg ik automatisch de Logitech Media Server met de webpagina van het correcte IP adres ( de oude bekende), en als ik de Logitech Media Server aanklik gaat de Windows Media Player op starten en komt in beeld.
Bij mij zie je ook nog de MediaTomb van mijn Linux bakkie en de Firefly server, die ook op de Linuxbak draait, zie je alleen in ITunes.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Vraagje, heb wat vaags met m'n Squeezebox: voor een feestje wil ik nummers vanaf een USB stick afspelen. Dus nummers uit mijn collectie (met correcte tag) op dit stickje gezet, in de Squeezebox geplaatst. Oja, en de Squeezebox verteld dat de bron nu de stick is ipv de NAS. Via de web app scan ik vervolgens de nummers, en ik zou ze vervolgens in willekeurige volgorde willen afspelen.
Ik kan selecteren artiesten, albums, etc en kies dan nummers. Hij begin dan te spelen, maar ik zie maar 11 nummers in m'n playlist terwijl er nu 27 op het stickje staan.
Weet iemand wat ik fout doe?
Ik kan selecteren artiesten, albums, etc en kies dan nummers. Hij begin dan te spelen, maar ik zie maar 11 nummers in m'n playlist terwijl er nu 27 op het stickje staan.
Weet iemand wat ik fout doe?
Re: het grote squeezebox vragen topic
De Playlist zijn de daarvoor geselecteerde nummers.
Die raak ik altijd kwijt, tenminste als ik een update moet doen met Linux.
Je moet misschien eens kijken of je van bibliotheek kan wisselen.
Ik speel zelf zelden op die manier, maar misschien eens kijken in de Mijn muziek/muziekmap.
Die raak ik altijd kwijt, tenminste als ik een update moet doen met Linux.
Je moet misschien eens kijken of je van bibliotheek kan wisselen.
Ik speel zelf zelden op die manier, maar misschien eens kijken in de Mijn muziek/muziekmap.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als ik in Muziekmap kijk Hans zie ik keurig alle nummers staan die op het stickje staan. Die moet ik toch ook gewoon allemaal kunnen afspelen? Kan ze 1 voor 1 afspelen van uit Muziekmap, maar het moet toch mogelijk zijn domweg alle nummers af te spelen? Wat bedoel je van bibliotheek wisselen? Die is er toch juist niet?
Dat scannen via de web app is niet eens nodig volgens mij, wat ik wel deed. Dus: ik zet bv een 30 nummers op het stickje, uit m'n collectie dus met een juiste tag, en die wil ik willekeurig door elkaar afspelen. Lijkt me toch vreemd dat dit niet kan. Heeft iemand de gouden tip?
Dat scannen via de web app is niet eens nodig volgens mij, wat ik wel deed. Dus: ik zet bv een 30 nummers op het stickje, uit m'n collectie dus met een juiste tag, en die wil ik willekeurig door elkaar afspelen. Lijkt me toch vreemd dat dit niet kan. Heeft iemand de gouden tip?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Bij de instellingen kun je de bibliotheek kiezen van je netwerk of je Stick.
Dan moet hij hem mogelijk nog scannen?
De squeezeserver versie op je Touch is ook bij? versie 7.7.
Hij moet zelfstandig kunnen werken, zonder netwerkverbinding.
Dan moet hij hem mogelijk nog scannen?
De squeezeserver versie op je Touch is ook bij? versie 7.7.
Hij moet zelfstandig kunnen werken, zonder netwerkverbinding.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja, hij werkt zelfstandig, dat bedoel je met bibliotheek. Stickie zit erin, hij vraagt Squeezebox server starten, dat doen ik. En dan werkt het ook wel, vanaf de stick afspelen dus, maar ik kan op geen enkele manier alles afspelen wat erop staat. Wat ik zou willen is alles selecteren en dat random afspelen. (Squeezebox server is up to date met versie trouwens)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik laat hem dan inderdaad op de willekeurige mix afspeelen, maar daar kun je wel selecteren welke categorie je daar van wilt gebruiken, b.v. alleen Blues of inderdaad geen selectie. dat moet naar ik weet kunnen.
Ik ga beneden maar eens uitproberen.
Weer terug, hij doet het prima de willekeurige muziek, ik denk dat je misschien denkt dat je niet alles ziet wat het draait, het selecteert alleen nog niet alle muziek, dat doet hij ook niet bij de server als hij daar op aangesloten zit.
Als hij dichter bij de laatste track komt van de lijst gaat hij weer nieuwe nummers/tracks er bij zetten.
Ietsje geduld en uit proberen.
Ik ga beneden maar eens uitproberen.
Weer terug, hij doet het prima de willekeurige muziek, ik denk dat je misschien denkt dat je niet alles ziet wat het draait, het selecteert alleen nog niet alle muziek, dat doet hij ook niet bij de server als hij daar op aangesloten zit.
Als hij dichter bij de laatste track komt van de lijst gaat hij weer nieuwe nummers/tracks er bij zetten.
Ietsje geduld en uit proberen.
